Ongelukje, auto total los, en nu????

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Sparco MR2
Ik lul al aardig mee !
Heey jongens :(

Heb 2,5 week geleden een ongeluk gehad op de Nurburg ring :'(
Nu staat de auto weer in mijn woonplaats bij de lokale schade herstel bedrijf.
En probeer hem zo snel mogelijk naar mijn huis te krijgen ( autoabulance huren e.d. )

Maar nu heb ik dus tja.. een sloper.
En wil graag jullie hulp.

Wat is het beste om te doen?

Hem aan de forum sloper ( weet zijn naam niet meer :O ) proberen te verkopen ?
Of losse onderdelen verkopen ? ( maar is vast niet altijd genoeg vraag naar Alle onderdelen)

Wie heeft nuttige informatie voor mij?

PS. ben er zelf heeeeeeeel goed van afgekomen ( 1 snee gehecht that's it )
En foto's van de auto in volle glorie staat in mijn topic.

Tekstje bij de foto's
Auto is achter en dan ook alleen achter kreukelig
Verder op miraculeuze wijze geen verdere schade rond om.
Motor en versnellingsbak zijn nog gelukkig helemaal goed ( is optijd in neutral gezet )
En is ook rijden naar de plek gezet waar je hem nu ziet
Achteras zit er niet meer recht onder, 1 staaf die hem goed op zijn plek houd is verbogen naar beneden.
Verder is alleen het achterraam kapot. Motorkap is nog helemaal goed ( de echte motorkap en niet de voorste )
De "frunk" staat wat omhoog op de foto komt omdat die nog niet dicht zat vanwege accu loskoppelen
Nou ja de rest spreekt voor zich zelf
Image
Image
Surferdude
De forumnaam van De Sloper is..... De sloper! ;D Maar die heeft er al een stuk of 6 staan geloof ik..

Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen, wat is er gebeurd op De Ring?

De verkoop van losse onderdelen kan goed geld opleveren als ze bijzonder zijn, maar daar moet je de tijd en de ruimte voor hebben. Je moet de delen opslaan tot er zich een koper aanbied.

Verder bied de verzekeringsmaatschappij het wrak toch aan opkopers aan? Daar kan je mee akkoord gaan en is je probleem opgelost. Verwacht er in ieder geval geen hoofdprijs van.

Succes!
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Erg zonde, heb zelf een keer een total los auto gehad. Deze had ik inderdaad gestript maar je moet echt een hoop geduld hebben om alles te verkopen. En dan nog zal je niet alles kwijt raken
Sparco MR2
Ik lul al aardig mee !
Verzekering heeft nog niet gereageerd ( formulieren zijn net 2 dagen weg )
De plaatselijke schade hersteller had nog wel wat contactjes. Maar moest ik rekenen op zoon €450 max.
Als dat het is dan word het losse onderdelen verkoop want 450 is toch wel HEEL weinig.

Zelf wil ik eigenlijk wel heel graag een MR2 weer maar heb daar nu absoluut het geld niet voor. Dus zou strippen en dan onderdelen verkopen ( behalve wat ik graag wil houden ) een goede optie zijn.
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Als je voor langere tijd een ruimte heb om hem in te zetten zou ik em zeker in delen verkopen. als je alleen die velgen los verkoopt heb je het er al bijna uit
Ricardos
Vond het al verdacht dat je een tijdje rustig was op t forum...
Maar gelukkig ben je er goed vanaf gekomen, als het de zij of voorkant was dan had je denk ik meer dan een snee.
Zo te zien was het een aardige klap?
Verder wat DC-R zegt, als je alleen al je velgen verkoopt zit je al bijna aan dat bedrag.
Neemt zoals eerder gezegt wel veel ruimte in.
In ieder geval succes!

P.s. als je je ogen een beetje dicht knijpt bij de eerste foto lijkt het net een CRX :P
tweakmaster
Klote voor je kerel, nooit leuk als je mr2 in de prak ligt.. Gelukkig betaalde mijn baas de kosten toen mijn mr2 aangereden werd door een tram.. (klote tram chauffeurs die niet uitkijken en gewoon doorraggen).

als de dorpels nog goed zijn (roestvrij) dan heb ik daar alvast intresse in..
Surferdude
Trambestuurders zijn professionele weggebruikers en weten wanneer ze voorrang hebben..:kus:
Ejonk
Trambestuurders zijn professionele weggebruikers en weten dat ze heel slecht kunnen uitwijken ;)

Vreselijk zonde van de auto, op de velgen na lijkt hij sprekend op mijne.
Die 450 is inderdaad bar weinig, met losse verkoop haal je tig keer zoveel.
Metal_Carnage
Bovenop dat dit erg zuur voor je is, moest je zeker ook nog flink wat betalen bij de Ring of viel het mee?
bond
Dit is zonder. Maar je bent er zelf goed van af gekomen. Het lijkt er op dat je achter uit de vanrail in bent gegaan. En de verzekering weet die dat het op een circuit is gebuurd meestal ben je dan niet verzekerd.
tweakmaster
Trambestuurders zijn professionele wegmisbruikers en weten dat ze ook op ander verkeer moeten letten, al "hebben ze overal voorrang".
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
bond wrote:Dit is zonder. Maar je bent er zelf goed van af gekomen. Het lijkt er op dat je achter uit de vanrail in bent gegaan. En de verzekering weet die dat het op een circuit is gebuurd meestal ben je dan niet verzekerd.
de nordschleife is GEEN circuit :D
het is gewoon een tolweg dus schades zijn gewoon te verhalen.
tenzij je hem natuurlijk zelf de muur induwt :P

ik vind zelf de brunnchen het leukste stuk :P flauwe bocht berg op met 190 :P
zit tussen de 14 en 15km
Metal_Carnage
Ik weet dat er verzekeraars zijn die een clausule hebben waarin ze specifiek vermelden niets te dekken wat op de Nurburgring plaatsvind.
Peerke
Type MR2: ZZW30
Ik heb anders prijzen gehoord van 1000 euro of meer per "geraakte" meter vangrail.
Op de Nordschleife.
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Peerke wrote:Ik heb anders prijzen gehoord van 1000 euro of meer per "geraakte" meter vangrail.
Op de Nordschleife.
wat ik gehoord heb is 1500 per meter.
maar ik weet uit ervaring hoe het is om met een n/a mr2 op die baan te rijden en het is zeker niet prettig want je word gewoon aan de kant geduwt door die gt3 en r8 gevallen. komen je gewoon rechts voorbij met 300.

dus: ga NOOIT naar rechts toe als je een r8 of gt3 in je spiegel ziet op de ring :P
ondanks dat het ook op de ring verboden is om rechts in te halen.
Eeuwige twijfelaar
Peerke wrote:Ik heb anders prijzen gehoord van 1000 euro of meer per "geraakte" meter vangrail.
Op de Nordschleife.

Klopt helemaal niets van ;)
Mightyzap wrote:wat ik gehoord heb is 1500 per meter.

Klopt ook niks van..
Mightyzap wrote: maar ik weet uit ervaring hoe het is om met een n/a mr2 op die baan te rijden en het is zeker niet prettig want je word gewoon aan de kant geduwt door die gt3 en r8 gevallen. komen je gewoon rechts voorbij met 300.

dus: ga NOOIT naar rechts toe als je een r8 of gt3 in je spiegel ziet op de ring :P
ondanks dat het ook op de ring verboden is om rechts in te halen.

Klopt nog veel minder van..

@Sparco :

Zonde..zonde. Waar is dit gebeurd ? Ik heb links en rechts wel wat gehoord van een NL-er die z'n MR2 in de vangrail had geparkeerd, nu weet ik dus wie het is geweest.. jammer hoor. Schwedenkreuz toevallig ?

Welke verzekeringsmaatschappij heb je ? Heb je ook rechtsbijstand ?
bond
Op de Nordschleife.

En dan zijn ze vaak 3 hoog. Dus 3x een meter maal het bedrag.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Mocht je de auto wel in delen wegdoen, neem even contact met mij op; ik heb nog wel het één en ander nodig. Voor de rest hoop ik, dat je goed verzekerd bent en dat ze niet de raceclausule gaan aanspreken en je in de kou laten staan.
Sparco MR2
Ik lul al aardig mee !
Zonde..zonde. Waar is dit gebeurd ? Ik heb links en rechts wel wat gehoord van een NL-er die z'n MR2 in de vangrail had geparkeerd, nu weet ik dus wie het is geweest.. jammer hoor. Schwedenkreuz toevallig ?

Welke verzekeringsmaatschappij heb je ? Heb je ook rechtsbijstand ?

Klopt, Was bij de Schwedenkreuz :( ik kan me van het ongeluk verder niets herinneren. Mijn opa die bij me in zat ( die verder ook helemaal oke is, heefd zelf maar een heel klein sneetje en dat wast )
Kan zich nog een motor rijder herinneren die we voorbij gingen, en dat of hij opzij wou waar ik zat en dat ik daarom heb bij gestuurd en toen de achterkant me voor bij is gegaan is onduidelijk.
DUS voor ik een ander de schuld geef hou ik het gewoon op een rij fout van mij ( waar de bocht niet meer bankt / schuin is en weer recht word )

De vanrail kost me 3300 euro ( meters weet ik zo niet meer )

Verzekering is " De Groot coevorden bv"
Rechtsbijstand check

En vraag, Wat kan ik ongeveer voor de auto zo als hij nu zou worden opgekocht kunnen vragen?
Post Reply