Winterstalling

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

hans1982
Ik lul al aardig mee !
We hebben helaas de laatste mooie dagen van het jaar en daarna gaat mijn mr2 de winterstalling in, nu is dit de eerste auto die ik heb die een lange tijd niet gebruikt gaat worden. Zijn er dingen waarop ik moet letten voordat ik de auto warm in de garage zet:
-Tank vol of leeg?
-Accu erin of eruit halen
-Hoes over de auto of gewoon zo laten staan, hij staat overdekt?
-Nog iets speciaals met de banden?
-Op de handrem, versnelling, of gewoon in zijn vrij laten staan?
-Olie nu verversen, of pas doen als we weer gaan rijden?
-..................?

Alvast bedankt voor de tips
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Tank vol tanken, je kan t besten 102 octaan tanken als je de auto een lange tijd niet gebruikt. Dit word verkocht bij sommige firezone tankstations. De accu kan je t beste aan een druppellader hangen (deze kan dan wel gewoon in de auto blijven. Auto kan je t beste in zn versnelling of in zn vrij zetten. Hoes kan je over de auto doen, wel aan te raden als hij in een stoffige stalling staat. Banden gwn op normale bandenspanning zetten. De olie kan je t beste verversen als je er weer mee gaat rijden. Ik zou je ook aanraden af en toe naar de auto te gaan en deze ff laten lopen.
jaapio
Zere vingers van het typen..
Ga je nu al je emmertje op stal zetten????

Komen zeker nog mooie na zomerdagen. Zeker niet zo warm maar zelfs als het vriest kan je open rijden zolang er maar geen pekel ligt.
Wat ik vroeger met de motor altijd deed is juist wel met nieuwe olie weg zetten. Verontreinigingen kunnen dan niet aankoeken…..als die er al zijn. Banden….zetten ik altijd van de grond af en als dat niet ging een mat of karton eronder. Bandenspanning juist wat hoger zetten ivm flatspot. Voor de benzine, volle tank tot de nok toe gevuld ( krijgt roest geen kans) en ik gooide daar altijd wat additieven bij die voorkomt dat de benzine gaat gommen….of dat bij een auto ook zo is…..motor had een carburateur. Voor de accu een druppellader.

Ik zou er gewoon mee rijden op een mooie droge dag…. :driving:
Samuel
Ik lul al aardig mee !
De MR2 is een ideale daily hoor. Zeker met een hardtop erop. Gewoon lekker blijven knallen zeg ik!
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Dat is hij zeker, maar het is voor ons de 3e auto die voor de deur staat. De vrouw heeft een Yaris 1.8 facelift uit 2009 en ik heb zelf nog een nieuwe volvo v40 in de lease.

De mr2 is voor mij echt een hobby auto voor de mooie dagen om te toeren.
Kees
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik zeg winterbanden erop en rijden!

Enige reden om m te schorsen zou zijn dat ik de corolla weer ff ga rijden... Vijf in de belasting is wat veel..
Post Reply