Distributie en multiriem vervangen en motor stottert

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

cln
Ik lul al aardig mee !
Hallo clubleden
Heb enkele dagen geleden met een monteur de distributie riem en multiriem vervangen. Nu heb ik last van een stotterende motor als ik o'ochtends opstart en met lage toeren rijd.
Dit probleem had ik niet voordat de riemen vervangen waren, ik vind het erg jammer :(
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Mvg
Clif
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Riem een tand verkeerd
cln
Ik lul al aardig mee !
Heb net een garage gebeld.
Volgens hun kan het even duren voordat de motor weer lekker loopt omdat de batterij losgekoppeld was voor de werkzaamheden.
Heb niet veel gereden sinds vervanging distributie en het lijkt alsof elke dag ietsje minder is geworden. Maar ben niet helemaal zeker.
Moet nog wat kilometers maken en kijken hoe het gaat, anders moet de riem waarschijnlijk opnieuw geplaatst worden. ;)
krijger
Dat de batterij is losgekoppeld geweest heeft er niets mee te maken. Hij staat een tand verkeerd....
Bart.O
zo hopen ze dat je eraan went/ dat het minder wordt. want ze hebben waarschijnlijk geen zin om alles weer los te halen.

dat de accu los is geweest heeft er niks mee te maken, mijne is ook een aantal keren los geweest, niks aan de hand.
cln
Ik lul al aardig mee !
Bedankt heren, ik geloof jullie.
Nu moet hij naar de garage en hopen dat ze het voor een redelijke prijs willen doen bouten gaan nu wel makkelijker los dan bij onze klus plus alles is al vervangen het is alleen een kwestie van die riem goed zetten. Ach ja zal wel meevallen hoop ik.
Bedankt voor jullie advies, daar heb ik wat aan! :)
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Accu compleet leeg zorgt hooguit voor een 'verdwenen' stationairtoerental: opnieuw inleren, slaat dan continu af als je gas los laat.

Lijkt me nu zeker niet het geval. Overigens staat dit topic hier bij onderdelen e.d. gevraagd niet op de goede plaats.
cln
Ik lul al aardig mee !
Bedankt voor de info Marco en ik zal de volgende keer een soortgelijk bericht in de juiste categorie plaatsen :)
Mvg
Clif
Ewoud
Gewoon mee terug gaan naar die monteur, die kan de riem toch zo weer goed zetten. Zou daarvoor niet naar een andere garage gaan en opnieuw kosten maken. Zoiets hoort gewoon goed gedaan te worden door een monteur.

Zeker als je t bij een garage hebt laten doen horen ze het te fixen zonder kosten...
Bart.O
Was er geen proefrit gemaakt?
Dan zou de nonteur het ook gemerkt moeten hebben
Post Reply