MR2 Importeren als eerste auto

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

worky
Knop gevonden hoor !
Sinds een tijdje ben ik helemaal gek op MR2's en ik zou graag eentje als eerste auto willen kopen.
Ze zijn natuurlijk in Engeland vele malen goedkoper en er zijn er veel meer beschikbaar.
Ik vroeg mij dus af of het verstandig is om als eerste auto een MR2 in Engeland te kopen en deze zelf naar Nederland te importeren.
Ik zag er veel opstaan voor rond de 3-5K en dit leek mij een hele goeie deal. Is het met alle kosten, RHD etc. het waard volgens jullie?
Alvast bedankt! :adhd:
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Ik durf het niet te zeggen, maar aangezien Engeland niet meer bij de EU hoort zou ik op serieuze importkosten rekenen. Omdat er in het VK in de winter royaal wordt gestrooid krijgen de bodems/subframes etc het vaak wel behoorlijk zwaar te verduren. Ik zou zelf de tijd nemen om uit te kijken naar een goed exemplaar in Nederland of evt uit Duitsland/België/Oostenrijk, vooral als je hem koopt om mee te rijden en niet als projectauto.
Mocht je erg handig zijn en de tijd en de ruimte hebben, kan je altijd eentje aanschaffen met een nette carrosserie en eventueel een dubieus blok, wat je dan zelf kan swappen.
Eventueel de moeite waard om bij te kijken is bij www.roadster-eu.com/
Succes! :dux-blij_thumb-up:
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Sowieso, je went op zich wel aan RHD, maar in praktische zin is het toch wel fijn om het stuur aan "de goede kant" te hebben als je lekker wil rijden in europa. Zeker als je op bochtige wegen zit en je wil inhalen is het RHD niet altijd even fijn, weet ik uit ervaring.
worky
Knop gevonden hoor !
MR2lars wrote: 01 Feb 2025, 20:13 Ik durf het niet te zeggen, maar aangezien Engeland niet meer bij de EU hoort zou ik op serieuze importkosten rekenen.
Het valt wel mee, en als hij van 95 of ouder is betaal je amper btw. Ik zit idd vooral in Nederland en omstreken te kijken, maar het prijsverschil is gewoon zo bizar groot.
worky
Knop gevonden hoor !
BST wrote: 18 Feb 2025, 07:53 Sowieso, je went op zich wel aan RHD, maar in praktische zin is het toch wel fijn om het stuur aan "de goede kant" te hebben als je lekker wil rijden in europa. Zeker als je op bochtige wegen zit en je wil inhalen is het RHD niet altijd even fijn, weet ik uit ervaring.
Ja dat is waar, denk dat als je het dailied je er wel aan went hahaha maar is niet ideaal als eerste auto.
BST
Zelfs al rijd je geregeld RHD dan is het nog (zelfs met veel vermogen, ik neem ff een 550pk Skyline R32 als referentie waar ik in gereden heb) lastig inhalen als je gewoon niet zo goed kan zien wat er voor de auto voor je gebeurt. Het is ook niet ideaal in minder overzichtelijke verkeerssituaties binnen europa. Ik kan me voorstellen dat je wellicht wat krap zit als je nu naar auto's van 4k kijkt, maar ik zou in dat geval echt doorsparen en een fatsoenlijke kopen, met het stuur aan de goede kant, voor 7 of 8. Daar ga je langer en meer plezier van hebben.
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Type MR2: ZZW30
Heb zelf mijn mr2 uit duitsland gehaald als eerste auto, daar vond ik de prijs kwaliteit toch wel beter als op de nederlandse markt. Opgehaald met de auto ambulance en langs het RDW. Ging makkelijker als je denkt
BST
Binnen europa is het sowieso makkelijker dan vanuit de UK nu, na de brexit. En het is inderdaad wel te doen, als je maar weet wat je qua papierwerk en keuringen moet regelen en je alle papieren erbij hebt.
Post Reply