streetraces

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Kimr2tje
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
oke.. jullie letten dus wel een beetje op de eigen veiligheid??
rmmr2
k ga niet naar straat races, sonde van het geld enzo....
Xhermes
Legale streetrace mogelijkheden zijn er genoeg tegenwoordig. Dat lijkt me dus ook niet echt een excuus meer. Buiten dat is het veel beter gemeten op een legale baan.

Verder denk ik dat mensen die aan straatracen doen iets teveel films hebben gekeken. Ik ben 1x heen geweest voordat ik met wat vrienden mee uit ging en het viel mij heel zwaar tegen. Vooral het type volk die in een 1.3 Civic denken dat ze heel wat hebben.
erikmr
roald wrote:haha een of andere piet hier vond de forumnaam blitzkrieg te ver gaan, dat was dus over de grens:P
dat is geen grens maar een fatsoensnorm ;D
enne dat werd beslist door meerdere pieten ;)
BST
Type MR2: SW20/21/22
Beer wrote:http://straatrace.startkabel.nl/

@BST En nu heb je wel een bling-bling auto, dus ben je gewoon een vette macho ;D ;) (Voor ons niet natuurlijk, want we weten de leeftijd van de vorige eigenaar dus dat haalt alle macho uitstraling weer vd auto af :P )
;D ;D ;D ;)
miss2
ik vind je vragen zowieso al slecht, voordat ik daarop ga reageren mag je ze eerst wel anders formuleren....
miss2
spieker wrote:dat wel helm en nekband een paal achter de stoel met de benzinetank en accu er achter owja en 4 punts gordel (is wel makkelijk als je op de kop ligt)
en een dikke v6 voorin:P
en strontbezopen zodat je er zelf niks van voelt ;D
Kimr2tje
miss2 wrote:ik vind je vragen zowieso al slecht, voordat ik daarop ga reageren mag je ze eerst wel anders formuleren....

oh....:::|

t zijn niet eens eigenlijk echt vragen... zoals ik al eerder heb gezegd is dit eigenlijk een vooronderzoek, gewoon om te kijken of er mensen zijn die dezelfde vooroordelen hebben, of juist een heel ander beeld hebben.
en om te kijken of er toevallig straatraces zijn die ik bij zou kunnen wonen, om daar mijn echte onderzoek te doen. Dat ik daar een aantal mensen zou kunnen interviewen..

snappie??
ijsbeer
Met zulke vooroordelen wil geen enkele Straatracer iets met je te maken hebben, laat staan zo'n meeting bijwonen.
Bremo
Het is wel een beetje op z'n telegraafs ja, gelijk maar alle mogelijke vooroordelen bij elkaar en zo zwart mogelijk ;D

Verder heb ik niets in te brengen, ik ben geen straatracer ;)

Tenminste, niet in de zin die jij bedoelt. Maar ik mag graag met mooi weer op verlaten dijkjes een beetje rijden..
roald
rmmr2 wrote:k ga niet naar straat races, sonde van het geld enzo....
hu? sonde van geld? is toch geen entree ? ;D
tilma800
Denk aan alle opgerookte banden van haar Harley Trapson. Gaat flink in de papieren lopen ;D
rmmr2
roald wrote:hu? sonde van geld? is toch geen entree ? ;D

hmmm... ik doel op: koppelingen, aandrijving, banden.
verder: overmoedigheid van mensen die in een Honda del s(n)ol
of een golfje rijden en je vervolgens van de baan af rijden.
en het gevolg is: Blikschade of erger.

nee niet aan mij besteed, ik lach gewoon als er weer zo'n uitgebouwde rode mazda 323 of golf 3 GTI langs me staat en zenuwachtig staat tedoen bij het stoplicht.

schitterend.....
Bremo
Idd.. volgens mij zijn de synchromesh ringen daarom ook wel eens slecht bij een mr2. De eerste versnellingen zijn heel lang en dan moet je lang wachten voordat schakelen soepel gaat (lees: de inwendige snelheidsverschillen van de overbrengingen opgeheven zijn). Doe je dat niet omdat je aan het sprinten bent dan verslijt de boel harder.
Kimr2tje
ik denk ook wel dat het veel geld kost in de vorm van onderhoud aan de auto.. Ben ik het ook mee eens, daar had ik eerlijk gezegd nog niet overnagedacht....

maar zijn er toevallig nog tips over straatraces die gehouden worden?? en of er tips zijn hoe ik het werkelijke onderzoek wel uit zou moeten voeren??
elk commentaar is welkom:)
miss2
goed, om een beetje antwoord te geven op je vooroordelen:

-Het zijn waaghalzen.
in de zin van? iedereen die zich in het verkeer begeeft is een waaghals. stunten met je fiets is net zo gevaarlijk...

-Ze hebben geen respect voor hun eigen leven.
zie vorige vraag

-Ze denken niet aan hun nabestaanden(Vrienden, familie, etc).
zie vorige vorige vraag

-Het zijn meestal de jongere gastjes.
18-20 jaar bedoel je? ken er weinig onder de 25, dat is ouder dan jij bent.

-Ze zoeken expres het gevaar op.
zie vraag 1,2,3 etc.

-Ze doen alles voor hun eigen kick, bijv. het tegen de regels in gaan(geen respect voor de autoriteiten).
en de kick van anderen, meestal rijden er hoogstens 5, en ong. 100 man kijken toe.

-Het is een macho cultuur; ze doen alles om elkaar te overtreffen, niet alleen in snelheid, maar ook in bling-bling auto’s, om zo te laten zien dat ze geld hebben.
hobby's kosten nou eenmaal geld, geef het uit aan je auto of aan je vrouw (in mijn geval vriend)
ik koop er meestal sigaretten en onzin voor, maar goed, t is mijn hobby ook niet..
ijsbeer
Ben het met Miss2 eens.
Bremo
miss2 wrote: -Het zijn waaghalzen.
in de zin van? iedereen die zich in het verkeer begeeft is een waaghals. stunten met je fiets is net zo gevaarlijk...

Daar ben ik het pertinent niet mee eens ;D Na verscheidene crashes op de fiets (mtb) mag ik concluderen dat je er vaak wel vanaf komt met een paar blauwe plekken en een kapotte broek.

De eerste keer met de auto zat ik gelijk een maand thuis, last gehad van geheugenverlies direct na het ongeluk ::)

Veel massa (bijv bij rangeren wagons) en/of hoge snelheid, dat is gevaarlijk.. met de fiets valt het allemaal wel mee!
Kimr2tje
oke.. conclusie?? volgende keer/ bij het werkelijk onderzoek duidelijkere vraagstellingen, om onduidelijkheden te voorkomen.. erbij vermelden hoe ik het precies bedoel...
de tip goed geformuleerd zo??

(ben het wel met bremo eens over de vergelijking fiets en auto;))
spieker
miss2 wrote:en strontbezopen zodat je er zelf niks van voelt ;D
:lach: klopt dan heb je er weer 3dagen plezier van
Post Reply