En toen werd het stil op het forum

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Melle
Zere vingers van het typen..
Haha, iedereen maar denken dat de nieuwe leden alles moeten invullen... maar helaas... ook de bestaande mensen gaan voor de bijl...

Eens zien wie zijn privé gegevens prijs wil geven... ;D;D
Wiki_Maaike
************ zelfcensuur ************
Broekie
wat een onzin...
Melle
ok, broekie kan geroyeerd worden....

Moet ik verdomme ook alles invullen... hahaha... daar had ik dus even niet op gerekend
Melle
Broekie moet zijn telefoonnummers invullen! en de rest ook trouwens
Broekie
en als mijn telefoonnummers nou eens geheim nummers zijn, die geheim zijn met een speciale rede ?

T is goed dat er strenger opgelet wordt, maar ik kan ook een verzonnen adres invullen... wat wil je daar aan gaan doen...
Arnie
Type MR2: AW11
Phoe, 100 woorden is wel veel zeg.:blaat:
Zoveel l*l ik normaal nooit.
Melle
Broekie, wij als pieten gaan hier niet over in discussie. Als je dit op deze manier wilt doen, dan flikkeren we je van het forum... zo simpel werkt het nu...
N!co
Ik lul al aardig mee !
Zit ik een beetje een heel opstel te schijven! :lach:
Melle
Het idee is, dat wanneer je lid wilt worden van een gratis club, dus van een club waarin heel veel mensen heel veel tijd steken voor jou en voor hun plezier, dat je dan daar ook wel even tijd in mag steken. Resultaat is straks, dat je mensen op het forum krijgt, die ook ECHT iets hebben met de club...
mrgeel
HEHE,

Dit hadden we niet afgesproken gisteren!!!

Gelukkig had ik nog een Donald Duck liggen en heb daar maar een stuk uit overgetypt, en het werkt ook nog.;D ;D ;D

Groetjes, MRGEEL:dux-blij_thumb-up:
N!co
Ik lul al aardig mee !
Ik snap hem helemaal, goeie zaak.:dux-blij_thumb-up:
Surferdude
Het zijn iig geval mensen die crea-bea omgaan met het omzeilen van de bedoelingen... ::)
Broekie
T blijft onzin, maar als jij blij wordt van mijn telefoonnummer...

06 nummer heb ik geen, gebruik de tamtam nog.

verder blijf ik t idioot vinden, ik kan makkelijk een ander adres opgeven, wat jij echt niet van iedereen gaat controleren...

Kijk dat er regels zijn is prima, vind ik ook zeer terecht, maar je weet toch van mensen die hier al een tijdje komen, en gewoon serieus dingen posten wat je aan ze hebt..

Stel deze regels dan idd op voor nieuwe leden, en flikker mensen die lange tijd niet actief zijn eraf...

Maar goed je hebt de gegevens die je wil hebben... zal er verder niet te veel over zeuren...
Wiki_Maaike
dat is ook niet zo'n groot aantal hoor... er zijn maar 8 mensen ofzo die een half jaar niet online zijn geweest...
zijn wel ruim 100 mensen die nog geen berichten geplaatst hebben maar wel regelmatig komen kijken...
johnwoo
Ik zal zo wel een verhaaltje erin zetten, of eigenlijk is dat zo gebeurd:
- Ik heb al jaren een MR2 (zelfs een tijd 2 gehad, zowel SW20 als AW11), ben een liefhebber van het model en ben hier ook al jaren "lid".
- Ik heb in de loop van die tijd een en ander aan technische info bijeen gesprokkeld over de MR2 die ik graag deel met anderen.
- Andersom lees ik ook graag over de MR2-projecten van anderen.
- Ik ken een aantal andere leden persoonlijk (ook buiten TWB om inmiddels).
- Ik heb een paar meetings meegedaan (helaas zijn de meeste voor mij te ver noordelijk, gelukkig organiseren sommige WB'ers af en toe ook meetings dichterbij).
- Ik ben redelijk actief (lees dagelijks, post meerdere keren per week).
- Ik heb TWB matten in m'n MR2 :P

Een telefoonnummer of adres vul ik niet in, da's ook nergens voor nodig en staat geheel los van hoeveel iemand bij de club betrokken is (m'n pinnetje op de WB-kaart staat dan ook wel in mijn woonplaats maar niet precies op m'n huis ;)). Niet dat ik bang ben dat jullie die zullen verkopen, maar een vBulletin boardje is ook niet waterdicht en ik zou begod niet weten wat jullie met mijn telnr zouden aanmoeten (ja, me bellen, maar waarvoor :huh: en zit ik daarop te wachten?). En daar komt ook een stukje WBP om de hoek kijken: persoonsgegevens mag je alleen opslaan en verwerken als daar een bepaald redelijk doel voor is, dat dan ook vantevoren duidelijk moet zijn omschreven. Bovendien moet je als persoonsgegevens-registrerende-en-verwerkende organisatie aangemeld zijn bij het CBP, kortom allemaal onnodige bureaucratische rompslomp.
Ik denk dat je, vooral als internetvereniging, ook niet te zwaar aan persoonsgegevens moet tillen op zo'n forum, daar jaag je een boel mensen mee weg, niet enkel de "rotte appels" (die vullen toch wel iets in wat niet te verifieren is) maar ook serieuze leden die simpelweg spaarzaam zijn met hun persoonlijke gegevens, vooral als er eigenlijk geen duidelijke reden is om ze te geven.

Overigens maakt het feit dat de club gratis is de noodzaak om die gegevens te vragen juist overbodig; als je contributie vraagt heb je nl. wel een valide reden om adresgegevens te vragen (om een factuur te kunnen sturen ;))
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
maaike bedankt voor t verzinnen van mijn verhaaltje:P:kus:
Broekie
johnwoo wrote:Ik zal zo wel een verhaaltje erin zetten, of eigenlijk is dat zo gebeurd:
- Ik heb al jaren een MR2 (zelfs een tijd 2 gehad, zowel SW20 als AW11), ben een liefhebber van het model en ben hier ook al jaren "lid".
- Ik heb in de loop van die tijd een en ander aan technische info bijeen gesprokkeld over de MR2 die ik graag deel met anderen.
- Ik heb een paar meetings meegedaan (helaas zijn de meeste voor mij te ver noordelijk, gelukkig organiseren sommige WB'ers af en toe ook meetings dichterbij).

Een telefoonnummer of adres vul ik niet in, da's ook nergens voor nodig en staat geheel los van hoeveel iemand bij de club betrokken is (m'n pinnetje op de WB-kaart staat dan ook wel in mijn woonplaats maar niet precies op m'n huis ;)). Niet dat ik bang ben dat jullie die zullen verkopen, maar een vBulletin boardje is ook niet waterdicht en ik zou begod niet weten wat jullie met mijn telnr zouden aanmoeten (ja, me bellen, maar waarvoor :huh: en zit ik daarop te wachten?). En daar komt ook een stukje WBP om de hoek kijken: persoonsgegevens mag je alleen opslaan en verwerken als daar een bepaald redelijk doel voor is, dat dan ook vantevoren duidelijk moet zijn omschreven. Bovendien moet je als persoonsgegevens-registrerende-en-verwerkende organisatie aangemeld zijn bij het CBP, kortom allemaal onnodige bureaucratische rompslomp.
Ik denk dat je, vooral als internetvereniging, ook niet te zwaar aan persoonsgegevens moet tillen op zo'n forum, daar jaag je een boel mensen mee weg, niet enkel de "rotte appels" (die vullen toch wel iets in wat niet te verifieren is) maar ook serieuze leden die simpelweg spaarzaam zijn met hun persoonlijke gegevens, vooral als er eigenlijk geen duidelijke reden is om ze te geven.

Overigens maakt het feit dat de club gratis is de noodzaak om die gegevens te vragen juist overbodig; als je contributie vraagt heb je nl. wel een valide reden om adresgegevens te vragen (om een factuur te kunnen sturen ;))

Hier ben ik het dus volledig mee eens....
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
johnwoo wrote:Ik zal zo wel een verhaaltje erin zetten, of eigenlijk is dat zo gebeurd:

Ik heb dan wel het "vragenformulier" ingevuld, maar ben het wel met johnwho eens......het slaat echt h e l e m a a l nergens op het ontbreekt er nog mar aan dat je een :foto-ani: van jezelf moet plaatsen met een vingerafdruk.....
gaa nwe nu ineens "strickt"worden bij twb?? ik denk dat er we landere manieren zijn om koeien om te gooien;D ik bedoel om rotte appels te weren van het forum......

maar goed...........misschien licht de bedoeling "dieper"en ik ben de laatste die tere zieltjes wil kwetsen::)

John / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
Beer
Tja, verplicht is het niet om lid te worden van de WB, dus ook niet verplicht om het in te vullen. Daarmee zijn alle problemen in 1 keer opgelost voor iedereen die er problemen mee heeft. In de zin van WBP wordt er helemaal geen economische activiteit uitgevoerd, dit is een vrijwilligersclub zoals de bingo op de hoek. Zelfs je geslacht, beroep is een persoonsgegeven. En bij een (betaalde) vereniging kan het dus ineens wel, daar wisselt de penningmeester bij wijze van spreken elke 4 jaar, dan is het geen enkel probleem. Maar de extra moeite om je gegevens in te vullen en je motivatie, waar Melle het over heeft, die is bij een gratis club blijkbaar al teveel.
Het is makkelijk om er iets kwaads en iets negatiefs in te zien, maar ik denk dat je de diepere bedoeling (dank je tettjetwo) moet zien, dat je meer een identiteit probeert de kweken achter een anoniem forumaccount. Dat anonieme forumaccount werd de laatste tijd als veilig hol voor de irritantjes beschouwd. Suggesties voor het weren van rotte appels kun je natuurlijk aangeven, loze kreten komen niet aan. Maar het credo graag of niet heeft altijd geteld binnen de WB, dit omdat de WB geen clubkas heeft die verantwoord wordt aan leden, maar feitelijk een prive iniatief is waar iedereen zich bij kan aansluiten met acceptatie van de sfeer, het vertrouwen, het respect en de regels die binnen dat iniatief leven. Hoop dat ik het zo netjes en vriendelijk gezegd heb zonder als arrogante klootzak over te komen ;)
Post Reply