Gezien ik hier nieuw ben vind ik het gepast er een topic mee te beginnen. Mijn naam is Vincent en ik kom uit Zoetermeer. Ben sinds een maand trotse eigenaar van een MR2 sw20 2.0 en heb er tot nu toe al veel plezier van gehad.

Ik heb echter een klein probleem waarvan het traceren van de oorzaak iets lastiger blijkt dan voorheen gedacht.
Het begint bij het starten, dit gaat alleen als de motor koud is. Is ze warm dan is het een ander verhaal en weigert ze te starten. Vervolgens heeft ze de neiging om uit te vallen indien er niet extra gas gegeven wordt. Rij ik verder met een nog koude motor heeft ze de neiging om te haperen en brandt het 'check engine' lampje. Als er teveel gas wordt gegeven gaat ze stotteren en waarbij er rookpluimen uit de uitlaat schieten.
De bougies en bougiekabels zijn al vervangen samen met het rotorkapje echter heeft dit niet veel effect gehad.
Een maat van mij heeft een donkerbruin vermoeden dat het de Lambda sensor is die roet in het eten gooit. Hier was ik ook overtuigd van omdat in een aantal andere topics dit soort problemen hiermee ook in verband zijn gebracht. Echter is het toch zo dat de lambda sensor pas actief wordt als de motor warm is?