Iemand een ander dan origineel stuur in zijn of haar AW11 zitten?
Zo ja dan:
- hoeveel kleiner is ihet stuur dan het origineel?
- stuurt de auto er veel zwaarder door?
- kun je de meters van het dashboard nog zien zonder rare houdingen aan te nemen?
Heb het ff nagemeten v/d week, het 84-86 stuur is 38cm in diameter, hoeveel kleiner was het 87-89 stuur ook alweer? Iemand die het zo weet?
Sportstuur vraagjes....
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Volgens mij 38 cm.
- Green Goblin
Ik dacht van niet, maar, kan het mishebben, ben geen 87+-expert.
Maar let op als je een sport stuurtje neemt. Bij mijn is de naaf iets tekort. Waar door ik met sturen tegen mijn richting aanwijzer komt. Dus als ik overdag rij staat hij op GROOTLICHT. Dan raak ik hem niet en ja het stuurt wat zwaarde voor al bij in parkeren. En door dit stuur zie ik net niet de stand van de olie drukmeter. Maar verder vindt ik het een fijn stuur.
Brum wrote:Het stuur van de '87+ is IETS kleiner, deze is 37 cm.
Thx! met een 37 cm zou ik dus nog gewoon alles moeten kunnen zien van het dashboard.
bond wrote:Maar let op als je een sport stuurtje neemt. Bij mijn is de naaf iets tekort. Waar door ik met sturen tegen mijn richting aanwijzer komt. Dus als ik overdag rij staat hij op GROOTLICHT. Dan raak ik hem niet en ja het stuurt wat zwaarde voor al bij in parkeren. En door dit stuur zie ik net niet de stand van de olie drukmeter. Maar verder vindt ik het een fijn stuur.
Hoeveel kleiner is je sportstuur dan? 35cm of een 32cm (zijn de 2 maten die ik veel voorbij zie komen)
35 cm is een fijne maat. Ga je kleiner, kun je tellers niet echt goed meer lezen. Mijn vouw kon goed sturen in de aw11 die we toen hadden, dus dat moet voor jou geen probleem zijn 
mijne is een 35cm qsp en heb er geen problemen mee
enige last die ik heb is dat ik met me lange vingers wel eens het licht uitzet als ik me knipperlamp naar links aanzet maar dat lig meer aan mij dan aan die 3cm.
enige last die ik heb is dat ik met me lange vingers wel eens het licht uitzet als ik me knipperlamp naar links aanzet maar dat lig meer aan mij dan aan die 3cm.
Ik heb een dag in een AW11 met een 32cm stuur gereden, en dat stuurde prima. Was idd wel wat zwaar met inparkeren, maar met het sturen door de bochten etc was het prima. Je hebt inderdaad wat minder zicht op de meters, maar niet van dien aard dat er niet meer mee te rijden valt. Als je er nog vol zicht op wil hebben is 34 cm groot zat.
- Green Goblin
Niets mis met het 38 cm stuur. Stuurt ook prima !
Ik heb er meerdere gehad. Geen idee welke maten allemaal maar kon de metertjes allemaal nog goed zien. Heb er een HKB hub inzitten en geen probleem met de wijzertjes!