Gidon's V6

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Gidon's V6

Bericht door Gidon-V6 »

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover. We konden de auto naar Woodsport in Engeland brengen. Dus op de ferry vanuit IJmuiden naar Newcastle. Daar moesten we nog een half uurtje rijden om bij Woodsport te komen. Ik heb een paar foto's gemaakt. Ik ben alleen foto's bij woodsport vergeten te maken (door enthausiasme denk ik). Hij kon er niet meteen aan beginnen, maar ik hou jullie op de hoogte.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En dan nog het Fidanza vliegwiel dat ik uit de vs heb laten komen.


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Doe ik.
Alle projecten van hem zijn te zien op twobrutal.com
Een aw 11 met een rev 3sgte zag er erg goed uit.
Ze zijn bezig met een 5vz-fe die ze helemaal gaan opfokken. zijn eigen aw11 en verder 3 swaps voor een 3vz-fe. En wat plaatwerk en spuitprojecten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Zijn er trouwens nog mensen die ook bij hem op de wachtlijst staan??
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Ik heb het af gezegd. Ik ga voor de swap bij joshma :)
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Dit ga ik eens even volgen vooral omdat voor mij nog steeds niet duidelijk is hoe dat je dat gaat doen als je de auto in nederland hebt. Weer herkeuren??
HOe krijg je dat door de APK? Verzekering enz...

Verder lijkt het me wel super om dat blok in de 2 te hebben;D
franksmits

Bericht door franksmits »

Markk schreef:Dit ga ik eens even volgen vooral omdat voor mij nog steeds niet duidelijk is hoe dat je dat gaat doen als je de auto in nederland hebt. Weer herkeuren??
HOe krijg je dat door de APK? Verzekering enz...

Verder lijkt het me wel super om dat blok in de 2 te hebben;D

Apk kijken ze niet meer naar de motor, verzekeren naar eigenkeuzen. Je kan een nieuwe RDW keuring in lelystad laten doen en dan op kenteken aan laten passen. Maar niets hoeft ;)
Gebruikersavatar
MR83SGTE
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:44

Bericht door MR83SGTE »

Tof eindelijk is het zover, ben zeer benieuwd...
Moet wel een leuke rit zijn geweest daar naar toe ;D
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Waar heb je dat vliegwiel vandaan als ik vragen mag? Moet er ook nog een bestellen maar vind ze toch wel prijzig voor een stukje aluminium.

Verder helemaal top natuurlijk, zal het zeker volgen, zowel hier als op twobrutal :)
Bremo

Bericht door Bremo »

Waarom heb je gekozen voor dat vliegwiel?
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

decipherer schreef:Waar heb je dat vliegwiel vandaan als ik vragen mag? Moet er ook nog een bestellen maar vind ze toch wel prijzig voor een stukje aluminium.

Verder helemaal top natuurlijk, zal het zeker volgen, zowel hier als op twobrutal :)

Vliegwiel komt van www.ultrarev.com. Was incl btw invoeren en verzenden 260 euro kwijt.
Bremo schreef:Waarom heb je gekozen voor dat vliegwiel?

Met dit vliegwiel wordt de drukgroep van de turbo gemonteerd. Ik heb graag een sterkere drukgroep erin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

MR83 schreef:Tof eindelijk is het zover, ben zeer benieuwd...
Moet wel een leuke rit zijn geweest daar naar toe ;D

Wel vermoeiend. Ben 2,5 dagen onderweg geweest. Op de boot konden we niet echt lekker slapen want we lagen bij de motor. Maar buiten dat toch leuk om te doen zo'n overtochtje.
En dat aan de verkeerde kant van de weg rijden is ook goed te doen. Wel raar die rotondes.
Afbeelding
Bremo

Bericht door Bremo »

Maar dat vliegwiel is toch ook wel lichter, of heeft minder massa traagheid? Dat zou voor mij de belangrijkste reden zijn voor een ander vliegwiel..
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Engeland rijden vind ik wel echt 10x beter dan in NL. Alles 3 baans waar hier vrijwel de meeste 2 baans zijn. En je gaat dus voor een turbo bak icm de V6. Hoezo dat? Had gelezen dat een NA gen 3 bak iets langere 5 had.

Wel stoer hoor, ga het zeker volgen!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Maar is de reden van de keuze voor dat vliegwiel de sterkere drukgroep? Dan had je ook een origineel vliegwiel kunnen gebruiken. Bij mij wordt de keuze meer bepaald door het feit dat er moeilijk aan een origineel vliegwiel te komen is.

Zoals ik het begrijp wordt er trouwens alleen een turbo drukgroep gebruikt? Met een NA koppelingsplaat waarbij je dan dus een NA bak gebruikt?
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Orginele bak blijft. De 5de versnelling wordt aangepast (ben de eerste waarbij hij dat gaat doen, zal ongeveer 400 touren zakken).

Orginele bak is sterk genoeg.

Het vliegwiel is ook lichter. Er komt een turbo drukgroep met NA platen in. Orginele kon ik ook behouden. Daar worden dan de gaten van aangepast. Ik vind deze optie echter beter.
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Met origineel vliegwiel doelde ik op een origineel vliegwiel van een camry. Hier kan bij mijn weten gewoon de turbo drukgroep op gemonteerd worden. Maar er is natuurlijkk moeilijk aan te komen omdat er niet veel handgeschakelde camry's geleverd zijn.
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Hey dat word een mooi project!!
Zijn dit trouwens de zelfde velgen als ik heb maar dan 17""???
Zie jak s project:)
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

decipherer schreef:Met origineel vliegwiel doelde ik op een origineel vliegwiel van een camry. Hier kan bij mijn weten gewoon de turbo drukgroep op gemonteerd worden. Maar er is natuurlijkk moeilijk aan te komen omdat er niet veel handgeschakelde camry's geleverd zijn.

Zou inderdaad moeten passen. Ik ga dan alleen voor de lichtere versie. Zoek je zelf een orgineel vliegwiel? Heb je al bij cartoyotaparts geprobeerd?
jak schreef:Hey dat word een mooi project!!
Zijn dit trouwens de zelfde velgen als ik heb maar dan 17""???
Zie jak s project:)

Bedankt. Zijn Lenso Mesh velgen. in 17" inderdaad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Ik heb ondertussen nog wat informatieopgevraagd bij de rdw om het kenteken aan te passen. Ze zeggen dat je een verklaring nodig hebt van de importeur dat de auto geschikt is voor 6 cilinders. Toyota geeft zo'n verklaring uiteraard niet. Nu heb ik van de importeur een verklaring nodig hoeveel vermogen het blok levert bij welk toerental. Die heb ik dus opgevraagd en die kunnen ze mij leveren. Nu hebben zij alleen het chassisnummer van de camry nodig en het motornummer. Het is ook belangrijk dat een europese auto is anders kunnen ze de gegevens niet natrekken.

Ik heb Paul Woods een mailtje gestuurd. Die nummers heeft hij voor mij. Hij had de donormotor al en zal snel beginnen :applaus-smiley: :applaus-smiley:

Ik hoop dus snel wat foto's te kunnen plaatsen.
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

dat is goed nieuws. Ik ben wel benieuwd naar het RDW verhaal.
Plaats reactie