Handremkabels

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Frits05
Ik lul al aardig mee !
Wie weet of er verschil zit (bijvoorbeeld in lengte) tussen de handremkabels links en rechts. Op de foto zie ik geen verschil (zie http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/199 ... able#46420) anders dan de ophangbeugels.)

De ophangbeugels zijn bij mij nog prima. Alleen de rubberhoesjes aan het uiteinde van de kabel zijn gescheurd.

Ik kan een rechterkabel kopen voor weinig. Zou ik de rechterkabel ook links kunnen zetten?

Wat denken jullie?
maartenkersten
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Ik heb laatst mijn rechter handremkabel vervangen en ik kon inderdaad ook niet echt een verschil in lengte tussen links en rechts zien. Ik dacht dat ze ook in spiegelbeeld geplaatst zijn (maar dat weet ik niet zeker). Kijk anders even op internet waar ze beide kabels verkopen en vergelijk de lengtes met elkaar.
Grtzs maarten
edwin1985
Ik lul al aardig mee !
1 tip koop gelijk 2, ik heb de laatste 2x met apk ontiegelijk gezeik mee gehad, gewoon 2 in 1x doen loop je geen risico, en zo duur zijn ze nou ook weer niet, imitatie via http://www.toyotaonderdelen.nl/uw-model ... /sw20.html zijn van goeie kwaliteit en niet duur
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Thanks voor de tips.

Echter weten jullie ook of links en rechts gelijk is? Buiten de ophangingsogen.....

Vindt het een beetje zonde om 2 paar te hebben liggen. De huidige hebben het 22 jaar volgehouden ;-)
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Dat is vreemd. Er zijn verschillende handremkabels beschikbaar, dus MY90 en MY92. Remklauwen/schijven zijn wel groter, maar...

Ik heb die van MY92 (en later, veel later) er onder zitten en de handremkabels zijn toch nog altijd de fabrieksoriginele... nu vraag ik me af waar dat verschil hem dan in zit?
edwin1985
Ik lul al aardig mee !
denk niet dat er veel verschil in zal zitten, ik heb alleen elke x zelf wel gemerkt dat er veel verschil in lengtes zit (imitatie, org toyota betaal je 120 pstuk volgens mij) maar voor de rest zou ik het ook niet weten
Post Reply