Verlengen kabel Lambdasonde mogelijk?
Moderator: Pieten
Nu het nieuwe uitlaatsysteem eronder zit moet de kabel van de lambdasensor verlengd worden. Is dat mogelijk? Dit is een speciale kabel toch?
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Ben ik ook wel benieuwd naar dan. De mijne gaat waarschijnlijk ook wel verlengd moeten worden. Maar heb er nog nooit iets van vernomen dat dit speciale kabel zou zijn?
decipherer wrote:Ben ik ook wel benieuwd naar dan. De mijne gaat waarschijnlijk ook wel verlengd moeten worden. Maar heb er nog nooit iets van vernomen dat dit speciale kabel zou zijn?
Ik heb er 1 doorgeknipt. de kabeld is van koper, met in het midden een stalen draad (zonder mantel). Hoe ga je dat verlengen?
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
hm ik heb eens een lambda boom verlengd.. ik dacht dat de mantel er enkel in zit voor bescherming (hitte)
volgensmij kun je hem gewoon verlengen.. maar ga nu niet gelijk knippen.. ik geef alleen mijn mening en ervaring he
volgensmij kun je hem gewoon verlengen.. maar ga nu niet gelijk knippen.. ik geef alleen mijn mening en ervaring he
frankie-turbo wrote:hm ik heb eens een lambda boom verlengd.. ik dacht dat de mantel er enkel in zit voor bescherming (hitte)
knippen is al gebeurt, daar is het nu te laat voor. Is het misschien ook een optie om de Innovate lc-1 te monteren? http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php
- tweakmaster
ik heb de mijne ook gewoon verlengt met een stukje kabel.. nooit problemen gehad..
tweakmaster wrote:ik heb de mijne ook gewoon verlengt met een stukje kabel.. nooit problemen gehad..
Je hebt de buitenste en binnenste draad gewoon samen aan een verlengdraad gesoldeert?
- mr2PUNTfreak
Ik heb de mijne ook gesoldeerd, ook geen problemen mee.
- tweakmaster
ik heb ze aan elkaar gemaakt met kabelschoentjes
werkt net zo goed.
-
decipherer
Vanavond ff gekeken, maar in ieder geval vanaf het punt waar ze op de kabelboom van de motor aansluiten zijn de signaaldraaden afgeschermd.
In mijn geval wordt het dan simpel. Aangezien ik toch genoeg aan die kabelboom moet knippen en solderen verleng ik de kabels van de lambdasondes in de boom ook maar. Mocht ik dan ooit eens een nieuwe lambdasonde nodig hebben dan hoef ik die niet ook nog eerst te verlengen. En omdat er origineel 4 lambdasondes op die motor zaten en ik er maar twee gebruik, heb ik nog een stukje van de juiste kabel over ook
In mijn geval wordt het dan simpel. Aangezien ik toch genoeg aan die kabelboom moet knippen en solderen verleng ik de kabels van de lambdasondes in de boom ook maar. Mocht ik dan ooit eens een nieuwe lambdasonde nodig hebben dan hoef ik die niet ook nog eerst te verlengen. En omdat er origineel 4 lambdasondes op die motor zaten en ik er maar twee gebruik, heb ik nog een stukje van de juiste kabel over ook
Das wel handig.
Ik verleng ze binnenkort en dan meet ik ze op de diagnosestekker door of ze goed werken. Ik laat dan nog wel wat weten.
Ik verleng ze binnenkort en dan meet ik ze op de diagnosestekker door of ze goed werken. Ik laat dan nog wel wat weten.