En toen werd het stil op het forum

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

erikmr
Type MR2: AW11
8)
ik lees het al
mocht de club ooit eens een kleinigheidje naar de leden willen sturen
komt de helft niet aan
frankie-turbo
mijn adres staat erin... :P wat voor kleinigheidje?

tip : www.berktechnology.com , en dan de GT35R turbo kit..

nee ff zerieneus.. vind het ook een beetje overdreven MAAAR, mensen die niet serieus met de club bezig zijn gaan geen verhaal van 100 woorden verzinnen.. dus die kunnen we wegstrepen, maar de dingen als adres en telefoon nummer zijn echt overdreven,
Melle
Zere vingers van het typen..
Beer wrote:zonder als arrogante klootzak over te komen ;)
Dat doe ik wel;D;D

Maar dank je voor de langere bocht ;)
frankie-turbo
nog ff en je moet je btw nummer invullen als je iets wil verkopen

en ik ga echt niet als ik een complete auto sloop van alle onderdelen een foto maken en plaatsen
ROB-E
nou ja gezellig als iemand mij belt.
en bij onbekend neem ik toch niet op:P

mooi stukje getypt, en we zitten weer op het forum;D
erikmr
Overigens maakt het feit dat de club gratis is de noodzaak om die gegevens te vragen juist overbodig; als je contributie vraagt heb je nl. wel een valide reden om adresgegevens te vragen (om een factuur te kunnen sturen ;))[/QUOTE]

hadden wij het al over de contributie gahad trouwens ;D
Wiki_Maaike
ROB-E wrote:nou ja gezellig als iemand mij belt.
en bij onbekend neem ik toch niet op:P

mooi stukje getypt, en we zitten weer op het forum;D

je telefoonnummer is toch niet zichtbaar voor andere leden, net als je motivatiestukje of je adres...
erikmr
zeer juist

dus waar ligt het probleem ;)
Wiki_Maaike
haha wil je serieus weten wat mijn probleem is?? ;)
Dacht dat alleen Green daarin geinteresseerd was :kus:
Green Goblin
In alle 26 schat...;)

Back to topic.
13thmonkey
Ik lul al aardig mee !
Alles maar netjes ingevuld.
En nu maar hopen dat ik verder mag lezen/leren :P
en zo hier en daar is kan reageren ::)
Xhermes
Heb ook alles ingevuld. Als iemand een telefoonnummer echt willen weten komen ze er echt wel achter. Net als je adres. Verder is het alleen maar makkelijk mochten er mensen zijn net als P@ul een paar maanden(jaar) geleden die van de aardbodem verdwenen zijn.

Vind het een goed initiatief Melle! Had gisteren alleen een beetje weinig inspiratie ;)
Ar
Wat een onzin. Mijn NAW gegevens geef ik niet af. Samen met de geboortedatum kun je allerlei gegevens bij bedrijven opvragen.

Dit is de eerste forum waar ik dit tegenkom. Desnoods wordt de toegang maar geweigerd.
Bijrijder
ik heb ook alles in gevuld;D ,
ik vindt het geen onzin....
jullie zijn goed bezig :dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:
Melle
Ar wrote:Wat een onzin. Mijn NAW gegevens geef ik niet af. Samen met de geboortedatum kun je allerlei gegevens bij bedrijven opvragen.

Dit is de eerste forum waar ik dit tegenkom. Desnoods wordt de toegang maar geweigerd.

Ik denk dat het de eerste club is waar je lid van zou worden waar geen gegevens worden gevraagd.

De gegevens die je achterlaat is een drempel om lid te worden van een gratis club. En voor ons als Pieten alleen zichtbaar. Wij gebruiken die gegevens ALLEEN voor de club en voor het versturen van CLUB zaken.

Wil je deze niet kwijt, dan ga ik er vanuit dat je geen clublid wilt worden maar een forumgebruiker. En dat is nou net wat we tegen willen gaan. Op deze manier krijg je clubleden en geen personen die zich even snel aanmelden.
krijger
Alles is ingevuld, laat de matten maar komen;D
Surferdude
Ar wrote:Wat een onzin. Mijn NAW gegevens geef ik niet af. Samen met de geboortedatum kun je allerlei gegevens bij bedrijven opvragen.

Jij maakt het ons wel heel makkelijk..
Metal_Carnage
Ik heb van de gelegenheid ook maar meteen gebruik gemaakt om mijn profiel even netjes in te vullen.

Mag ik nu blijven? :)
Wiki_Maaike
je stond ook al op de ledenkaart toch??
Dan mag het vast wel! :P
johnwoo
Beer wrote:Tja, verplicht is het niet om lid te worden van de WB, dus ook niet verplicht om het in te vullen. Daarmee zijn alle problemen in 1 keer opgelost voor iedereen die er problemen mee heeft. In de zin van WBP wordt er helemaal geen economische activiteit uitgevoerd, dit is een vrijwilligersclub zoals de bingo op de hoek. Zelfs je geslacht, beroep is een persoonsgegeven. En bij een (betaalde) vereniging kan het dus ineens wel, daar wisselt de penningmeester bij wijze van spreken elke 4 jaar, dan is het geen enkel probleem. Maar de extra moeite om je gegevens in te vullen en je motivatie, waar Melle het over heeft, die is bij een gratis club blijkbaar al teveel.
Het is makkelijk om er iets kwaads en iets negatiefs in te zien, maar ik denk dat je de diepere bedoeling (dank je tettjetwo) moet zien, dat je meer een identiteit probeert de kweken achter een anoniem forumaccount. Dat anonieme forumaccount werd de laatste tijd als veilig hol voor de irritantjes beschouwd. Suggesties voor het weren van rotte appels kun je natuurlijk aangeven, loze kreten komen niet aan. Maar het credo graag of niet heeft altijd geteld binnen de WB, dit omdat de WB geen clubkas heeft die verantwoord wordt aan leden, maar feitelijk een prive iniatief is waar iedereen zich bij kan aansluiten met acceptatie van de sfeer, het vertrouwen, het respect en de regels die binnen dat iniatief leven. Hoop dat ik het zo netjes en vriendelijk gezegd heb zonder als arrogante klootzak over te komen ;)
Je hebt het netjes verwoord, en ik snap ook best wat het doel is en ben het daar alleen maar mee eens, wat dat betreft zie ik het niet negatief. Alleen denk ik dat jullie met een olifant een mug proberen te doden met deze maatregelen :P Alle internetfora kampen met ditzelfde probleem (hoe hou je het serieus) en de oplossing is toch gewoon streng modereren in de serieuze gedeeltes, en zorgen voor voldoende activiteit/leden die ook inhoudelijk posten in die delen van het forum. Alle "rotte appels" a priori weren lukt toch niet in een open vereniging.

Ik denk dat er veel mensen zijn die ook liever hun privegegevens niet invullen enkel voor het invullen zelf, ook mensen die best bij de club betrokken zijn, die pak je hier ook mee. De gedachtengang dat iemand die niet bereid is zijn persoonsgegevens in te vullen, dan ook wel geen echte interesse voor de club zal hebben, is fout.

Ik heb m'n gsm nummer toch maar ingevuld om te tonen dat ik "echt een persoon" ben en niet slechts een account, ik ben dus persoonlijk bereikbaar mocht dat nodig zijn (waarom zou ik niet weten, maar vooruit). Mijn adres wil ik desnoods wel naar een piet mailen om aan te geven dat ik serieus lid wil zijn (al moet een blik in mijn posthistorie daar ook wel een goed idee over geven denk ik), maar ik heb het simpelweg liever niet in een forum databaseje staan zonder duidelijke reden.
Als je ergens een bestelling plaatst oid is het vooraf duidelijk wat het doel is, en weegt de noodzaak -anders krijg je je spullen niet- ook tegen het risico -dat toch iemand je gegevens uit die DB krijgt- op. Maar hier zie ik geen technische noodzaak, en vBulletin is niet waterdicht, of een piet kan vergeten uit te loggen op een publiek toegankelijke PC...
Ik ben zelf bestuurslid in een vereniging met internetforum, en zelfs daar heb ik mijn persoonsgegevens niet ingevuld ;D (wij houden onze ledenadministratie offline bij - forums zijn nu eenmaal erg aantrekkelijk om te exploiten). Terwijl ik toch juist erg betrokken ben met die club ;D

Overigens, om even in die kleine letters van de wet te duiken, geeft het niet uitvoeren van economische handelingen geen vrijstelling van de WBP, en aangezien het vragen/bijhouden van die gegevens zonder vooraf vastgelegd wezenlijk doel of noodzaak in principe niet legaal is, kan iemand die je eruit knikkert om die reden dat ook (naar alle waarschijnlijkheid) succesvol aanvechten, als hij die moeite zou willen nemen (wat ik dan wel weer erg onwaarschijnlijk acht ;D). Voor de geinteresseerde hier de volledige wettekst.

Ik hoop dat mijn relaas een beetje duidelijk is en dat jullie mijn standpunt kunnen begrijpen. (Ik heb trouwens een IT-studie gedaan en privacy en andere rechten-issues binnen de IT-wereld hebben daarom ook mijn professionele interesse. Zie bijvoorbeeld ook Bits Of Freedom).
Post Reply