Zo eindelijk eens tijd gevonden mij zelf voor te stellen en mijn project online te zetten.
Om te beginnen, ik ben Marcus, 21 jaar en heb mei dit jaar een SW20 uit 1991 over genomen van een forum lid.
Het was een ongoing project, maar het uiterlijk van de auto had me over gehaald om hem aan te schaffen. Al wist ik dat de motor nog wel wat werk kon gebruiken.
Nu ben ik zelf niet zo thuis in auto mechanica, de elektronica is meer mijn ding. Maar gelukkig heeft een vriend aangeboden mij te helpen met de auto en zo is het besluit gekomen de auto op een trailer te laden en naar huis te halen.
Dat is dan ook meteen de eerste foto, en de -56k WARNING!-

Eenmaal thuis en van de aankoop bekomen was het tijd om de auto eens goed te onderzoeken. Met name de motor.
Het boven blok was gereviseerd, maar helaas lekte er toch olie uit het kleppen deksel. Verder rookte de auto gigantisch van de olie.
Op naar stap 1, de motor zal de auto moeten verlaten en zich zelf helemaal bloot geven.
Nadat het blok eruit was is mn sleutel maat verder gegaan aan de bak. Waarna het volgende MMSje in mn inbox zat met de vraag of ik nog wist hoe die in elkaar zat

Na de bak moest ook de rest van het blok eraan geloven, immers moesten we toch uit vinden waar die olie vandaan kwam.
De olieschrapers zaten helemaal vast en verklaren waarschijnlijk ook het roken van de motor. Verder zullen er meteen wat lagers vervangen worden nu we er toch zijn. Het is nu wachten op de onderdelen tot we verder kunnen.
Tot onze grote verbazing kwamen we wel het volgende tegen onder in de carter pan.
Updates volgen zeker als we weer verder gaan.
Ik heb al een aantal topics open met onderdelen gezocht. En zal ook zeker nog wat vragen gaan stellen.
Opmerkingen en zeker tips zijn altijd welkom!
-m4rcu5