whitespyder wrote:Volgens mij wil je gewoon dat men kan zien dat je een sportspruitstuk hebt:lach:
Voor de mooiigheid hoef je het niet te doen (of er moet nog gaas onder). Water zal op de motor lopen, maar dat zal niet echt kwaad kunnen lijkt me.
In verhouding tot de AW vindt ik de ZZ toch echt wel heel veel hitte uitstralen, denk doordat alles net wat dichter op elkaar zit, met minder ruimte om te ventileren.
Naar mijn bescheiden mening zit dat ding eronder om rijdend een warmteafvoer te bewerkstelligen door de bovenste opening in de achterbumper. Ik heb hem vervangen voor eentje met een electrische fan, omdat ik toch wel regelmatig in de file sta en de warmte dan mechanisch kan afvoeren, maar eigenlijk was die bedoeld voor turbo uitvoeringen. Dat de zzw30 meer warmte produceert dan de aw11 ligt toch wel in de 30 pk meer. Een oliekoeler zal niet echt veel helpen (tenzij het een turboblok betreft) omdat de waterkoeling goed op z'n taak berekend is: er zijn mij geen gevallen val oververhitting bekend. De meeste warmte komt niet uit het blok maar van de pre-cats, maincat en/of de headers (afhankelijk van wat er is gemonteerd). groeten, Henri
Hoi,
Vorig jaar gekocht bij infinity, omdat ik pre-cats ging vervangen door header (CHE's: nog niet afgescheurd of lek na 20000 km) en ik verwachtte dat de hoeveelheid warmte bij stilstand sterk zou toenemen. Zie hem niet meer op hun site en weet dus niet of nog beschikbaar.