Bodyshop

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Etter
Heb het al in m'n eigen project topic gedaan maar vraag het hier ook maar even.

ik heb mijn auto dus laten opknappen en spuiten tevens zijn er andere bumpers en skirts gemonteerd.
Deze zitten alleen niet helemaal recht en aangezien ik niet echt hoop heb dat het goed komt bij het bedrijf waar ik het heb laten ben ik op zoek naar een bedrijf wat mij wel kan helpen het liefst bij mij in de buurt (amsterdam/zaandam)

dit zijn de main points.

1. grote naad tussen sideskirt en deur.
2. naad tussen voorbumper en frunk
3. voorbumper steekt uit aan de zijkant.
en nog wat kleine dingetjes.

de sideskirts en achterbumper zijn van polyster als ik het goed heb en voorbumper van urethane.

hopelijk kunnen jullie mij aan een goed adres helpen :)

hieronder even wat foto's voor duidelijkheid.
helaas nog geen foto van punt 2

Image

Image
tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Die voorbumper kan je naar binnen trekken door een stang aan de onderrand van de bumper naar het chassis te brengen. Ik heb het vaker op internet gezien dat ze border bumpers daar zo naar binnen brengen.

Nu zit het ook wel een beetje in de kit. Er zit normaal een balk als skirt en die lijn begint in de bumper. Grotere wielen helpen ook.
Etter
als je op 1e foto kijkt zie je dat hij nog wel een stukje naar voren kan.
ik zoek alleen een bedrijf het liefst ervaring met mr2. die het gewoon netjes kan maken.
Mr2-wouter
Passend maken doe je toch voor het spuiten :huh:

Anyways.. goed balen! Heb je al betaald voor het spuitwerk? Zou hiervoor niet betalen tot het goed gemaakt is!
T-Barry
Minpunt van de toms-skirts is dat hij bij de voorwielen naar binnen loopt.. Zo lijkt het bijna bij elke voorbumper dat hij uitsteekt, of iig verder uitsteekt dan de sideskirts van achteren gezien (Foto2)
Normaal gesproken zitten er toch kapjes bij de originele toms skirts die de skirts bij de voorwielen/spatbord breder maken? Dit zag ik namelijk op 1 of andere site staan...

Ben zelf iig wel bezig om van die kapjes te maken, heb namelijk de replcica skirts en deze zaten er niet bij.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat ik het werk wat ze geleverd hebben niet netjes vind. Als de skirts opnieuw passend gemaakt moeten worden, moeten ze waarschijnlijk ook opnieuw gespoten worden :(
Want als ik dat goed kan zien op foto 1 dan kunnen ze ook niet verder naar voren geschoven worden..

Voorbumper kun je idd oplossen met een strip oid. en deze naar binnen trekken.... Maargoed hoeveel speling heb je?

Succes igg met het repareren!

Gr Barry!
Etter
ik heb het gevoel dat de skirts iets naar voren kan zoals je zie bij achterkant van skirt zie je dat hij iets verder naar achtersteekt als strip. voorbumper zou idd met die strips opgelost kunnen worden alleen zit ik dan nog met de naad van de frunk en bumper.
en terug gaan ga ik wel doe maar hij geeft hele tijd de kit de schuld :( oke het is niet plug and play maar dat wist hij. ben alleen bang dat hij het nog verder verneukt. en heb al betaald ja...
Etter
no1 :(
Mr2-wouter
We hebben binnekort toch meeting bij zo'n "tuningsbedrijf" misschien dat die jou kunnen helpen ;)
Etter
oke....en wanneer is die...mm wacht laat ik zelf is kijken bij meeting :)
Niels
Ik lul al aardig mee !
FF een tipje voor je
http://groups.msn.com/TOYOTAMR2MKIINA/b ... umper.msnw

Hier in de buurt zit ook een goed adres alleen moet je wel helemaal naar friesland komen.
Leliev
Image

ff serieus, ik heb het zelfde probleem ook gehad met mijn voorbumper.
is inderdaad te verhelpen met dat stangetje..
Etter
vind het raar dat er niks in a'dam of omstreken is...de wereld stad van nederland....:)
Etter
nog steeds niemand die een shop kent...liefst in de buurt.
ik heb ze nodig voor:
orginele voorbumper weer netjes plaatsen en spuiten.
sideskirts beter plaatsen (dat er geen kier meer tussen deur en luchtinlaat zit)
en wielkasten omrollen.

who helps me :D
franksmits
Ik ken ze helaas niet in jou buurt...
Etter
ik ga morgen dan maar even kijken bij een vriend van de buurman....hopelijk is die beetje handig...er zijn genoeg spuiters/schadeherstel bedrijfen...maar helaas niet zoveel die ook echt iets kunnen pas maken volgens mij.....
shiftimports
Bekend probleem.. Wij hebben al een aantal auto's klaar gemaakt die in NL aardig bekend zijn geworden.. Pasvorm is altijd een ramp.. ik rijd zelf met een komplete border kit en vond het wonderlijk dat het nog zo netjes is geworden in vergelijk met hoe het binnen kwam... Urathane is troep... lijkt heel mooi, het flexibele is meegenomen.. maar er zitten een boel nadelen aan. We hebben eens een 98er prelude gebouwd met een een kit van urathane... niks paste.. en de kit.. was razend duur en van een bekende fabrikant. naaden opvullen door kunstof aan te lassen en dan weer slijpen.. erg mooi geworden maar geen aanrader.

In jou geval.. sorry dat ik het zo is.. maar je zal als je het echt netjes wilt hebben alles opnieuw pas moeten maken. Voorbumper kan je idd naar binnen trekken door een beugeltje of stangetje ( heb ik zelf ook en werkt perfect )
Skirts en achterbumper... schuren, matten aanbrengen, netjes in model slijpen, afplamuren met de naaden van de deur mee en zo kan je het netjes krijgen. Waarschijnlijk heeft dat auto bedrijf niet de juiste mensen in dienst die dat met liefde doen... het kost tijd en energie dit soort projecten "echt" netjes te krijgen...

succes! als je vragen hebt hoor ik het wel :D

Groet,

Mischa
Shift Imports
Etter
zoals ik al zei gaat de border bumper er af en komt de orginele bumper er weer op....en volgens mij heb je nog de ruimte om de skirts iets naar voren te schuiven....
Etter
2 spuiters gesproken...en omrollen van de wielkasten kennen ze niet...ze hebben het over omslaan of wegslijpen.....loopt a'dam zo achter?
Surferdude
Probeer eens een bandenshop.
Etter
Surferdude wrote:Probeer eens een bandenshop.
zal ik zeker doen :)
bedoel je dan ook een kwikfit?
Post Reply