T-Jay's Mr2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Hey,

Ik heb tot nog toe eigenlijk niet echt iets over m'n mr2 gepost, maar meer bezig geweest in het "te koop" topic en af en toe een vraag hier en daar gepost.

Omdat mijn plannen de laatste tijd steeds meer tot werkelijkheid komen vind ik het wel leuk om het hier een beetje bij te houden. Leuke documentatie voor mezelf en misschien vind hier ook iemand het interesant. ;D

Ik had al wel eerder een topic van m'n AW11, misschien bekend bij iemand, maar die moest plaats maken voor m'n R1. ::) (AW11 werd ook te duur i.c.m. school)

Heb m'n SW20 nu ongeveer 3 jaar en ben rustig aan een beetje bezig hem weer in goede staat te brengen.

Wat er tot nu toe aan gebeurt is:
  • Kapot leren interieur vervangen voor een origineel "nieuwe" set van mr2eddy;
  • 3S-GE vervangen i.v.m. koelprobleem;
  • Andere velgen eronder;
  • Nettere achterbumper;
  • Daklijst met 3e remlicht
  • Polyurethaan bushings;
  • Nieuwe stuurkogels, fuseekogels en spoorstangen (twos'r'us);
  • T-Bar rubbers vervangen;
  • Koppeling vervangen;
  • Weer een andere 3S-GE i.v.m. koelprobleem en overmatig olieverbruik;
  • Audio natuurlijk helemaal naar eigen smaak (pioneer);
  • en vast nog wel het een en ander dat ik vergeten ben. :P
Ben vanavond bezig geweest 94+ achterlichten erop te zetten en heb hier dan maar een paar foto's van genomen om hier te posten. :foto-ani:

Mijn mr2:

Image

Image

En tevens m'n R1: ;D

Image

En heb sinds een half jaartje ook een nieuw onderkomen gevonden voor alle sleutel activiteiten! ;D Heel wat beter dan wat ik eerst had. We delen het met vier mensen dus kwa prijs is het ook nog interesant.Waar m'n motor staat is uiteraard mijn plekje. Boven nog een ruime zolder om onderdelen op te kunnen slaan. ;)

Image

Image

Hier de shoot van de 94+ lichten:

Image

Ik was zo slim geweest om het kofferdeksel dicht te gooien NADAT ik het slot eruit had gehaald om te veranderen in het verlengde slot. :mexico-smile: Dus het eerst uur bezig geweest proberen die klep open te krijgen... Uiteindelijk gelukkig wel gelukt met een verbogen deurhaak ::)....

Onder de 2 sloten en uiteraard de "handleiding van mr2.com of waar dan ook ;D

Image

Het oude kontje.
Image

Dichte klep zonder slot... :dux-blij_thumb-up:
Image

Eindelijk open.
Image

Meteen nieuw slot erin na het slot pas te hebben gemaakt op m'n sleutel uiteraard.
Image

Passen en meten met het nieuwe paneel.
Image

Gat geboord voor stekker van de achteruitrijd verlichting.
Image

Image

En even alle lampjes testen natuurlijk. Ik wil het nog wel aanpassen dat bij normaal licht ook alle2 de lampen branden.
Image

Image

Image

Voor zeer binnenkort staan er nog 2 redelijk grote dingen op de agenda dus wordt vervolgd... En ja weet het wassen moet ook gebeuren. :P

Gr, Thierry
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Bedenk me trouwens dat dit topic misschien beter naar "projecten" toe kan?

Pieten?? If you please? :applaus-smiley:

Gr, Thierry
Green Goblin
Type MR2: AW11
Alstu.
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Thnx!
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Leuk Thierry :)

Achterlichten doen erg veel.. ik neem aan dat je de knippers ook nog gaat updaten ? En stuur/pook ? ;D

Wat voor Pioneer is dat ? Avic ?
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Hey Michel,

Is idd een AVIC, de F900bt of inmiddels F910bt om precies te zijn. Van m'n vriendin gekregen. ;D Echt een super makkelijk dingetje, heb je meteen alles in een.

Voor die knippers bedoel je zeker van die witte? Ben ik nog over aan het twijfelen. Moet ze nog een keer goed bekijken. :P

Stuur en pook laat ik voorlopig zo, heb het stuur al een keer vervangen omdat toen ik hem kocht het stuur er niet bepaald netjes uitzag.
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Achterlichten staan 'm netjes bro! Staat zo veel cleaner. :dux-blij_thumb-up:

Wat Michel zegt, die knipperlichten is idd geen verkeerd idee. Hij heeft ze er immers ook in en dat ziet er ook weer wat cleaner uit. Setje silvervisions erin en klaar ;D
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Nou al snel weer een update ;D

Omdat m'n stoelen, met name de bestuurderstoel, wat begonnen te slijten wilde ik ze maar eens een opknap beurt geven. Na wat rond zoeken op internet kwam ik al redelijk snel een product tegen dat wel leek op wat ik nodig had. Na wat rond zoeken op het net en vooral op hun site was ik overtuigd en heb ik, in overleg over wat ik nodig zou moeten hebben, het spul maar meteen besteld. 2 dagen later netjes pakje bij de post met alles erop en eraan.

Heb netjes van elke stap een foto genomen zodat ik het proces en het resultaat hier met jullie kan delen. ;D

Hier de inhoud van het pakketje:
  • leder reiniger mild;
  • borsteltje;
  • schuurpad;
  • leder reinigingsbenzine;
  • leder fresh;
  • 2x sponsje
  • leder verzegeling;
  • leder protector.
de 3 stuks badstof doeken heb ik appart gekocht. Ze adviseerden witte badstofdoeken in gebruik met de producten dus vandaar.
Image

De stoelen maar uit de auto gehaald, leek me wat makkelijk werken dan in de auto in alle mogelijke bochten om die stoelen moeten wringen. Meteen eerst maar even goed gestofzuigd, zat nogal wat stof e.d. tussen de naden.
Image

Kwam nog een stukje bewijs tegen dat ze van mr2eddy "polyester-koning" zijn geweest, stukje glasvezel.
Image

Oude stoel maar even voor de dag gehaald. Toch makkelijk om iets te hebben om op te zitten tijdens het rijden. Waarom had ik ook alweer nieuwe gehaald? ::)
Image

Erg makkelijk zo'n kraantje om alles naar de verdieping te takelen. Je zou je anders een breuk slepen.
Image

Hier de stoelen zoals ze waren, instapwang goed versleten en hier en daar slijtplekjes.
Image

1e stap. Reinigen van de stoelen met de reiniger mild en het borsteltje.
Image

Meteen na het reinigen van de stukken afdoen met een badstof doek.
Image

Komt nogal wat vuil vanaf!! :::|
Image

Bijrijderstoel krijgt uiteraard exact dezelfde behandeling.
Image

Doek wordt er ook niet schoner op... ::)
Image

Zo zien de stoelen er uit na grondig gereinigd te zijn. Al een stuk opgeknapt!
Image

De ruwe en versleten plekken licht opschuren met de schuurpad totdat ze netjes glad aanvoelen.
Image

Daarna reinigen en stofvrij maken met de reinigingsbenzine.
Image

En dan eindelijk aan de slag met wat het echte verschil moet gaan maken. De lederfresh is een soort verfachtige vloeistof die de kleur van het leer verfrist en op de versleten plekken weer kleur geeft.
Image

Meteen droogmaken met de verffohn. Opassen dat het niet te warm wordt uiteraard.
Image

En hier de stoelen na de behandeling met de lederfresh. Erg netjes geworden moet ik zeggen! :::| Moest nu 2 dagen drogen/uitharden voor er met de volgende stap verder gegaan mocht worden. Het leer was wel bruikbaar maar ik had toch maar besloten de stoelen uit de auto te laten, er moest tenslotte zeker voorkomen worden dat ze nat zouden worden. En op deze manier kunnen ze gewoon netjes uitharden/drogen zonder risico.
Image

Hier een foto van de voormalig versleten instapwang! Oordeel zelf zou ik zeggen.
Image

Na 2 dagen drogen stonden ze er nog netjes bij en kon ik beginnen met de laatste paar stappen om ze weer helemaal in orde te maken! :applaus-smiley:
Image

Als eerst de kleur verzegelen met lederverzegeling, voorkomt slijtage en afgifte van kleuren.
Image

Stoelen na de verzegeling.
Image

En als laatste stap de stoelen behandelen met lederprotector, een soort lotion dat het leer voedt, tegen uv-straling beschermt en soepel houdt.
Image

Hier de stoelen weer terug in de auto, ik zelf ben erg onder de indruk van het eindresultaat en kan hopelijk weren jaren van m'n stoelen genieten! Stoelen voelen ook zachter en soepeler aan! :driving:
Image

Bestuurderstoel, let vooral op de instapwang! Vergelijk is met eerdere foto's! :::|
Image

Hoop dat jullie het een beetje duidelijk vinden op deze manier, en mochten jullie nog met vragen zitten: don't hesitate! ;D

Gr, T-Jay
Surferdude
Mooie Hoedoetiedat! En een mooi resultaat.

[edit] De beschrijving ook maar even in Hoedoetiedat? geplaatst [/edit]
Xhermes
Zeer netjes! Nergens iets gelezen over afgifte van het kleurstof?
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Resultaat is erg mooi geworden. Van welke webwinkel heb je dit "pakketje"?
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Erg netjes man!

Kan je dat spul ook gebruiken op bijvoorbeeld het leren stuur van mijn Carina? Die heeft ook nogal wat 'kale' plekjes...
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
@ Surferdude: Thnx! Blij dat ik ook eens een bijdrage kan leveren aan de club! ;D P.s. even een vraagje, kan ik m'n topictitel ook nog wijzigen of niet? Omdat er af en toe natuurlijk updates komen, zou ik na zo'n update dit ook kenbaar willen maken in de titel.

@ Xhermes: Thnx! Als het goed is geeft de kleurstof niet af, is tot nu toe ook niet gebeurt en heb de stoelen na de laatste stappen meteen in gebruik genomen. ;D (M'n vriendin was er ook al bang voor met d'r witte broek. :P )

@ Masacur: Ook thnx! Ik heb vanmiddag even een mailtje gestuurd naar de betreffende webwinkel om te vragen of een korting voor clubleden misschien mogelijk is. Ik wacht even dat mailtje af en dan krijg je het te horen! Kan natuurlijk voordeliger voor je uitpakken. ;)

@ Blof-fan: Yup, ook te gebruiken voor op het stuur. Is te zien op de site van de betreffende winkel. Voor jouw geldt ook, als ik reactie heb gehad op m'n mailtje hoor je meer. ;)

Gr, T-Jay
BlackMR2
erg mooi resultaat, zeer mooi geworden :applaus-smiley:
phaebo
Ik lul al aardig mee !
Woow! die stoelen zijn echt weer als nieuw:O Mooie beschrijving en uitleg ook.
Ondanks dat mijn leren stoelen nog aardig netjes zijn denk ik dat ik zo'n behandeling ook wel wil doen eigenlijk. Ze zien der bij jou weer als nieuw uit!!
Kan je hier geen link plaatsen van die webshop?

gr

Daniel
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
@ Black mr2: Thnx! ;D

@ Phaebo: De link van de webshop komt eraan! Ik wil eerst een reactie van het betreffende bedrijf i.v.m. eventuele clubkorting. Dus nog even geduld. Als ik nu al reclame voor hun zou maken hebben ze minder reden tot het geven van clubkorting. ;D
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Goed, tijd voor de volgende update maar weer. ;D Heb het er maar druk mee. :P

Heb een aantal weekjes geleden een pakketje, waar de postbode overigens erg blij mee was ;D, van Chris ontvangen met als inhoud een set 92+ remmen bestaande uit:

- remklauwen;
- schijven;
- hoofdremcilinder;
- remdrukbekrachtiger.

Hier een aantal foto's van de klauwen zoals ik deze van Chris ontving:
Image
Image
Image
Image
Image

Zag er allemaal netjes uit en alles was in goede staat en gangbaar, MAAR ik wilde er meer mee doen. Dus vorige week maar even een bezoekje gebracht aan de straler en netjes gevraagd of ze m'n klauwtjes alstublieft even wilde stralen en poedercoaten. Geen probleem meneer, welke kleur wilt u? Geel! ;D Ok meneer, welke kleur geel?... Nou geel als in kanariepietje :-/ Komt mevrouw aan met een waaier waarvan drie bladzijden met verschillende tinten geel. Hmm, tja.. maar even met de waaier naar buiten gelopen om een goed overwogen beslissing te maken. RAL 1018 moest het gaan worden, oftewel Zink Geel. (nooit gele zink gezien overigens) Maar goed, weekje later een telefoontje dat de klauwen klaar lagen om opgehaald te worden.

Bij deze een aantal foto's van het resultaat:
Image
Image
Image
Image
Image

Ben erg blij met de kleur die het uiteindelijk geworden is en verwacht dat het erg netjes zal staan onder m'n zwarte Mr2.

Omdat de remklauwen toch uit elkaar lagen ook maar meteen reviseren. Tevens ook een set EBC greenstuff blokken gekocht om de oude toch al redelijk versleten blokken te vervangen. + groen en geel = vet ;D

Bij deze een aantal foto's van de nieuwe onderdeeltjes:
Image
Image

En nu dan aan de slag met de eerste remklauw, links achter zoals te zien :P :
Image

Deel van de gereedschappen:
Image

Eerst maar even beginnen met een aantal kleine onderdelen even op te knappen. Is natuurlijk niet de bedoeling vieze, roestige dingen terug te zetten op de nette klauwen.
Voor en na het stralen:
Image
Image

Daarna de plunjer even aanpakken:
Image
Image
Image

Eerste onderdeeltjes klaar om erop gezet te worden:
Image

De clipjes ook maar even een straalbehandeling geven, voor en na:
Image
Image

En hier dan het eindresultaat van de eerste remklauw. Vind de combinatie van de gele klauwen met groene blokken toch wel vet:
Image
Image

Wordt vervolgd....
Xhermes
Heb ook nog wel een setje liggen als je je verveeld ;)
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Ligt er maar net aan wat je ervoor over hebt! ;D
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Op de foto's komt dat geel helemaal niet uit joh. In het echt is het veel mooier! ;D
Post Reply