Gefeliciteerd! Ook jij hebt nu je papieren in orde.
@franksmits; Bij mij is de cilinder inhoud veranderd (2998 cm3), uiteraard het aantal cilinders (6) en het vermogen (149 kW). Ook het gewicht is bij mij veranderd, van 1150 kilo naar 1250 kilo. De gegevens van Gidon zullen grotendeels wel overeen komen.
Gidon's V6
Moderator: Pieten
Gefeliciteerd!
Moest je alleen een geluidstest doen, of ook een rijgedragtest?
Moest je alleen een geluidstest doen, of ook een rijgedragtest?
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
zit wat in ...
Opzich hadden ze vanwege je papieren van je MR2 niet kunnen afkeuren omdat de motor niet klopt, enigste wat je controleert is of de gegevens op het kentekenbewijs met raadpleegscherm overeen komen (klopte toen nog, gaven beide 4cilinder aan) en je controleert kentekenbewijs met auto op kentekenplaten, chassisnummer, brandstofsoort en bijzonderheden als die vermeld staan op kentekenbewijs. Er hoeft dus niet gekeken te worden naar wat voor motor zit erin.
- frankie-turbo
dat dacht ik dus ook..
TomMR2 wrote:Opzich hadden ze vanwege je papieren van je MR2 niet kunnen afkeuren omdat de motor niet klopt, enigste wat je controleert is of de gegevens op het kentekenbewijs met raadpleegscherm overeen komen (klopte toen nog, gaven beide 4cilinder aan) en je controleert kentekenbewijs met auto op kentekenplaten, chassisnummer, brandstofsoort en bijzonderheden als die vermeld staan op kentekenbewijs. Er hoeft dus niet gekeken te worden naar wat voor motor zit erin.
APK is niet maatgevend in dit verhaal, op het moment dat er een V6 in een mr2 wordt getakeld voldoet de auto niet meer aan de typegoedkeuring van de RDW en mag dan officieel niet meer op de weg.
Allemaal geen probleem totdat er een ongeluk of iets dergelijks gebeurd.
Mocht uitkomen dat de auto niet voldoet aan de RDW goedkeuring betaald de verzekering NIETS uit en je bent automatisch schuldig (ook al kwam je van rechts door groen op een voorrangsweg).
Zeker als er persoonlijk letsel is betekend dit dus dat je de rest van je leven kan gaan betalen.......
Huub en Gidon hebben dan ook imo de juiste keuze gemaakt door bij de RDW een keuring te laten uitvoeren zodat alles netjes op papier staat.
- frankie-turbo
inderdaad, in het geval van een 6cil is het inderdaad een goede keuze om hem om te laten keuren, maar met 3sgte is het niet boeiend, je mag met 40% meer motorvermogen rijden zonder herkeuring, mits het aantal cil en inhoud niet veranderd, en als ze hem controleren kijken ze toch naar de europeese spec's van een turbo en dat is 204pk
wat betekend dat je 30% meer hebt, wat dus mag, op een dyno meten ze hem niet, zo ver gaan ze hier niet, ook niet in het geval van een ongeval met letsel, ik weet het want ik heb het uitvoering nagevragen bij de RDW en politie
wat betekend dat je 30% meer hebt, wat dus mag, op een dyno meten ze hem niet, zo ver gaan ze hier niet, ook niet in het geval van een ongeval met letsel, ik weet het want ik heb het uitvoering nagevragen bij de RDW en politie
-
MII
Wel zou ik het met je verzekering even kortsluiten. Want je verzekering verzekert nu een 3S-GE en geen turbo, de premie is daar dan ook naar.
Bij een ongeluk met bijv.letsel zullen ze dat absoluut aandragen en aangeven dat je fraude gepleegd hebt door een verkeerde opgave van het verzekerde object aan te geven. Wat betekent geen of bijna geen uitkering. Een keer bellen met de verzekering kan geen kwaad ljkt me.
Bij een ongeluk met bijv.letsel zullen ze dat absoluut aandragen en aangeven dat je fraude gepleegd hebt door een verkeerde opgave van het verzekerde object aan te geven. Wat betekent geen of bijna geen uitkering. Een keer bellen met de verzekering kan geen kwaad ljkt me.
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Heb het voor m'n andere mr2 ook gemeld bij de verzekering. Staat netjes MR2 turbo op de verzekeringspapieren
(Als semi oldtimer verzekerd ook, die verzekering is zelfs goedkoper dan van m'n starlet
)
Nou alleen dat ding nog een keer rijdend maken ...
Nou alleen dat ding nog een keer rijdend maken ...
-
franksmits
Bij welke verzekering is dat? want mijne was nog te jong (91) voor een sporttimer? :o
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Als ik het me goed herinner is dat uiteindelijk bij nationale nederlanden ondergebracht. Heb het via zo'n online verzekeringssite geregeld. Moet er wel bij vermelden dat dit alleen kan als het een tweede (hobbyy)auto betreft en het aantal kilometers dat ik er per jaar mee mag rijden is beperkt (tot 7500 meen ik). Maar op die manier wordt een kleine auto erbij voor woon-werkverkeer nog interessanter natuurlijk 
Ik denk dat MII wel gelijk heeft trouwens. Als je een nieuwe verzekering afsluit voor die auto zouden ze vanzelf moeten zien dat het een V6 betreft. Maar als de verzekering gewoon doorloopt zou ik ze wel even op de hoogte stellen inderdaad. Zou toch vervelend zijn als na alle moeite de verzekering nog niet uit wil betalen.
Ik denk dat MII wel gelijk heeft trouwens. Als je een nieuwe verzekering afsluit voor die auto zouden ze vanzelf moeten zien dat het een V6 betreft. Maar als de verzekering gewoon doorloopt zou ik ze wel even op de hoogte stellen inderdaad. Zou toch vervelend zijn als na alle moeite de verzekering nog niet uit wil betalen.
De verzekering was als 1ste op de hoogte. Heb ook de goede papieren daarvan 
Ondertussen is nog iets gemonteerd....
Het klinkt als een vliegtuig en je kunt er je haren mee fohnen.....

En natuurlijk het Turbo kapje.......Nu de Turbo nog

Het klinkt als een vliegtuig en je kunt er je haren mee fohnen.....

En natuurlijk het Turbo kapje.......Nu de Turbo nog

Op het moment draait hij continue. Ik heb hem bij de andere ventilator aangekoppelt maar paul heeft deze dus ook permanent gekoppeld i.v.m. de andere ecu. Ik ga proberen of ik ze weer via de hittesensor krijg aangesloten. Maar in een vliegtuig zitten heeft ook wel wat...
-
franksmits
ik vind het alleen jammer dat je de binnenkant van de motorkap zo gemaakt hebt. kun je de 2 ventilatoren niet op een andere manier vast maken??
ik kan me herinneren dat er iemand is geweest met een AW11 met 3sgte motor die er ook 2 in had hangen en die had het toch ietsjes netter aangebracht..
(ps: ik wil het absoluut niet afkraken in tegendeel!!! ik vind het een super gaaf project!)
ik kan me herinneren dat er iemand is geweest met een AW11 met 3sgte motor die er ook 2 in had hangen en die had het toch ietsjes netter aangebracht..
(ps: ik wil het absoluut niet afkraken in tegendeel!!! ik vind het een super gaaf project!)
Deze kit is van Rogoe motorsport. Er is ook maar 1 manier om ze te monteren of.....je moet zelf iets fabriceren
, maar of dat netter is weet ik niet.