Hey allemaal,
Ik begin de laatste tijd steeds meer problemen te krijgen met mn auto.
De eerste keer was na de loederdagmeeting, toen had ik een stuk gereden en viel mn motor stil nadat ik van de snelweg afkwam en moest stoppen voor de stoplicht.
Vandaag 50km gereden (gemiddeld 130/140 voor werkzaamheden en 90/100 tijdens wegwerkzaamheden). En toen viel die weer uit bij het stoplicht.
Als hij uitvalt, wilt hij niet zomaar meer startten... Toerental komt beneden de 500 toeren en dan valt hij uit...
Nou zit ik eraan te denken om de bougies, bougiekabels en verdelerkap te gaan vervangen.
Maar ligt het probleem daar wel?
Nog wat details:
Tank zit nu nog meer als de helft vol. En ik heb dit keer V-power erin zitten. Heeft 134Km op de dagteller gelopen, zat toen ik tankte nog 3l normale benzine van de shell in.
Bij loederdag had ik er Tinq benzine inzitten en was die bijna leeg toen ik van de snelweg afkwam.
De auto heeft 187000 gelopen. Bougies zijn op 175000 vervangen door bougies met een hogere ontbrandingstemperatuur.
Valt uit na snelwegrit
Moderator: Pieten
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
n/a of turbo?
- frankie-turbo
precies. dat is een optie.. die blijft dan plakke/hange... even gangbaar maken en proberen
-
dubbeledraaideur
Ok vanaaf ff proberen dan, heb het al eens eerder gedaan bij mn vorige auto.
Ik laat straks nog ff weten.
Het is een N/A volgens mij,
2.0L 16V 4 cilinder. Was het vergeten te vermelden ><
Ik laat straks nog ff weten.
Het is een N/A volgens mij,
2.0L 16V 4 cilinder. Was het vergeten te vermelden ><
Precies hetzelfde gebeurde met de oude toyota carina van mijn pa.
Bij de garage dachten ze dat het aan de katalysator zou liggen (vraag me niet waarom?). Uiteindelijk niet meer naar gekeken en ingeruild op een nieuwe corolla verso...
Bovenstaande oplossingen lijken mij meer voor de hand te liggen maar ik dacht het toch maar even te melden
Bij de garage dachten ze dat het aan de katalysator zou liggen (vraag me niet waarom?). Uiteindelijk niet meer naar gekeken en ingeruild op een nieuwe corolla verso...
Bovenstaande oplossingen lijken mij meer voor de hand te liggen maar ik dacht het toch maar even te melden
-
dubbeledraaideur
Hahaha als dat mogelijk zou zijn, en lekker snel op het werk zou komen, dan zou ik dat zekers doen 
Heb mn luchtklep met wat speciaal luchtklep/carburateur schoonmaakmiddel schoongemaakt. Volgens de Brezan moest ik dat gebruiken. (Wilde eigenlijk een pakking en de klep losmaken.
Lijkt erop dat hij nu wel wat lekkerder stationair blijft draaien.
Mocht het nog eens voorkomen, dan gooi ik dit topic weer omhoog.
Heb mn luchtklep met wat speciaal luchtklep/carburateur schoonmaakmiddel schoongemaakt. Volgens de Brezan moest ik dat gebruiken. (Wilde eigenlijk een pakking en de klep losmaken.
Lijkt erop dat hij nu wel wat lekkerder stationair blijft draaien.
Mocht het nog eens voorkomen, dan gooi ik dit topic weer omhoog.
-
dubbeledraaideur
Hmm zonet was die weer uitgevallen, toen ik in parkeerde in de garage op het werk....
Nog 1 ding proberen, als dat niet werkt. Dan moet ik een pakking bij de Toyota dealer bestellen en de luchtklep module eraf halen.
Nog 1 ding proberen, als dat niet werkt. Dan moet ik een pakking bij de Toyota dealer bestellen en de luchtklep module eraf halen.
Open luchtfilter?
Met me ouwe AW11je had ik dit ook, als de motor warm was en het was warm buiten. Mijn open luchtfilter zat direct op de gasklep gemonteerd. Toen ik er een stuk buis tussenzette, waardoor de afstand groter werd, was het probleem verholpen. Misschien zoog hij dan te warme lucht aan of iets dergelijks.
Met me ouwe AW11je had ik dit ook, als de motor warm was en het was warm buiten. Mijn open luchtfilter zat direct op de gasklep gemonteerd. Toen ik er een stuk buis tussenzette, waardoor de afstand groter werd, was het probleem verholpen. Misschien zoog hij dan te warme lucht aan of iets dergelijks.
@ Rowan,
Sterker nog dat deed hij.
Als je je orginele luchtfliterbehuizing had gehouden met b.v een k&n filtert had je daar geen problemen mee gehad
Persoonlijk raad ik het af om een zandzuiger, heteluchtkanon filter direct op je gasklephuis te monteren bij een AW11...
Koude lucht komt er niet weer bij, ofwel je verliest vermogen met zon ding...
Sterker nog dat deed hij.
Als je je orginele luchtfliterbehuizing had gehouden met b.v een k&n filtert had je daar geen problemen mee gehad
Persoonlijk raad ik het af om een zandzuiger, heteluchtkanon filter direct op je gasklephuis te monteren bij een AW11...
Koude lucht komt er niet weer bij, ofwel je verliest vermogen met zon ding...
-
dubbeledraaideur
Jep ik heb een K&N openluchtfilter. Er zit een stuk buis tussen. Maar niet lang genoeg.
Gisteren mn gasklephuis eraf gehaald, pakking is niet goed meer... En ik had geen nieuwe. En ook geen vloeibare pakking meer... (alleen uitgedroogde zooi van 20 jaar oud van mn pa...)
Maargoed heb de luchtklep goed schoongemaakt, maar daar ligt het zeker niet aan. Het ligt denk ik aan de stationair regelaar. Die ik er niet afkrijg omdat de schroeven te vast zitten en ik eerder de schroeven kapot draai, dan dat ik het eraf kan halen.
Heb hem wel ff doorgeblazen met lucht.
Resultaat: Hetzelfde euvel toen ik weer van de snelweg afkwam...
Conclusie: Nieuwe gasklepbehuizing met stationair regelaar en zelf een CAI maken.
Gisteren mn gasklephuis eraf gehaald, pakking is niet goed meer... En ik had geen nieuwe. En ook geen vloeibare pakking meer... (alleen uitgedroogde zooi van 20 jaar oud van mn pa...)
Maargoed heb de luchtklep goed schoongemaakt, maar daar ligt het zeker niet aan. Het ligt denk ik aan de stationair regelaar. Die ik er niet afkrijg omdat de schroeven te vast zitten en ik eerder de schroeven kapot draai, dan dat ik het eraf kan halen.
Heb hem wel ff doorgeblazen met lucht.
Resultaat: Hetzelfde euvel toen ik weer van de snelweg afkwam...
Conclusie: Nieuwe gasklepbehuizing met stationair regelaar en zelf een CAI maken.
- frankie-turbo
gewoon de kop van die schroeven eraf boren.. als je dan het stationair regel kastje eraf hebt blijft er nog een volle cm aan schroef achter waar je een tang ofzo op kunt zetten om ze los te draaien.. daarna 2 nieuwe schroeven erin
de gasklephuis pakking kun je gewoon hergebruiken aangezien deze van staal is..
de gasklephuis pakking kun je gewoon hergebruiken aangezien deze van staal is..
-
dubbeledraaideur
Zat ik ook aan te denken, maar ik denk dat hij niet meer te repareren valt. Dus ik kan die moeite wel gaan ondernemen (of beter gezegd mn pa die moeite laten ondernemen, kan dat zelf helaas nog niet). Maar kan naderhand gewoon concluderen dat de stationair regelaar gewoon kapot is.
Als de auto net start, dan klinkt het echt gaar....
Als de auto net start, dan klinkt het echt gaar....