HELP mr2tje start niet meer

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

LEBIATI@MR2
Is er iemand die ons kan verder helpen met en start probleem:(

Alsvolgens:
Ik reed naar huis en in het dashbord begon er verschillende lampjes te branden
Heb dit al eens eerder mee gemaakt en moest toen de Dynamo vervangen
Heb dat nu ook gedaan maar vergeefs ( nu komt het )

Startmotor draait wel motor maakt gewoon slag maar krijgt geen vonk.
Benzine in ook aanwezig
Ook hoor je de nodige relays opkomen.

Heb tot nu toe zo goed als alles wat mogelijk vervangen omdat ik het nog thuis had liggen
Bobinne / verdeel kap / roterje / zekeringen / start relay / circuit open relay

Accu laten door meten en opgeladen en deze is ook gewoon goed.

Aan de startonderbreker ligt het ook niet wand de alarm gaat er gewoon van af.

DUSSSS is er iemand die deze storing ook eens heeft mee gemaakt of is er iemand en die wil langs kan komen ( al met al onder vergoeding maakt ons niet uit) die voor ons dit probleem kan oplossen A.U.B

Want hier worden we niet vrolijk van:'(
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
LEBIATI@MR2 wrote:Is er iemand die ons kan verder helpen met en start probleem:(

Alsvolgens:
Ik reed naar huis en in het dashbord begon er verschillende lampjes te branden
Heb dit al eens eerder mee gemaakt en moest toen de Dynamo vervangen
Heb dat nu ook gedaan maar vergeefs ( nu komt het )

Startmotor draait wel motor maakt gewoon slag maar krijgt geen vonk.
Benzine in ook aanwezig
Ook hoor je de nodige relays opkomen.

Heb tot nu toe zo goed als alles wat mogelijk vervangen omdat ik het nog thuis had liggen
Bobinne / verdeel kap / roterje / zekeringen / start relay / circuit open relay

Accu laten door meten en opgeladen en deze is ook gewoon goed.

DUSSSS is er iemand die deze storing ook eens heeft mee gemaakt of is er iemand en die wil langs kan komen ( al met al onder vergoeding maakt ons niet uit) die voor ons dit probleem kan oplossen A.U.B

Want hier worden we niet vrolijk van:'(

is dat altijd zo dan?

en je ECU? iets mis mee?
LEBIATI@MR2
Zelf de ecu hebben uit gewisel gehad met en MR2tje uit de vriendekring
dubbeledraaideur
Als je de auto op contact zet, gaan dan alle controle lampjes op je dashboard branden?
Dus die van de oliepijl, olietemp te hoog, abs, motor te heet, remvloeistof etc

Als er alleen 2 controle lampjes gaan branden, dan betekend dat je start onderbreker zit te vervelen.
frankie-turbo
en anders de brandstofpomp.. check ook even de zekeringen
LEBIATI@MR2
ik heb net maar even het bedrijf Camco opgebelt die de alarm heeft in gebouwt en hem maar gevraagt hoe dat ding te kille / net uitgevoerd en wat denkje nog niks
LEBIATI@MR2
brandstof pomp filters zekeringen relays noem het maar dat is tot zo ver allemaal vervangen geweest dat is nu juist de punt ik kom niet verder
barra
Lees hem is uit met knippercode's

Ik heb ook gehad dat me mr2 niks meer deed, knippercode uitgelezen, kwam eruit dat de lambda sensor stuk was,
sensor losgekoppeld en na wat langer starten deed die het weer dus ik heb toen een nieuwe lambda sensor aangeschaft .
Surferdude
Bougiekabels ook vervangen?

Check de kabels even in het donker en kijk of er vonken overspringen naar je motorblok bij starten.
frankie-turbo
je kabels moeten wel heel rot zijn wil een motor niet starten..

idd als je lamdasonde los is (4draads) dan start hij niet

hoe zijn je massakabels van je blok.. als er geen massa is is er ook geen vonk..
LEBIATI@MR2
Kijk daar heb ik wat aan daar hebben we nog niet naar gekeken of die nog vast zit meschien los geslogen tijdens het vervangen van de dynamo tensloten moest ze er toch voorbij getrokken worden
Maar komt deze sensor niet pas in werking als de eerst warme adem dampen door de pijp hij komen

Mij was geleerd dat de ECU eerst contact maakt met de krukas sensor en dan vervolgens met de BDP sensor en met de bandstof inrichting

Maar O.K ik ga er zo wel weer onder liggen ;D
barra
frankie-turbo wrote:je kabels moeten wel heel rot zijn wil een motor niet starten..

idd als je lamdasonde los is (4draads) dan start hij niet

hoe zijn je massakabels van je blok.. als er geen massa is is er ook geen vonk..

Dacht dat je alles zo goed wist (dat je 4 jaar bij de dealer hebt gewerkt enz.). . . maar blijkt niet zo te zijn!

lambda sonde los is start de auto wel (dan gooit die hem in een soort noodloop) en met een kapotte sensor niet! want dan krijgt die teveel van iets dat die hem niet aan kan gooien, of de sensor maakt sluiting dan wil die ook niet aanslaan. maar dat kan je dan ook uit die knippercode's halen.
frankie-turbo
barra wrote:Dacht dat je alles zo goed wist (dat je 4 jaar bij de dealer hebt gewerkt enz.). . . maar blijkt niet zo te zijn!

lambda sonde los is start de auto wel (dan gooit die hem in een soort noodloop) en met een kapotte sensor niet! want dan krijgt die teveel van iets dat die hem niet aan kan gooien, of de sensor maakt sluiting dan wil die ook niet aanslaan. maar dat kan je dan ook uit die knippercode's halen.

bij de dealer heb ik ook niets geleerd.. alleen hoe je binnen een half uur een distributieriem van een starlet vervangt.. en vervolgens de klant 4 uur af laat rekenen.

maargoed misschien komt het omdat ik een powerfc had. maar toen ik mijn lamda sensor was vergeten te verbinden nadat ik met mijn intercooler bezig was geweest wilde de motor niet aanslaan.. nadat ik hem verbonden had wel
maargoed jij hebt dan ook geen ervaring met turbo's, die ik wel heb
shenron
volgens mij staat er een 3sgte celica in de schuur daar?? :P
lol
frankie-turbo
nee hoor... die rijdt alweer rondjes in de omgeving eindhoven
krijger
Nee hoor, er staat er nog een ;)
frankie-turbo
oww je bedoeld bij barra.. hehe dacht al.. dat zou kunne joh..
maar dan nog...
LEBIATI@MR2
O.K.E alvast nog bedankt voor de helpende terug kopelings:dux-blij_thumb-up:
Maar verloopig gaat ze het nog niet :driving: WAAROM NIET...??!!???

Daar komt hij dan he...!!!!:boos:
In het jaar 2004 had ik mijn blokkie in de soep gereden en laten verslepen naar de Toyota dealer in Purmerend
Daar werdt me verteld dat de auto in goedehanden is en dat er een andere blokkie in gaat komen en dat het allemaal DUS goed gaat komen:dux-blij_thumb-up:

GeL.....l Gisterenavond ben ik de gehelle kabel boom nagelopen omdat dat nog het enige was wat nog niet uitgevoed was.

Tot dat ik t.h.v de ECU een dikke bult tegen kwam / heb hem daar open gesneden en wat denkje
De kabel boom was op deze plaats samen gebouwd met behulp van kroonstenen en Ducktape NEEEEEEEEE echt en dat voor en Toyota Dealer wat en stel Bokworsten ziten daar :huh:

Normaal als je zo iets uitvoer dan met soldeer en en krimpsok
Nu ziet het er uit.????veel door gerot en aangeslagen of gewoon los gebroken.
Nee over prutsers gesproken Toyota Compier Purmerend
Het gaat je goed:applaus-smiley:

Als ik van de week klaar ben laat ik het jullie weten alvast nog bedankt
Kimr2tje
barra wrote:Dacht dat je alles zo goed wist (dat je 4 jaar bij de dealer hebt gewerkt enz.). . . maar blijkt niet zo te zijn!

Dat klopt ja, hierover waren de meningen destijds verdeeld. Meerdere 'deskundigen' die zeiden dat het niet aan de lambda kon liggen, maar de oorzaak niet konden beschrijven.

Dus na zelf maar knippercode uit te lezen en lambda los te koppelen startte die inderdaad wel!
En nog waren er mensen die volhielden dat het niet aan de lambdasonde kon liggen... Er zit nu een nieuwe lambda sonde op en 2 jaar na dato start t mr-tje nog perfect!!

Dus mocht je er niet uitkomen met die verklote kabelboom, raad ik je echt aan even je lambda los te gooien en te kijken wattie doet ;)
barra
En al iets wijzer ?
Post Reply