Stappenplan behandelen plaatwerk?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

darkEVO
Hallo Jongens,

Ik wil graag wat advies van jullie in de zin van een stappenplan.

Mijn mr2 is inmiddels 18,5 jaar oud en toe aan zorg & liefde. Dit heeft ze lang niet gehad!
Nu laat op bepaalde plekken (randen langs het motorruim, onder de achterlichten, onder de frunk) de lak los en komt het plaatwerk kaal te liggen. Nu wil ik dit weghalen doormiddel van schuren, primeren en spuiten. Nu is mijn vraag: Hoe doe ik dit goed ;D ?

Welke merken en typen kan ik het beste gebruiken? Welk stappenplan moet ik hanteren? en wat is de juiste volgorde van behandelen?

Graag advies!
dooierick
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
je doet het goed door het te laten doen door een goed schade bedrijf :)
darkEVO
dooierick wrote:je doet het goed door het te laten doen door een goed schade bedrijf :)

Dat klopt. Maar ze moet even wachten totdat ik geld heb gespaard voor een nette spoiler set. Ze krijgt dan een complete makeover. Eerst even de winter overbruggen :) :dux-blij_thumb-up:
Demo
dooierick wrote:je doet het goed door het te laten doen door een goed schade bedrijf :)

Dat vraagt hij toch niet?

:)

Evo..je moet het schuren..dus de roest moet grotendeels weg zijn.Staalborstel daarna, dit doe ik gemechaniseerd dus op een boormachine..flink schuren totdat het blank is. Het mag nog bobbelig zijn, dat is door roest aangetast staal..als de roest maar weg is.

Voor de zekerheid gebruik ik altijd rust converter om alles te pakken indien mogelijk ( situatie moet het wel toelaten, als het staal door is of te slap moet er geslepen en gelast worden )..

vervolgens op laten drogen, ontvetten. En primer eroverheen..

Dan roest het niet meer verder..

in mijn topic de bekende fototjes :P
darkEVO
Thnx Demo. Ik heb een dremeltje met wat bitjes, dus dat moet goedkomen! Ik heb Rustyco voor de roest.
Demo
gewoon lkker tekeergaan met die dremel..
ik heb nu ook een slijptol aan het assoritment toegevoegd gaat een stuk sneller :P vooral als je moet lassen..
Post Reply