Heldere bumperlichten

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Ik heb al meerdere topics hierover gezien, maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk.

Image

Ik wil mijn originele 'oranje-witte' bumperlichten vervangen door witte / heldere en daarbij een bijdrage leveren aan de clubkas :idea8:. Maar nu las ik op het forum dat deze de aansluiting voor het stadslicht mist.

Image

Opzich nog geen probleem, want ik kan wel een gaatje boren en het lampje er alsnog in krijgen.
Maar wat ik mij nou af vraag is het volgende;

De aansluiting voor het knipperlicht ziet er anders uit. Kan ik mijn originele stekker wel in het aftermarket knipperlicht draaien? Of moet ik hier ook nog het een en ander voor aanpassen?

Als ik geen gat wil boren in het knipperlicht dan moet ik gebruik gaan maken van een duplolamp? Moet dit dan een oranje lampje zijn of zit er een oranje glaasje in het knipperlicht?
Dit betekend echter ook dat je als het ware 'US Running lights krijgt'? Dus dat het knipperlicht als het ware altijd aan staat en gaat knipperen als je richting aan geeft?

De duplolamp, is deze makkelijk te monteren in het knipperlicht of moet daar ook het een en ander voor gemodificeerd worden. En kan deze aangesloten worden op de kabelboom of moet ik daar nog aparte stekkers voor aanschaffen?

En last but not least, iemand die een foto heeft van zijn.haar heldere knipperlichten met een duplolampje?
Peter-MR2
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
FreshPrince wrote: Als ik geen gat wil boren in het knipperlicht dan moet ik gebruik gaan maken van een duplolamp? Moet dit dan een oranje lampje zijn of zit er een oranje glaasje in het knipperlicht?
Dit betekend echter ook dat je als het ware 'US Running lights krijgt'? Dus dat het knipperlicht als het ware altijd aan staat en gaat knipperen als je richting aan geeft?

De duplolamp, is deze makkelijk te monteren in het knipperlicht of moet daar ook het een en ander voor gemodificeerd worden. En kan deze aangesloten worden op de kabelboom of moet ik daar nog aparte stekkers voor aanschaffen?

Ik kan je een beetje op weg helpen: De duplolamp mag geeneens oranje zijn, die moet gewoon wit zijn. Dit komt omdat de duplolamp dan stadslicht en knipperlicht is. De (voorste) knippers mogen oranje of wit zijn, maar het stadslampje mag niet oranje zijn. Dus dan is wit de enige optie.

En die stekker krijg je er toch wel bij neem ik aan? Die past meteen op de kabelboom in ieder geval en die kan je gewoon in de lamp unit draaien..

Foto heb ik helaas niet, maar als niemand anders heeft kan ik er wel 1 maken..
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
bij mij was alles plug&play. stadlicht zat in mijn koplampen (ondertussen niet meer).
erikmr
8) mooi he die emmer ;)
gewoon en gaatje dremelen voor het stadslicht en klaar
beetje vet voor de afdichting

en ja ze zijn op voorraad in de clubshop:lach:
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Erik, you've got mail :D
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Yep, oranje branden tijdens rijden en knipperen tijdens richting aangeven.

Die foto is alweer een jaar of 6-7 oud, denk ik.

Image

Image
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
En dan heb je gebruikt gemaakt van een duplo autolamp?
Ik kan op internet namelijk nergens oranje duplolampjes vinden...
erikmr
8) weer een emmer bij mij op de dam ;D

oranje duplo,s zijn gewoon te koop
maar ik zou er lekker wit in doen mag namelijk voor de apk
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Oranje duplo lampen mag idd niet voor de apk, had ik ook problemen mee, snel een witte duplo lamp ingezet want witte knippers mogen wel zoals iemand hierboven al zei.
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Ik heb ze inmiddels besteld bij de clubshop. Ga denk ik toch voor de oranje duplolampen. Vind het er best mooi uitzien bij Marco. Voor de APK wissel ik ze dan wel weer om :)

Wat voor duplolamp moet erin? Gewoon 21/5W?
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
FreshPrince wrote:En dan heb je gebruikt gemaakt van een duplo autolamp?
Ik kan op internet namelijk nergens oranje duplolampjes vinden...

Yep, die zitten er gewoon in. Politie (en RDW ook trouwens :lach: ) zeurt er niet over.

Gewoon elk jaar even wisselen voor de originele units, is een paar minuten werk en dan kun je gelijk de binnenrandjes schoonmaken en weer in de wax zetten.
Sh4d0wz
Dus als ik het goed begrijp zijn duplo lampen die continue branden, totdat je richting gaat aangeven dat gaat hij aan en uit? dat zal er best vaag uitzien.

-edit-

Ik heb ze zojuist gekocht, ze zijn best wel.... groot en rond.... ben benieuwd of het gaat passen.
Ricardos
Nee, een duplolamp is een lamp met twee lichtbronnen die een aparte voeding hebben. Zeg maar twee in één.

Dus een blijft in dit geval aan en de ander kan erbij gaan knipperen.
Sh4d0wz
http://www.citroworld.com/Files/Shop/87 ... 201239.jpg

Image

dat heb ik nu gekocht, begrijp ik het dan goed dat ik zowel stadslicht als knipper licht stroom kabel hierop moet aansluiten?
Ricardos
Juist.

Weet je trouwens wel zeker of deze in de bumperlichten past?

Het lijkt wel groot...
Sh4d0wz
ja ik vond het ook wel een beetje overdreven groot... opzich waren ze maar 2 euro ps/t en als het niet past dan ga ik mischien wel opzoek naar een mooi alternatief.
mr2PUNTfreak
Sh4d0wz wrote:

Image

dat heb ik nu gekocht, begrijp ik het dan goed dat ik zowel stadslicht als knipper licht stroom kabel hierop moet aansluiten?
Dit is een ouderwetse gloeilamp voor in een koplamp, later H4. Is dus nog van voor het halogeen tijdperk.
Deze moet je hebben:
Duplo lamp 21/5 Watt
Dus een gloeidraad voor stadslicht (5Watt), en een voor knipperlicht (21Watt)
Duplolampen worden ook vaak in achterlichten gebruikt, waar je een gecombineerde lamp hebt voor achterlicht en remlicht.

Image
Ricardos
Oude H4 inderdaad ik was al aan het twijfelen. Die zit nog in de brommers/scooters hedendaags.
Sh4d0wz
het pas inderdaad voor geen meter, maar ja dat dacht ik zelf ook toen ik weg liep. Maar ze hadden uberhaupt niks anders in die zaak, bovendien moest de catalogus met deze lampen onder het stof vandaag getrokken worden :P

Maar goed, morgen weer even ruilen hahah. Maakt niet uit. Ik ben ondertussen wel geinspireert om me oude lampen die hier liggen (die standaard oranje) eens even onder handen te nemen kijken of er niet een moderniseering kan plaats vinden.. maar ja zal natuurlijk wel weer apk afkeur worden als ik er wat van fabriceer :P
JPMR2
Vraag maar naar een duplolamp voor een remachterlicht, dan komt het helemaal goed.

JPMR2
Post Reply