Gidon's V6
Moderator: Pieten
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Ziet er netjes uit! Hopelijk krijg je die nieuwe flens er netjes aan vast gelast. Als je aan die ene pijp gaat trekken is die niet meer lang genoeg om tot de flens te komen, bovendien scheurt rvs vrij snel, vooral waar het gelast is. Heb je al een idee om dat op te lossen?
Ik heb gezien dat ik 2 pijpjes per spruitstuk moet aanpassen. Ik hou hem op de foto verkeerd om. Tussen de 3 uitgangen zit een grote en een kleinere opening. Die zit bij de 1mz net andersom als bij de 3vz.
Ik trek geen pijpen uit maar plaats nieuwe.
Ik denk ook wel dat de lasnaden het houden. Het flexibel suk is erg beweegbaar. Ik denk niet dat er extreem veel kracht op komt te staan. Of heb jij een beter idee Decipherer?
Ik denk ook wel dat de lasnaden het houden. Het flexibel suk is erg beweegbaar. Ik denk niet dat er extreem veel kracht op komt te staan. Of heb jij een beter idee Decipherer?
-
franksmits
gidonlamboo wrote:Dan zien we elkeer wel eens op een meeting. Dan kun je een v6 in levende lijve zien.
Deal, dit doen we!
-
decipherer
Nieuwe pijpen maken lijkt me een goed plan. Misschien kan je er op een strategisch punt gewoon een stukje rechte pijp tussen plaatsen? Indien mogelijk lijkt me dat het eenvoudigste.gidonlamboo wrote:Ik heb gezien dat ik 2 pijpjes per spruitstuk moet aanpassen. Ik hou hem op de foto verkeerd om. Tussen de 3 uitgangen zit een grote en een kleinere opening. Die zit bij de 1mz net andersom als bij de 3vz.
Dat gaat wel lukken. Ik zorg ervoor dat er niet meer lasnaden komen, buiten de naden die er al zijn.
Ik hoop ook dat het sptuitstuk past i.v.m. de kabels van de versnellingsbak. Deze heeft een camry niet op die plek liggen en dus meer ruimte. Ik heb wel weer wat meer ruimte waar de oliefilter zit omdat ik die op een andere plek heb gezet. i.v.m de oliekoeler.
Ik hoop ook dat het sptuitstuk past i.v.m. de kabels van de versnellingsbak. Deze heeft een camry niet op die plek liggen en dus meer ruimte. Ik heb wel weer wat meer ruimte waar de oliefilter zit omdat ik die op een andere plek heb gezet. i.v.m de oliekoeler.
- tweakmaster
- Type MR2: AW11
wat je evt. kan doen om motorbeweging op te vangen is de enginemounts compleet op te vullen met raamkit, zoals ErikV heeft gedaan. Zo beweegt het motorblok ook minder en dus minder beweging op je uitlaatlijn.. Enige nadeel: meer trilling naar het chassis...
-
Demo
polythuraan kit, idd heb ik ook gedaan bij mijn honda.
doe ik dus nooit meer omdat het gewoon 1 grote trilmachine was geworden.
doe ik dus nooit meer omdat het gewoon 1 grote trilmachine was geworden.
- tweakmaster
polyurethaan word nog trilleriger denk ik als wat ik bedoelde..
Mjah polurethaan heb je in verschillende hardheden... Dus je kan beetje experimenteren in hoe of wat.
tweakmaster wrote:wat je evt. kan doen om motorbeweging op te vangen is de enginemounts compleet op te vullen met raamkit, zoals ErikV heeft gedaan. Zo beweegt het motorblok ook minder en dus minder beweging op je uitlaatlijn.. Enige nadeel: meer trilling naar het chassis...
Dat heeft paul al gedaan. Blok beweegt niet al te veel.
Toch bedankt voor je tip

-
jrb
Green wrote:of je zet er een schokdemper ertussen.
Hebt dit tegen het trillen van de auto? en het druenende geluid?
- Eeuwige twijfelaar
Hm ik heb in de auto van Gidon gezeten en het is dat hij het zelf opmerkte anders had ik er niets van gemerkt.. auto trilt heel lichtjes bij stationair toerental.. maar ik vind het niet noemenswaardig.. volgens mij ben je er zo aan gewend want het stelt niks voor..
franksmits wrote:blijft een gave bak gidon
Dankt u. Ik ben er ook erg blij mee
idd dezelfde als die van mij.
Staan goed onder de MR.
DOTZ HANZO

DOTZ HANZO KILL BILL

Staan goed onder de MR.
DOTZ HANZO

DOTZ HANZO KILL BILL