Vraagje aan mijn collega MR2 rijders in de omgeving Arnhem: Waar laten jullie de MR2 keuren of onderhouden?
Ik ben nu een aantal keren bij Tiemens (Louwman) Toyota geweest, maar ben niet erg onder de indruk.
Zo dachten ze bijv. dat mijn contactslot kapot was, omdat de motor bleef lopen. Blijkbaar nog nooit gehoord van een turbo-timer
Ook de prijzen zijn behoorlijk hoog.
Tips voor mij?
Andere garage die wel kennis heeft van MR2's?
Mr.2 wrote:Vraagje aan mijn collega MR2 rijders in de omgeving Arnhem: Waar laten jullie de MR2 keuren of onderhouden?
Ik ben nu een aantal keren bij Tiemens (Louwman) Toyota geweest, maar ben niet erg onder de indruk.
Zo dachten ze bijv. dat mijn contactslot kapot was, omdat de motor bleef lopen. Blijkbaar nog nooit gehoord van een turbo-timer
Ook de prijzen zijn behoorlijk hoog.
Tips voor mij?
Andere garage die wel kennis heeft van MR2's?
Dank!
Ik heb dus ook een niet al te beste ervaring met Tiemens Arnhem.
En degene die daar toen met mijn auto bezig was, was de werkplaats chef.
Ik heb hem toen uit mijn auto gestuurd.
Ik breng hem eigenlijk altijd naar Willie Hermans in Volkel (al bijna 9 jaar).
Het is een 35 minuten rijden.
Maar het resultaat is daar prima.
Daar breng ik met een gerust gevoel mijn auto heen.
Green Goblin wrote:Als het een half uurtje rijden was, zou ik ook naar Willie gaan.
Dan kun je er op wachten, is het langer en je vraagt om een leenauto, let dan op dat je geen huur aan je broek krijgt, wat nog weleens onverwacht kan zijn, ook al laat je 1.300 euri achter Als je dat niet gewend bent.....
Leen auto is toch nergens gratis.... daar waar wel gratis op de factuur staat, hebben ze hun geld wel ergens anders boven op gezet, daar gelooft toch geen hond in.
Wie gelooft in "gratis" moet met beide benen weer terug op aarde komen...
De zon die op komt en weer onder gaat..dat is gratis......
Edje Turbo wrote:Leen auto is toch nergens gratis.... daar waar wel gratis op de factuur staat, hebben ze hun geld wel ergens anders boven op gezet, daar gelooft toch geen hond in.
Dus jij verkoopt je onderdelen ook voor meer dan ze waard zijn, hoe krijg je anders die gevulde koek er weer uit.....
Edje Turbo wrote:Leen auto is toch nergens gratis.... daar waar wel gratis op de factuur staat, hebben ze hun geld wel ergens anders boven op gezet, daar gelooft toch geen hond in.
Bij zowel onze Daihatsu- als Mitsubishidealer is gebruik van een NIEUWE auto geen probleem en is altijd kostenloos (bij een klein ritje in die buurt (naar de kapper ofzo) zelfs inclusief brandstof) en dan zit dat er echt niet verborgen in berekend (bonnetje komt niet/nauwelijks boven de 200 euro uit bij het grotere werk (langer dan een uur/geen kleine beurt).
Ik vond het nogal een teleurstelling. Zelfs nog dik meer getankt dan er in zat (was niet zo moeilijk met een lege tank), zeker als je iemand de opdracht gunt (en niet een paar honderd euro, maar iets van 1.300) die wat verder weg zit.
Het gaat niet om die paar tientjes (halen en brengen is echt niet goedkoper), maar wel om het principe.
Zoiets wil je toch wel vantevoren weten natuurlijk.
ik blijf erbij dat niets gratis is, de klant (opdrachtgever) betaalt uiteindelijk alles.
En tja, je kunt van alles wel een punt maken....het werk moet goed gedaan zijn en de rest is bijzaak vindt ik, en hangt o.a. af van het uurloon. Bij een merk dealer waar je tussen de 65 en 90 euro betaalt, moeten de randzaken wel op en top voor elkaar zijn, gezien de prijs.
Lekkere koffie die voor je ingeschonken wordt door een net geklede man of vrouw, een leesportefeuille, een tv scherm aan de muur waar heel de dag RTL financieel op te zien is, wifi voor je laptop, je auto wordt nog even snel door het bedrijf gewassen voor je hem terug krijgt, etc..., waarna blijkt dat je grote beurt volgens de factuur super is gedaan en er een berg aan onderdelen is vervangen... maar zoals laatst in een auto testblad getest blijkt niets minder waar ...en terwijl jij aan de koffie zat te lezen in de leesportefeuille (of met je GRATIS leenauto een blokje om bent), wordt het luchtfilter zogenaamd vervangen en even schoon geblazen, wordt het oliefilter gewoon nog eens 10.000km gebruikt, worden de remmen gekeurd door even met een lamp tussen de velg door te schijnen ipv de wiellen los te schroeven, etc, etc.
tuurlijk zal dit niet overal zijn, maar de grote jongens moeten gewoon hun omzet binnen trekken over de rug van jou auto onderhoud zeker nu de intervallen steeds groter worden. Des te groter de showroom des te duurder het onderhoud en uurloon..
Daarbij is het ook fijn dat als zaken niet naar wens zijn geweest, je dit de garagehouder persoonlijk even verteld i.p.v. op een forum te zetten, mogelijk dat er met de feedback verbeteringen kunnen komen.
Heb je willie je bevindingen zoals verwoord door jou verteld? wie weet krijg je dan de volgende keer een gratis leenauto mee als compensatie voor de onduidelijkheid.
Dank allen voor jullie tips.
Willie Hermans is dus ook een dealer, maar in ieder geval 1 die verstand heeft van MR2's.
En Krijger, dank voor je PM, heb nu dan ook een goed adresje in de buurt.