heej mense..
Ik moet voor school veldonderzoek doen naar een bepaalde subcultuur waar ik vooroordelen over heb. Ik heb voor dit onderzoek de subcultuur (illegale) straatraces gekozen. Nu wil ik dus onderzoeken of mijn vooroordelen worden gedeeld, of dat deze miscchien kunnen worden tegengesproken.
mijn vooroordelen:
-Het zijn waaghalzen.
-Ze hebben geen respect voor hun eigen leven.
-Ze denken niet aan hun nabestaanden(Vrienden, familie, etc).
-Het zijn meestal de jongere gastjes.
-Ze zoeken expres het gevaar op.
-Ze doen alles voor hun eigen kick, bijv. het tegen de regels in gaan(geen respect voor de autoriteiten).
-Het is een macho cultuur; ze doen alles om elkaar te overtreffen, niet alleen in snelheid, maar ook in bling-bling auto’s, om zo te laten zien dat ze geld hebben.
Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die ooit mee doen aan straatraces?? Of er mensen zijn die weten of er (heel) binnenkort straatraces worden gehouden die ik bij zou kunnen wonen??
En wat jullie vooroordelen/meningen zijn over deze subcultuur....
Alvast heeeeeel erg bedankt:D
streetraces
Moderator: Pieten
Ik heb wel eens meegeracet met de grijze turbo die ik heb gehad, maar heb verder niet veel bemoeid met de rest van de mensen die meededen. Heb wel de indruk dat de meeste dingen die je zegt wel waar zijn. Bling bling geldt lang niet voor alle deelnemers, die gaat het meer om snelheid. Mijn grijze turbo was absoluut niet bling-bling, die ging alleen maar hard en dat was het. Voor de rest was het een lelijk hok met behoorlijk wat krassen en butsen erin..
Volgens mij wordt er af en toe nog wel geracet in de buurt van Veenendaal, maar dat is een stuk minder geworden sinds dat de politie dat niet leuk meer vind. Ik kan me herinneren dat er wel leden van dit forum waren die daar vaker bij waren, maar ik kan me ff niet meer herinneren wie dat waren.
Volgens mij wordt er af en toe nog wel geracet in de buurt van Veenendaal, maar dat is een stuk minder geworden sinds dat de politie dat niet leuk meer vind. Ik kan me herinneren dat er wel leden van dit forum waren die daar vaker bij waren, maar ik kan me ff niet meer herinneren wie dat waren.
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Ik ben van mening dat de mr2 beetje boven het niveau van Golfjes etc 
Daarnaast laat ik me natuurlijk ook wel eens uitdagen op snelweg of stoplicht. Maar golfjes etc.. doe ik niet meer aan mee
Daarnaast laat ik me natuurlijk ook wel eens uitdagen op snelweg of stoplicht. Maar golfjes etc.. doe ik niet meer aan mee
Mr2-wouter wrote:Ik ben van mening dat de mr2 beetje boven het niveau van Golfjes etc
ik heb het hier niet specifiek over golfjes.. maar gewoon over alle auto's..
dus ook de superdeluxe dure gevalletjes waarbij het eigenlijk zonde is om er een deuk in te rijden... of gewoon auto's waarbij het zonde is om een deuk in te rijden;)
maar dat de mr bove het niveau van golfjes etc ligt, dat is gewoon een feit;) voor de mense die hier op t forum zitte dan::)
-
ijsbeer
Lastige discussie dit....
Laat ik het zo zeggen dat ik niet helemaal mee eens ben.
We hebben hier in Twente ook (bijna) elke zondag meeting. En af en toe word weleens sprintje getrokken. Ook ik ben er vaak te vinden. En ja, ik trek ook weleens een sprintje. We komen voornamelijk bij elkaar om bij te kletsen over onze passie enz. enz.
Zijn wij dan ook gelijk straatracers?
Tuurlijk zitten overal onverantworde mensen bij die alle regels overtreden en tegen alles ingaan. Die heb je overal.
Laat ik het zo zeggen dat ik niet helemaal mee eens ben.
We hebben hier in Twente ook (bijna) elke zondag meeting. En af en toe word weleens sprintje getrokken. Ook ik ben er vaak te vinden. En ja, ik trek ook weleens een sprintje. We komen voornamelijk bij elkaar om bij te kletsen over onze passie enz. enz.
Tuurlijk zitten overal onverantworde mensen bij die alle regels overtreden en tegen alles ingaan. Die heb je overal.
ijsbeer wrote: We hebben hier in Twente ook (bijna) elke zondag meeting. En af en toe word weleens sprintje getrokken. Ook ik ben er vaak te vinden. En ja, ik trek ook weleens een sprintje. We komen voornamelijk bij elkaar om bij te kletsen over onze passie enz. enz.
ik denk dat mensen die tegen elkaar een sprintje trekken, om te kijken welke auto sneller is op een afgesproken tijd en plaats, straatracers zijn.
dus ja, als jullie tegen elkaar een sprintje trekken denk ik dat jullie straatracers zijn. Want jullie racen tegen elkaar op straat;)
-
spieker
als die jongens zo graag een auto in elkaar willen jagen en (volgens hun niet bang zijn ) laat ze dan lekker een keer met ons mee rijden in de banger of autorodeo
en daar kan je nog zat doen wat niet mag
laat me niet lachen zeg straatrace, als ze dat een race noemen ben ik de paashaas

en zondags gaan we bangeren

en daar kan je nog zat doen wat niet mag
laat me niet lachen zeg straatrace, als ze dat een race noemen ben ik de paashaas

en zondags gaan we bangeren
tof bangers, is dat nog altijd in warnaton in belgi .heb limbo (Geerd of zo) nog eens gesponzert wel 5 jaar gelden
je laat je kinderen toch ook niet op straat spelen, geef ze een speelplaats grote parkeerplaats of zo
je laat je kinderen toch ook niet op straat spelen, geef ze een speelplaats grote parkeerplaats of zo
Een familielid deed mee aan straatraces. Ben een keer mee geweest. Maar voor een echt onderzoek moet je (naar mijn mening) de vragen eerst voldoende meetbaar maken voordat je conclusies uit de antwoorden kunt trekken. Want wanneer ben je een "jong gastje"? Wanneer "zoek je het gevaar op" (deelnemen aan het verkeer doet dat al)? Hij deed het iig voornamelijk voor de snelheid, de kick van het winnen en de lol. De meesten deden dat naar mijn idee. De "vooroordelen" die jij noemt waren niet het motto van de straatrace, maar wordt voor lief genomen om te racen. Dat er de nodige gevaren aan kleven en het verboden is vind ik uiteraard niet meer dan logisch... Circuit is veel veiliger.
Er zijn ook clubs/sites van: http://straatrace.startkabel.nl/
@BST En nu heb je wel een bling-bling auto, dus ben je gewoon een vette macho
(Voor ons niet natuurlijk, want we weten de leeftijd van de vorige eigenaar dus dat haalt alle macho uitstraling weer vd auto af
)
Er zijn ook clubs/sites van: http://straatrace.startkabel.nl/
@BST En nu heb je wel een bling-bling auto, dus ben je gewoon een vette macho
Beer wrote:Maar voor een echt onderzoek moet je (naar mijn mening) de vragen eerst voldoende meetbaar maken voordat je conclusies uit de antwoorden kunt trekken. Want wanneer ben je een "jong gastje"? Wanneer "zoek je het gevaar op" (deelnemen aan het verkeer doet dat al)?
dit is eigenlijk een beetje een vooronderzoek, ik wil eerst kijken of er meerdere mensen dezelfde meningen/vooroordelen hebben of dat ze er goede argumenten tegen hebben. Ook wil ik de ervaringen weten van mensen die ooit hebben meegedaan aan een straatrace of deze bezocht hebben. Daarna wil ik kijken of ik een straatrace bij zou kunnen wonen om het met eigen ogen te zien, dit zal de grootste impact op mijn onderzoek hebben. Daarbij wil ik interviews gaan houden met de straatracers, indien dit mogelijk is.
en om het ff concreter te maken:
jong gastje = bij deze tot 25 (max 30) jaar.
zoek je het gevaar op = dingen doen waarvan je weet dat ze extra (levens)gevaarlijk zijn, bij deze dus met (veel) te hoge snelheden rijden.
duidelijk??:D
-
roald
ik ben het totaal niet met de voor oordelen eens
nee ik ben geen straatracer
en uitraard heb ik geen respect voor autoriteiten. ik kan niet tegen gezag
(ook hier probeer ik ook weleens over de grens te gaan maar soms heeft niemand het door:P)
nee ik ben geen straatracer
en uitraard heb ik geen respect voor autoriteiten. ik kan niet tegen gezag
(ook hier probeer ik ook weleens over de grens te gaan maar soms heeft niemand het door:P)
maar waarom ben je het dan niet met de vooroordelen eens.. dat wil ik dan ook wel weten;)
ken jij straatracers of heb je ooit een straatrace bijgewoont??
ennuh.. je kan moeilijk over de grens gaan, als de grenzen voor niemand duidelijk zijn;)
ken jij straatracers of heb je ooit een straatrace bijgewoont??
ennuh.. je kan moeilijk over de grens gaan, als de grenzen voor niemand duidelijk zijn;)
-
roald
waaghalzen noem ik evil kenievel(ofzoiets) soort mensen, die een gevaarlijke sport voor de kick uitoefenen
geen respect voor eigen leven omdat je 400m van 0 zo snel mogenlijk wil afleggen? ik zie het verband niet....
waarom zouden streetracers niet aan hen nabestaande denken? alsof het doden percentage zo hoog ligt....
oke jongere gasten geloof ik wel... maar zoals beer al zei: wat is jong?
expres? ga eens naar de gemeente en vraag of je een legale streetrace mag organiseren.... dat is gewoon niet te doen en niet te betalen, dan neemt men wel een klein risico om illegaal hun hobbie uit te voeren
de kick, als er geen kick in zat was de lol er vanaf. beoefen jij een sport? als je wint is dat toch ook een soort van kick?
macho's, ik doe ook dingen om andere te overtreffen, mijn mr2 staat nu ook bij de spuiter omdat ik een mooiere wil als jullie
en niet om te laten zien dat ik geld heb want dat heb ik niet veel, maar omdat ik het leuk vind
geen respect voor eigen leven omdat je 400m van 0 zo snel mogenlijk wil afleggen? ik zie het verband niet....
waarom zouden streetracers niet aan hen nabestaande denken? alsof het doden percentage zo hoog ligt....
oke jongere gasten geloof ik wel... maar zoals beer al zei: wat is jong?
expres? ga eens naar de gemeente en vraag of je een legale streetrace mag organiseren.... dat is gewoon niet te doen en niet te betalen, dan neemt men wel een klein risico om illegaal hun hobbie uit te voeren
de kick, als er geen kick in zat was de lol er vanaf. beoefen jij een sport? als je wint is dat toch ook een soort van kick?
macho's, ik doe ook dingen om andere te overtreffen, mijn mr2 staat nu ook bij de spuiter omdat ik een mooiere wil als jullie
-
roald
kimr2tje wrote: ennuh.. je kan moeilijk over de grens gaan, als de grenzen voor niemand duidelijk zijn;)
haha een of andere piet hier vond de forumnaam blitzkrieg te ver gaan, dat was dus over de grens:P
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Of wel, maar misschien reageren we niet altijd...roald wrote: (ook hier probeer ik ook weleens over de grens te gaan maar soms heeft niemand het door:P)
p.s. Evel Knievel was een professionele stuntman...die deed het dus niet voor de kick, maar als beroep. Een beetje stuntman probeert de risico's zo veel mogelijk te minimaliseren, niet echt een waaghals dus.
http://www.evelknievel.com/
p.p.s. Al was volgens wikipedia 1 van zijn records het bereken van 40 botten...
-
spieker
dat wel helm en nekband een paal achter de stoel met de benzinetank en accu er achter owja en 4 punts gordel (is wel makkelijk als je op de kop ligt)
en een dikke v6 voorin:P
en een dikke v6 voorin:P