Trillend hitteschild SW20 156pk

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Rutger
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Hallo iedereen,

Mijn emmer heeft last van Parkinson of me hitteschilden zitten los :X .....

Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken maar het lijkt alsof het geluid van het onderste hitteschild komt. Heel storend, het is aanwezig rond de 2000 rpm en boven de 3500 rpm. Een snerpend geluid.
Nu zie ik soms dat mensen hun hitteschildjes gewoon helemaal hebben verwijderd. Kan dat geen kwaad ivm. de temperatuur?

Of heeft iemand tips hoe ik het makkelijk kan vervangen?

Alvast bedankt! ;D
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
ligt eraan welke het is of het makkelijk is om te vervangen of weg te laten :P

als je een hitte schild weg laat moet er niks in de buurt zitten wat niet tegen hitte kan. (:
Rutger
Ik lul al aardig mee !
Bart.O wrote:ligt eraan welke het is of het makkelijk is om te vervangen of weg te laten :P

Het is denk ik het onderste hitteschild zo te horen....
Bart.O wrote:als je een hitte schild weg laat moet er niks in de buurt zitten wat niet tegen hitte kan. (:

Zo ver was ik zelf ook al wel ::) maareee.... wat moet ik dan omleiden of extra beschermen tegen de hitte
Bart.O
Type MR2: SW20/21/22
rubberen slangen, isolatie materiaal, vloeistof slangen, remleidingen enz.
en welke bedoel je met 'onderste'? die boven de einddemper of bij het spruitstuk?
MMaddict
Bart.O wrote:rubberen slangen, isolatie materiaal, vloeistof slangen, remleidingen enz.
en welke bedoel je met 'onderste'? die boven de einddemper of bij het spruitstuk?
Hij bedoeld vast de kleine rechts onder tegen de firewall. Die de tank en leidingen beschermd.

Als het gat uitgelubberd is gewoon carroserie ringen M6 achter de moeren.
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
of gewoon weghalen...
Rutger
Ik lul al aardig mee !
MMaddict wrote:Hij bedoeld vast de kleine rechts onder tegen de firewall. Die de tank en leidingen beschermd.

Als het gat uitgelubberd is gewoon carroserie ringen M6 achter de moeren.

Kijk daar heb ik wat aan! ;D Ik zal zo als ik thuis ben ff kijken of ik zo de exacte lokatie kan vaststellen waar het vandaan komt. Ik weet iig zeker dat het ergens onderin aan de achterzijde van het blokje (richting de neus van de auto) vandaan komt.
MMaddict
MRspeed wrote:of gewoon weghalen...
Grapjas, je kunt hem ook gelijk in de fik steken.... dat ding zit er niet voor niets.....

Zoals eerder vermeld zitten daar al je brandstofleidingen en je tank.:idea8:
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
ding zit er niet voor niks? rijd al meer dan jaar zonder dus denk je je de situatie overschat als je je leidingen gewoon alutape overheen klaar... of gewoon niks werkt ook prima
Ricardos
MRspeed wrote:ding zit er niet voor niks? rijd al meer dan jaar zonder dus denk je je de situatie overschat als je je leidingen gewoon alutape overheen klaar... of gewoon niks werkt ook prima
Denk dat Toyota er beter over nagedacht heeft dan jij ::)
MMaddict
MRspeed wrote:ding zit er niet voor niks? rijd al meer dan jaar zonder dus denk je je de situatie overschat als je je leidingen gewoon alutape overheen klaar... of gewoon niks werkt ook prima

Wat je met je eigen leven doet moet je zelf weten.
Maar ze zeggen niet voor niets dat benzine "licht" ontvlambaar is....

Enig idee wat het zelfontbrandingspunt van benzine is en hoe warm een spruitstuk kan worden?

Verder zie ik dat je een bachelor automotive engineering volgt.... nou je hebt nog genoeg te leren als je zulke uitspraken doet.

Hou zulke stomme adviesen aub voor jezelf.... alu tape is niet brandstofdicht, laat staan heilig.

Neem geen (zeker onnodige) risico's met brandstoffen e.d.
MMaddict

Wat je met je eigen leven doet moet je zelf weten.

Enig idee wat het zelfontbrandingspunt van benzine is en hoe warm een spruitstuk kan worden?

Verder zie ik dat je een bachelor automotive engineering volgt.... nou je hebt nog genoeg te leren als je zulke uitspraken doet.

Hou zulke stomme adviesen aub voor jezelf.... alu tape is niet brandstofdicht, laat staan heilig.

Rutger
Ik lul al aardig mee !
MMaddict wrote:Wat je met je eigen leven doet moet je zelf weten.

Jep i agree, als je pijn in je knie heb dan hak je tenslotte ook niet je been eraf. ::) Als ze het bij Toyota erop hebben gezet zal het er voor een goede rede zitten.
Ik denk dat wij ons allen wel het voorval van die brandende lichtblauwe mr2 sw22 op de bluchtstrook kunnen herinneren. Dat was ook na een probleempje met brandstof. Dat laat wel zien dat je daar niet mee moet fucken!;)
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
MMaddict wrote:Wat je met je eigen leven doet moet je zelf weten.

Agressie hier joh....
Als je gewoon simpel nadenkt en desnoods een plaatje direct bij de leiding plaatst ben je klaar. Ik laat em maar schieten voor de rest aangezien mensen dalijk last van hun hart krijgen hier ofzo. Just saying relax... normale reactie mag ook.
Post Reply