Ombouwen middenconsole 84-86 naar 87+

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Nyn
Vandaag bezig geweest met de AW11, en nou had ik het idee :idea8: om de deurpanelen te vervangen door exemplaren uit een 87+ model.

Nou zal dat, lijkt me, geen probleem opleveren toch? :)

Een ander idee was om de middenconsole van het dashboard en het deel op de middentunnel te vervangen door een 87+ deel. Is dat een beetje simpel te doen of komt daar toch wel heel wat meer bij kijken dan het aan de andere kant vastschroeven dan de handremhendel? :huh:

(post by Ewoud)
Green Goblin
Type MR2: AW11
Waarom wil je dat ???

Maar ok, ik heb nog 87-er deurpanelen liggen, mag je wel eens komen bekijken of het past.

En log eens in en uit !
Ewoud
Zere vingers van het typen..
De deurpanelen omdat die wat steviger zijn aan de bovenkant en ik dus niet steeds een elleboogafdruk in de deurbekleding heb.
En het wordt ook wel eens tijd om speakers in het dashboard te bouwen zodat die uit de deuren weg kunnen, want die zijn wel al heeeeeeel oud... Als ik dan toch nieuwe deurpanelen nodig heb ;)

De middenconsole omdat die duurzamer bekleed zijn en ik dan een 2din vak in het dashboard heb...
ROB-E
nieuwe speakers in bouwen... want je gaat dat geluid missen...
en leg je elleboog er eens op, ipv er tegenaan;)
Ewoud
Heb me elleboog erop liggen, maar bij de 84-86 deurpanelen is de bovenrand (net onder het raam) van een soort foam/schuim met daar skai over, en dat druk je dus zo in met afdrukken als gevolg na verloop van tijd.
Green Goblin
Manta kopen...
Ewoud
Heb ik andere betere opties dan qua in de auto zitten?

- Hand bovenop het stuur en zelf tussen de stoelen hangen (golf-rijders)
- handen op 10 voor 2 aan het stuur (alsof je rijles volgt)
:P
krijger
Of een prelude kopen, die heeft namelijk aan beide zijden een armsteun waar geen afdrukken inkomen.::) ;D
Ewoud
Maar ik heb geen blauw bloesje of rode neus, dat wordt dus niks :P
Xhermes
Ik weet niet, je zal dan ook de temp controls etc moeten veranderen. Van een draaiknop naar schuifknoppen.
Leliev
87+ middenconsole gaat niet passen lijkt mij. Thans, ik neem aan dat je de middentunnel bedoelt. Handrem zit toch aan de andere kant?
Ewoud
Middenconsole en middenunnel beide.

De groote van de temp controls is volgens mij gelijk, dus die kan an blijven zitten lijkt me.

Handrem zit idd aan de andere kant, maar als dat makkelijk om te zetten is... :huh:
Xhermes
Weet niet of dat handig is om te zetten. Ik heb ergens wel eens iets gezien erover. Het systeem achter de heater controls schijnt ook anders te zijn. Al met al, shitload of work :)
RowanMR2
De schuifknoppen op een '85 in de middenconsole werken met kabels, de drukknoppen van '87 met een vacuümsysteem om alles te regelen. Het overzetten zal niet heel gemakkelijk gaan, ik weet ook niet of dit vaker is gedaan. Ik denk wel dat je de handrem naar de andere kant zou kunnen zetten, maar check dan eerst even of je niet opnieuw moet boren/tappen en of je de kabel dan ook goed kan leiden.

Later
Ewoud
Kan niemand van de 87+ bezitters de afmetingen van de temp controles ff opmeten?

Als dat hele paneel gelijk is aan die van de 84-86 hoef dat niet omgezet te worden ;)
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Ik zal het dinsdag even opmeten voor je
tweakmaster
hey peter leeft ook nog :P
Ewoud
MzKzM wrote:Ik zal het dinsdag even opmeten voor je

zou super zijn, al gemeten? ;D

Heb vandaag zelf ff gekeken hoe het met de handrem zit...

Dat word niet zo'n probleem, de hele hendel zit met 2 bouten vast. En de gaten ervoor zitten ook al aan de passagierskant in de middentunnel .(voorbereid op zowel rhd al lhd dus) Alleen moet er dan 1 gat in de bodem worden geboord voor de handremkabel zelf, die zit er nog niet...

Maar een rhd vloerbedekking heb ik ook nog nodig, gezien er anders een gat zichtbaar blijft aan de bestuurderskant.
Xhermes
De handrem blijft zitten bij de RHD of LHD. Zal dus puur dat ze het chassis niet hebben aangepast van 85 + .

Overigens kan ik nog wel een 87 + vloerbedekking regelen tzt.
Ewoud
Xhermes wrote:De handrem blijft zitten bij de RHD of LHD. Zal dus puur dat ze het chassis niet hebben aangepast van 85 + .

Niet helemaal correct. Bij mijn weten waren er wel een aparte LHD en RHD versie van het model 84-86. Dus met zowel stuur en handrem links of juist beide rechts. Pas bij het 87+ model zat de handrem altijd aan de rechterkant van de middentunnel ongeacht of het een LHD of RHD versie betrof. ;)

Het viel mij ook pas onlangs in eens op, op foto's van een japanse AW11 dat de handrem daar anders zat dan in de mijne...
Post Reply