wie van jullie heeft er ervaring met ingebouwde navigatie op de plek van de ingebouwde radio. Ik denk erover om een vaste navigatie in te bouwen maar twijfel nog omdat ik bang ben dat het scherm te laag komt te zitten en daar door moeilijk leesbaar en instelbaar onder het rijden. Wie kan mij zijn ervaringen hiermee delen ?
orginele TOYOTA radio met automatische antenne is dus -for sale-, biedt maar !
ervaringen met vaste navigatie i.p.v. radio ?
Moderator: Pieten
Nu heb ik er geen ervaring mee met navigatie maar ik vind het al vervelend als ik voor een naam van een liedje al naar het scherm moet kijken: het is uit het zicht van de weg. Als je een 2-DIN neemt, ga je mogelijk ook een deel van je scherm niet kunnen zien door je knie. Dan is het beter een uitklapscherm te nemen en het in de bovenste van de twee 1-DIN slots te zetten.
Mijn voorkeur voor navigatie is nog steeds het kastje bovenop het dashboard, daar gaat zelfs een 7" scherm in als het moet. Heb ooit het plan gehad om dit automatisch open te laten gaan en het scherm omhoog te klappen maar nooit aan geraakt en het is een uitdagend project.
Mijn voorkeur voor navigatie is nog steeds het kastje bovenop het dashboard, daar gaat zelfs een 7" scherm in als het moet. Heb ooit het plan gehad om dit automatisch open te laten gaan en het scherm omhoog te klappen maar nooit aan geraakt en het is een uitdagend project.
Toen ik hem kocht had ik vaste navigatie van Pioneer.
Schermpje achter de pook is echt te laag..., niet zo veilig want ik heb het geluid altijd uit staan.
Schermpje achter de pook is echt te laag..., niet zo veilig want ik heb het geluid altijd uit staan.
Sinds een jaar gebruik ik een houder die op de bij rijderstoel gemonteerd zit, dit werkt super ik klik mijn tablet erin ik heb dan tomtom in 7 inch en gelijk internet muziek ect voor m,n neus.
De flexible stang en kogel is van ram de tablethouder van brodit.
Ronald dat bibbert en trilt toch vreselijk zoiets of niet?
Zelfs een vaste arm uit het dashboard trilt en die van jou heeft een arm van zo'n 30cm en is ook nog eens flexibel...
Zelfs een vaste arm uit het dashboard trilt en die van jou heeft een arm van zo'n 30cm en is ook nog eens flexibel...
Geen last van trillingen hoor,de kogel maakt het draaien ook perfect voor de mede passagier
Ik ben zelf erg tevreden over het systeem, en je houd een goed zicht op de weg tijdens het bedienen.
http://www.emounting.nl/ram-mount-ram-3 ... ntage.html
Ik ben zelf erg tevreden over het systeem, en je houd een goed zicht op de weg tijdens het bedienen.
http://www.emounting.nl/ram-mount-ram-3 ... ntage.html
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
Ik heb nog niet zo lang een origineel Toyota TNS 510 navjgatie systeem er in zitten en vindt hem perfect en door zijn grote ook perfect en op deze plaats ook geen last meer van de zon , die altijd op hoger gelegen plaatsen in je beeld schijnt. Dus ik ben erg tevreden en het is ook nog eens mooi origineel Toyota.
Ik had bij mijn auto, facelift ZZW30, een originele navigatie. Die vond ik dermate slecht dat ik hem zonder veel omhaal bij de gemeentelijke recylcling heb ingeleverd. Later bleken mensen hem graag te willen hebben. Snap dat niet echt, want iedere tomtom, hoe oud ook, is 100 x beter...
TomTom is in mijn ervaring veel fijner dan alle fabrikant navigaties die ik heb gebruikt. Het is makkelijker te bedienen, sneller, duidelijker, gewoon gebruiksvriendelijker.
Ik heb nu een 2DIN dvd schermpje van pioneer op de originele plaats en een jonge, luxe, TomTom aan de voor ruit. De TomTom is zo mooi in het zicht en het lijkt me vreselijk om op de radio te moeten kijken voor navigatie.
Mijn tip, losse navigatie en een goede radio.
Ik heb nu een 2DIN dvd schermpje van pioneer op de originele plaats en een jonge, luxe, TomTom aan de voor ruit. De TomTom is zo mooi in het zicht en het lijkt me vreselijk om op de radio te moeten kijken voor navigatie.
-RdV- wrote:TomTom is in mijn ervaring veel fijner dan alle fabrikant navigaties die ik heb gebruikt. Het is makkelijker te bedienen, sneller, duidelijker, gewoon gebruiksvriendelijker.
Daar ben ik het volledig mee eens!
Ook is het makkelijker om bij een los navigatiesysteem de kaarten te updaten.