speaker afmetingen oem Sw20

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Demo
iemand toevallig in bezit van de kennis betreft
de afmetingen van de speaker mogelijkheden van de sw20.

die van

-tweeters in de deuren
-speakers in de deuren
-speakers in de kistjes achter de stoelen
-speakers in het chassis achter de stoelen

daarbij nog op of aanmerkingen betreft aanpassingen en een zo goed mogelijk klinkende configuratie.

thanks in forward!
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
ik zou zeggen 16.5 cm speaker in deur, tweeters denk ik 25mm, wel gelijk een compo setje doen (TRUST ME!!!)

wat wil je uit je geluidsinstallatie halen? Ga niet op het wattage af maar eerder op de vervulling van jou verwachting, like reviews etc... de MR2 heeft van zichzelf al een kleine ruimte en als je die volpropt met speakers denk ik dat 1 het geluid er dan niet mooi uit komt, 2 je helemaal geen ruimte meer over hebt!

het belangrijkste is een goed headunit, en ik zou kiezen voor een merk als Alpine of Pioneer, met een redelijke ingebouwde versterker, en dan gewoon een versterkte sub erop aansluiten en dan heb je meestal al een geluid waar je flink van kan genieten... (jou audio hoeft niet hard te gaan, want dalijk scheurt je skirt weer xP, haha geintje!!!)

btw google ron de vries audio ff!
Niels
Ik lul al aardig mee !
Ik zou zeggen, meten is weten.
base86
Ik lul al aardig mee !
-tweeters in de deuren (Met de +94 kapjes past in princiepe elke tweeter die bij een composet geleverd word)

-speakers in de deuren (officieel 16cm maar 16,5 en met beetje werk 17 ook passend te maken)

-speakers in de kistjes achter de stoelen (uit mn hoofd horen daar 13cm woofers, als ik goed zoek heb ik nog wel een site met aftermarket woofers die daar passen)

-speakers in het chassis achter de stoelen (Standaard 10cm maar is passend te maken voor 13cm speakers)
Demo
@ niels, kon helaas niet bij mijn auto, vandaar mijn vraag ;) ...

@ sherwin.. wat ik verwacht is gewoon normaal lekker klinkend geluid, niets over the top, of voor meetings, of weet ik wat.. gewoon. moet hard kunnen zonder kraak.. en een subwoofer begin ik niet aan.. te weinig ruimte voor ;)
Sherwin
gewoon een goede headunit nemen, en speakers die je leuk vind haahaha
krijger
Juist, je moet het afstemmen op je budget.
Sherwin
het belangrijkste is de headunit, en verder een kleine subwoofer met een kleine kist kan een hele mooie aanvulling zijn op je sound!
krijger
Sherwin wrote:het belangrijkste is de headunit,

Dat heb je goed begrepen! Het is ook vaak een van de duurste dingen!::)
J_MR2
base86 wrote:-tweeters in de deuren (Met de +94 kapjes past in princiepe elke tweeter die bij een composet geleverd word)

-speakers in de deuren (officieel 16cm maar 16,5 en met beetje werk 17 ook passend te maken)

-speakers in de kistjes achter de stoelen (uit mn hoofd horen daar 13cm woofers, als ik goed zoek heb ik nog wel een site met aftermarket woofers die daar passen)

-speakers in het chassis achter de stoelen (Standaard 10cm maar is passend te maken voor 13cm speakers)

Dit heb ik ook ongeveer, easy to do & great sound!
Demo
Sherwin wrote:het belangrijkste is de headunit, en verder een kleine subwoofer met een kleine kist kan een hele mooie aanvulling zijn op je sound!

Ik wil geen sub ;)

en wat is een headunit
( ja jullie voelen hem al ::) )
Sherwin
radio/cd/mp3-speler het geen wat je muziek afspeelt en wat extra poespas heeft!

het belangrijkste is dat hij een goede versterking heeft (bijv MOSFET versterker) en hij moet gewoo goede kwaliteit leveren... denk aan merken als pioneer en alpine!

wat wil je dat hij kan? Ipod ondersteuning, mp3? wil je een dubbeldin/enkeldin? etc zijn makkelijke dingen waarmee je een selectie kan maken, en daarna ga je gewoon even kijken welke bij je interieur past natuurlijk, en dan kijk je naar het merk en de reviews!
shenron
geen ruimte voor een sub?? heb 2 keer 25cm achter de stoelen past perfect;D

Ben het wel eens met Sherwin, ik heb zelf een sony radio best ding verder.
Maar mijn volgende radio word waarschijnlijk ook alpine of evt pioneer.
krijger
shenron wrote:geen ruimte voor een sub?? heb 2 keer 25cm achter de stoelen past perfect;D

Ben het wel eens met Sherwin, ik heb zelf een sony radio best ding verder.
Maar mijn volgende radio word waarschijnlijk ook alpine of evt pioneer.
Er past zelfs 2x30cm subwoofer achter de stoelen...

Dennis we gaan binnenkort shoppen voor een Alpine? Zo een als ik? 8)
shenron
laatst bijna 1 gekocht, maar ik kreeg van mijn meisje te horen dat ik nog een halve maand moest haahh ze had wel gelijk
Sherwin
Sony's hebben een Xplöd versterker, die zijn ongeveer 52watt x4, erg mooie dingen, ook hebben ze dan een Xplöd equalizer en daarop kan je heel wat afstellen.

Maar aan een MOSFET 45 watt x4 versterker heb je wel genoeg! Ik zou zeggen, wat wil je kunnen afspelen en welke kleur is je interieur? Oh en dubbel/enkel DIN, kunnen we wat suggesties doen!
Sherwin
Dubbelpost, excuses
Niels
Ik lul al aardig mee !
Ik zou gewoon voor een leuke 3 kanaals versterker gaan van bv audison icm een nette headunit. Heb je alles in 1. 2 kanaaltjes voor de comppset en 1 voor de sub.

Heb zelf een complete sub van kicker gekocht welke perfect achter de stoel past, samen met een focal polykevlar set van 16,5cm klinkt dit echt perfect.

Wat ook echt de moeite was is om je deuren van binnen te bekleden met bitum matten. Dit zorgt voor een stukje demping in je deur en deze voelt ook veel meer solide aan bij het dichtslaan.

Xplöd zou ik laten liggen voor de welbekende tjoeners met de petjes.
krijger
Audison is geweldig, maar de prijs is ook erg hoog.

Goede merken zijn inderdaad:

Alpine
Rockford
Pioneer
Audison
Jbl
Infinity
shenron
Niels wrote:

Xplöd zou ik laten liggen voor de welbekende tjoeners met de petjes.

Lol dat slaat echt op kaas!!! mijn pa heeft in ze kever ook een sony zitten.
maakt dat hem een tjoener dan, sorry maar dat is een beetje overdreven.
Ik zeg niet dat het de beste zijn maar komt goed genoeg geluid uit.
ieder zen ding.;D
Post Reply