Pagina 1 van 1

ECU probleem?

Geplaatst: 12 sep 2011, 10:01
door Dennis16v
Beste mr2 heren,

even een snelle vraag..
Ik ben bezig met een gen3 blok, in mn mr2. Blok zit erin, maar het probleem is als volgt:
Op de Gen 2 ecu, start de motor, maar valt na 3 seconden uit. Op de Gen 3 ecu krijgt deze helemaal geen vonk.

Kan het dan zijn dan de ECU stuk is?
Ook heb ik een aantal kabels over, weet iemand waar deze voor zijn?


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De bovenste foto, zijn de stekkers die in de ecu moeten... maar bij de onderste (de blauwe + grijze) waar zijn die goed voor?

En tenslotte mocht de ecu stuk zijn, heeft iemand voor mij dan een uitwisselbare ecu? Weet niet of de ecu van n celica/mr2 identiek zijn?

Code betreft: 89661-17460


bvd:)

Geplaatst: 12 sep 2011, 12:12
door Green Goblin
Gewone 3S-GE of een 3S-GTE ?

Als het een 3S-GE is, neem even contact op met de Punt, we hadden hetzelfde probleem met zijn 91-er toen we daar het '98-er blok in bouwden.

Moeten wat dingen omgepind worden.

Geplaatst: 12 sep 2011, 12:16
door Dennis16v
gaat om een 3sgte ;) vandaar ook t subforum waarin ik het heb geplaatst ;)

Geplaatst: 12 sep 2011, 12:20
door Green Goblin
* gaat zijn blindegeleidehond uitlaten * ;D

Geplaatst: 12 sep 2011, 14:25
door Resolve
Bij een V6 swap betekend zoiets vrijwel altijd problemen met de immobilizer.

Maar een 3sgte ecu maakt volgensmij geen gebruik van een immobilizer?

Geplaatst: 12 sep 2011, 14:26
door mr2PUNTfreak
Laatste generatie volgens mij wel.

Geplaatst: 12 sep 2011, 14:37
door Resolve
Heb hier alleen electrische schema's tot 1995. Kan dus niet controleren vanaf wanneer er wellicht een immobilizer op zit.

Weet je het bouwjaar van je blok en ECU? mischien dat er dan iemand weet of er dan een immobilizer op zou kunnen zitten. Of mischien is het wel simpel een (paar) kabel(s) ompinnen.

Geplaatst: 12 sep 2011, 16:16
door mr2PUNTfreak
Moet je de ecu even openmaken, daar staan afkortingen bij de aansluitingen, als je IMO en IMI erbij hebt staan zit er startblokkering op.

Geplaatst: 12 sep 2011, 17:04
door dooierick
heb je niet er niet een gen3 kabelboom bij dan ?

Geplaatst: 12 sep 2011, 17:05
door dooierick
je moet ook zorgen dat alle zwart rode draden in je achterste zekering box stroom krijgen anders werkt idd je onsteking niet
en andere dingen natuurlijk ook niet

Geplaatst: 12 sep 2011, 18:44
door frankie-turbo
De motor heeft heeft gedraaid op die ecu igniter en bobine dus die zijn goed..
Dat hij uitvalt na 3 seconde ligt aan de brandstofpomp aansturing. Die moet je direct op het contact aansluiten.. Maar dat is al bij jou auto (mijn ex) of ik moet dat toen nog stock gemaakt hebben maar dat weet ik dus niet meer
Op een gen2 ecu zal je hem nooit werkend krijgen iig
Aangezien je op een gen2 ecu wel een vonk hebt verwacht ik dat je de gen3 bobine en igniter er nog niet op hebt zitten.. Bobine is het zelfde igniter is wel anders

De blauwe stekker zegt me niets.. De grijze die bij de blauwe zit is ook gewoon een ecu stekker.
Jou blok is een 96+ blok Met trc en de blauwe stekker is mogelijk voor een trc computer? Heb hier geen ervaring mee dus dat moet je vrage aan mensen die ook trc hebben

Er zit geen inmobilizer op. Dat hebben deze motoren niet.

Geplaatst: 12 sep 2011, 21:06
door Dennis16v
monteur heeft m op aansteker aangesloten. Lijkt me niet dat er 4 bobines kapot zijn, anders krijgt ie toch geen vonk?

de igniter en bobine zal ik eens kijken.
Maar dat ik 2 ecu stekkers heb vindk vreemd...
Gen 3 kabelboom, jah volgens mij toch wel, anders zou ie toch nie starten met n gen2 ecu?

Geplaatst: 13 sep 2011, 13:45
door Dennis16v
Igniter en bobine zijn aangesloten

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Momenteel zit de kabelboom van zowel de gen 2 als de gen 3 erin, kom te kijken van waar t probleem zich voordoet.

Eerste foto is de witte stekker, deze zou je bij de fuel relay erin moeten pluggen... daar gaat het dus al mis omdat dit een totaal andere stekker is.

Foto 2, zie je dat de gen 3 kabelboom een heel stuk minder aansluitingen heeft dan de gen 2 kabelboom.

Heeft de gen 3 een andere zekeringskast dan de gen 2? En de kabelboom die door de auto loopt is gewoon nog standaard, moet dit ook een andere kabelboom zijn dan?

De gen 3 kabelboom correspondeert totaal niet met de zekeringskast, terwijl de gen2 kabelboom dit wel doet.

Hoop dat jullie me eruit kunnen helpen!:)

Geplaatst: 23 sep 2011, 14:06
door maurizio046
Hallo

ben je al iets verdergekomen?
Want ik heb namelijk ook het probleem dat hij niet wil vonken op 2 ecu's
die het altijd hebben gedaan

Geplaatst: 23 sep 2011, 15:36
door dooierick
heb je al een nieuwe bobine ?

Geplaatst: 01 okt 2011, 15:05
door Dennis16v
Ik heb m maar naar een andere garage gebracht... die gaan er verder mee aan de slag... dus info volgt nog ;)