Hallo allemaal,
Ik ben compleet nieuw in de wereld van Mr2. Heb er al lang naar gekeken en nu sinds kort trotse eigenaar van een mr2 uit 2002. Gewoon een heerlijke wagen om mee te toeren etc. Nu zit er nog een originele radio in maar ik zou graag wat met Apple CarPlay willen voor navigatie etc. Nu heb ik deze radio op het oog: Pioneer SPH-DA360DAB https://www.amazon.nl/Pioneer-SPH-DA36 ... d_source=1
Maar ik vroeg me af of deze de juiste afmeting heeft om er in te passen? Ik weet al dat ik een verloop nodig heb voor de stekker. Hoor graag van jullie ervaren rijders of dit kan? Alvast dank!
Radio vervangen in zzw30
Moderator: Pieten
-
TIEMONEYHD
- Knop gevonden hoor !
- Type MR2: ZZW30
Ik zou niet weten of het past vaak ben je in de spyder opvulstukjes nodig aan de zijkant zodat het mooi op de originele plek past. Zoek eens op youtube "mr2 spyder aftermarket radio". Zelf denk ik dat ik de positie van de radio te laag voor lekker navigeren. Heb zelf een bleutooth dongel (€40) op de originele radio gezet zodat ik wel draadloos muziek kan luisteren en heb de telefoon aan het ventilatierooster zitten voor de navigatie
Hoi TIEMONEYHD dank voor je reactie. Heb je toevallig een linkje voor me waar ik een bluetooth dongle kan vinden? Kan ik die optie ook eens bekijken.TIEMONEYHD wrote: 18 Mar 2025, 06:15 Ik zou niet weten of het past vaak ben je in de spyder opvulstukjes nodig aan de zijkant zodat het mooi op de originele plek past. Zoek eens op youtube "mr2 spyder aftermarket radio". Zelf denk ik dat ik de positie van de radio te laag voor lekker navigeren. Heb zelf een bleutooth dongel (€40) op de originele radio gezet zodat ik wel draadloos muziek kan luisteren en heb de telefoon aan het ventilatierooster zitten voor de navigatie
-
TIEMONEYHD
- Knop gevonden hoor !
Dit is het linkje https://www.carinterface.nl/index.php?r ... ption=true heb zelf de goedkoopste, werkt prima. Stekkertje gaat in die van de cd wisselaar en dan moet je ook een Y-stekkertje bestellen dan plug je dus de bluetooth module in en de cd wisselaar.
-
TIEMONEYHD
- Knop gevonden hoor !
Als je de dongle hebt aangesloten dan moet je de radio op cd modus zetten. Normaal zou hij de cds gaan afspelen maar nu speelt hij het inkomende geluid van de dongle af. Je kan dan ook nummers skippen met de gebruikelijke knoppen. Althans zo werkt het bij mijn radio. Is het wel gelukt om verbinding te maken met je dongel en de telefoon?