(VERKOCHT) Te Koop 3SGE gen 3 met toebehorene

Verkoop van onderdelen van de EIGEN SW20/21/22 (2e generatie MR2). Alleen SW20/21/22 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

bankma
Ik lul al aardig mee !
In verband met een turbo swap heb ik te koop een 3sge gen3 blok. Het blok word compleet geleverd met ECU, Bak etc. Blok heeft +/- 120dkm gelopen en is netjes onderhouden. Het betreft een blok uit een japanse mr2.

Enige wat vervangen moet worden is de koppeling, die is redelijk aan het eind van zijn latijn. Voor de rest prima blok met eigenlijk geen noemenswaardig olie verbruik

Blok staat nu in de garage om uitgebouwd te worden dus kan nog wel even duren voordat deze leverbaar is.

Mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag, vraagprijs zo rond de 1250 euro (doe een bod)
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
bied 1100 euro
bankma
Ik lul al aardig mee !
Bij deze een foto van het inmiddels uitgebouwde blok.
Image

Hier toen deze er nog in zat..
Image

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat uiteraard graag...;D
bankma
Ik lul al aardig mee !
Schopje en aangezien het alleen mag als we wat aan de prijs doen bij deze voor € 1.100,-
bankma
Ik lul al aardig mee !
Schopje mag weg voor € 1.000,- --> ligt in de weg!
bankma
Ik lul al aardig mee !
Mag weg voor € 900,- ---> ligt nog steeds in de weg ;)
J.D.B.
De uitlaat is er niet meer bij waarschijnlijk ?
bankma
Ik lul al aardig mee !
Nee het blok wel ;)

Bump voor € 800,-
J.D.B.
Voor dat er verdere afspraken gemaakt worden, waar ligt het blok ?
bankma
Ik lul al aardig mee !
Blok lig in Haarlem
J.D.B.
Ai, da's 300 km ver :-/ , ik woon in België, 25 km onder Gent.
Ik ga voorlopig passen, maar toch bedankt voor de info.
bankma
Ik lul al aardig mee !
Wie maakt me los, een hardstikke net Gen 3 blok voor slecht € 800,- inclusief ECU, kabelboom, Bak (alleen koppeling zou ik vervangen)...

Lijkt mij toch geen slechte prijs
bankma
Ik lul al aardig mee !
Blok moet weg, geen prijsverlaging maar ieder aannemelijk bod word sereus overwogen omdat ik het blok niet meer kan stallen!
mister bob
Ik lul al aardig mee !
ik heb mischien intresse aangezien mijn 3sge niet meer start..
het is een vreemd probleem en we zijn nog aan het uitzoeken hoe en wat
want 3 cylinders leveren geen compressie meer...
kun je mij wat meer info geven m.b.t. inbouw en eventuele aanpassingen?
mocht mijn blok total-loss zijn dan ben je waarschijnlijk zo van je blokje af :)
mister bob
Ik lul al aardig mee !
btw mijn mr2 is er een uit "91,dus vandaar de vraag over aanpassingen voor inbouw...
bankma
Ik lul al aardig mee !
Geen aanpassingen volgens mij, het is ook een 3sge blok maar dan een 3e generatie dus 175 pk. Kabelboom zit erbij, ECU dus volgens mij is het zo goed als plug en play denk ik.

Zou mooi zijn want ik moet er echt vanaf...kortom, je kunt dus een mooie prijs met mij afspreken maar dan het liefst wel op korte termijn anders gaat ie naar het oud ijzer of gewoon de sloop!
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Vanuit hier ook lichte interesse. Mijn blok (156pk) heeft er al 200dkm op zitten, verbruikt liter olie op 1000km, en heeft ook een versleten koppeling. Dus misschien dat een motor swap voor mij wel voordelig is. Hoeveel olie verbruikt het blokje? Is het blokje al een keer eerder geswapt? En distrubutieriem vervangen zit meestal tussen de 100dkm en 150dkm, is dat al bij deze gebeurd?

Laat het sowieso weten als hij naar de sloop gaat want dat vind ik wel zonde, maar moet nu nog even kijken of het moeite waard is aangezien er toch iets meer werk bij komt kijken met swappen.
mr2PUNTfreak
mister bob wrote:btw mijn mr2 is er een uit "91,dus vandaar de vraag over aanpassingen voor inbouw...
Blok is plug en play.
Draadboom van de auto en in de zekeringkast onder de motorkap moet veranderd worden. Is wel te doen. Heb het een paar jaar terug ook gedaan, zie mijn projecttopic.;)
frankie-turbo
jep voor de brandstofpomp aansturing, maar je kunt je pomp ook appart aansluiten,voor de meeste mensen is dat makkelijker..

oja en bij sommige types moet je de stekker achter in de kofferbak die de motor kabelboom verbind met het intirieur verwisselen met een andere
dat is de witte stekker, die heb je in een kleine en grote versie, vergeet dus niet die stekker van je oude kabelboom af te knippen..
mister bob
Ik lul al aardig mee !
oke, bedankt voor de nuttige info wat betreft die stekkertjes en die zekeringkast,dus als ik het goed begrijp moet ik dat stekkertje van mijn huidige kabelboom afhalen en de kabelboom van de auto zelf aanpassen?

ik ga zowiezo eens even dat projecttopic eens goed doornemen morgen;)
Locked