Advies gevraagd over auto op Marktplaats

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Type MR2: ZZW30
Beste MR2 liefhebbers,

Ik ben aan het rondkijken voor een MR2 en heb inmiddels in twee auto's ook proef gereden, wat een leuke auto's zijn dit!
Ik ben alleen nog wel verder aan het kijken en kwam op Marktplaats een auto tegen waar ik vandaag contact over gehad heb met de eigenaar.
Hij wist me te vertellen dat de katalysator het niet meer best deed en dat hij daarom een motor lampje had branden wegens te hoge co2, hij zou dat met een obd lezer kunnen aantonen.
Mijn vraag is nu: in hoeverre zou dit een steekhoudend verhaal zijn? Of duidt dit op wat anders?
En is een nieuwe kat een duur geintje, is zoiets zelf te vervangen? (ik ben wel een beetje handig, heb een jaar of 10 geleden een motorblok wissel van een Volvo 340 voor de deur uitgevoerd)
De auto zelf ziet er op de foto's nog erg fraai uit dus als jullie geen alarmbellen bij mij laten afgaan ga ik misschien van het weekend wel langs.

Dank!
erikmr
Type MR2: AW11
8) als de kat een slechte werking heeft is de oorzaak meestal een hoog olieverbruik
dus het vervangen van de kat is dan niet de oplossing :-/
conclusies kun je nu zeker wel zelf bedenken neem ik aan
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Ahh... Okee, ver weg van blijven dus. Bedankt, ik zoek verder! Er staan er gelukkig nog een paar te koop in mijn prijsklasse :)
De eigenaar zei overigens wel dat ~15000km geleden het onderblok vernieuwd is, mogelijk heeft de kat daarvoor die tik al opgelopen.

Wat is eigenlijk nog een gezond olieverbruik voor de eerste serie?
erikmr
8) dat is een mogelijkheid maar
dan had hij de kat vervangen
en na het vervangen van het onderblok kan de olieverbruik gewoon blijven bestaan
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Okee, duidelijk. Dan laat ik deze links liggen, en waarschijnlijk de - verder schitterende - blauwe die ik vanavond bekeken heb ook.
Maandag ga ik kijken bij een zwarte en als die zo goed is als die lijkt heb ik de keuze uit twee mooie exemplaren... Ik houd jullie op de hoogte.

Blijft overigens de vraag staan wat nog acceptabel is qua olieverbruik, helemaal nul komma niets lijkt me ook niet realistisch?
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Zo. Van het weekend twee auto's gezien en gereden, vanavond weer een... En ik denk dat ik er uit ben! Nog even een nachtje cooldown en dan hak ik morgen de knoop door. Dan staat er binnenkort dus een mooie ZZW30 voor de deur in Zoetermeer.

Weet iemand een goed adres voor een precat-loos spruitstuk, zodat ik kan swappen en de originele kan bewaren (mits in goede staat natuurlijk) voor mocht ik hem ooit nog weer verkopen?
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
De auto staat nog niet voor de deur maar de eerste parts heb ik gisteren al opgehaald bij een bekend adres in Nuenen: een precat-loos RVS spruitstuk, een nieuwe elektrische antenne, de frame parts om de defecte 2din radio te kunnen vervangen voor een 1din en de MR2 letters voor achterop :-) Die zijn er namelijk door een eerdere eigenaar van af gehaald maar ik vind dat het autootje trots mag zijn op die aanduiding.

Als de auto voor de deur staat start ik wel een fatsoenlijk voorstel topic :dux-blij_thumb-up:
erikmr
8) veel plezier gewenst met jou bolide 😁😁😁
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Setsunakaede wrote: 16 Sep 2024, 23:00 Zo. Van het weekend twee auto's gezien en gereden, vanavond weer een... En ik denk dat ik er uit ben! Nog even een nachtje cooldown en dan hak ik morgen de knoop door. Dan staat er binnenkort dus een mooie ZZW30 voor de deur in Zoetermeer.

Weet iemand een goed adres voor een precat-loos spruitstuk, zodat ik kan swappen en de originele kan bewaren (mits in goede staat natuurlijk) voor mocht ik hem ooit nog weer verkopen?
Ik kan het spruitstuk van Zero Exhaust aanbevelen. Zeer goede kwaliteit en zal niet scheuren (risico wat je bij sommige ebay / Ali Express spruitstukken wel hebt). Levertijd is wel lang, maar is het waard om op te wachten.

Succes & veel plezier met de Spyder. Tot op een meeting! :D
conan1068
Ik lul al aardig mee !
gefeliciteerd met je aankoop !
mijn exemplaar is van 2000 en heeft er inmiddels 230.000km opzitten.
Olieverbruik minimaal ( <0.5 liter op 5000 km)
motormanagement lampje onklaar gemaakt ivm code, volgens ODB onbelangrijk.
Heeft met Californische milieu eisen te maken, is geen afkeur voorAPK
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Ik ben er vorig weekend achter gekomen dat mijn motor management lampje onklaar gemaakt is met een schroevendraaier (van de soldeerpuntenbaf gewipt...). Die wil ik eigenlijk wel weer terug zetten, ik hoop dat dat met een regulier geel ledje lukt...
Motormanagement code wil ik stoppen dmv een lambda verloopje, kreeg ik geadviseerd van iemand van de mr2club nl.
erikmr
8) dat is niet zo mooi :-/
verloopje op de hoofdlambda werkt meestal maar lost het eigenlijke probleem niet op
dus oliepijl goed in de gaten houden
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Dat sowieso, er is vorige week nieuwe olie en een nieuw filter in gegaan.
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
erikmr wrote: 22 Oct 2024, 18:52 8) dat is niet zo mooi :-/
verloopje op de hoofdlambda werkt meestal maar lost het eigenlijke probleem niet op
dus oliepijl goed in de gaten houden
Nou, het goede nieuws: motormanagement lampje doet het weer, na wat creatief soldeerwerk. En, de lambda adapter is niet nodig, want het lampje gaat netjes uit na starten en blijft ook uit :mexico-smile:
Post Reply