Youp's AW11

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Youp
Zoals sommigen al weten heb ik pas geleden een AW11je gekocht...

Het is een vrij nette amerikaan, hij heeft wel wat minpuntjes maar hij heeft totaal geen roest. Technisch moest er het een en ander aan gebeuren maar het meeste heb ik inmiddels al gedaan.

Hier wat fototjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Toen ik hem kocht zat er een piep in de spanrol, ik heb dus ook meteen de spanrol en distributieriem vervangen, ook heb ik de waterpomp maar vervangen. Verder heb ik er nieuwe remblokjes op gezet achter en heb ik er een beurtje aan gedaan met nieuwe bougies (de juiste) nieuwe olie (Castrol TXT LL04 5W30) en een nieuw oliefiltertje. Een paar dagen na aanschaf overleed ook de dynamo, deze is ook meteen vervangen door een ruildynamo van Bosch.

Omdat het oude luchtfilter aan vervanging toe is heb ik een tijdje terug een K&N 57i kit besteld. Maar omdat ik een Amerikaan heb past dit natuurlijk niet zomaar in verband met de luchthoeveelheidsmeter. Nu heb ik hier een flens voor weten te bestellen en die is samen met het luchtfilter vandaag binnen gekomen.

Image

Ook moet ik nog wat andere slangen kopen om het luchtfilter passend te krijgen maar dat word waarschijnlijk geen probleem.

Allereerst wil ik de auto technisch goed in orde hebben. Daarna volgen er nog andere mods. Dit is mijn daily driver en ik wil er zo nu en dan een circuitje mee gaan bezoeken. Wanneer ik klaar ben met mijn studie denk ik dat ik hem compleet verbouw voor circuit gebruik.

To do list:

- Nieuwe bougiekabels (oude zijn beschadigd en er zit een niet originele dop op de 1e cilinder)
- Versnellingsbak revisie (syncromesh van 2e versnelling is versleten)
- Nieuwe tandwielen voor de raammechanieken
- Slechte puntjes bijwerken (beschadigingen)
- Andere velgen, 16"
- Nieuwe (andere) schokdempers en veren

Etc, etc, etc.......

:)
erikmr
Type MR2: AW11
8) leuk lijstje
suc6 ;)
BlackMR2
dat is een leuk lijstje, heel wat van plan dus
suc6 ermee
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Hij ziet er goed uit, succes met het afwerken van je lijstje!
Youp
het is inderdaad een leuk lijstje, en ik ben nog wel veel meer van plan... maarja omdat ik een student ben en nog een andere geldverslindende hobby heb blijft het een low speed project ;D

vandaag de hele dag op zoek geweest naar een paar slangen waarmee ik mijn luchtfilter passend kon maken... maar helaas...

uiteindelijk toch maar twee veel te dure samco slangetjes besteld...
Green Goblin
Youp wrote: en nog een andere geldverslindende hobby heb
Vriendin ? ;D
Youp
Green Goblin wrote:Vriendin ? ;D
die heeft meer geld als mij ::)

nee, een 2wieler...
mr2PUNTfreak
succes met je project
rmmr2
kewl!! een 2wieler!! wat voor 1??????
Youp
een "ietwat" ;D gekietelde Suzuki DRZ 400 supermoto... ;)

Image

Image
Youp
nouja, eindelijk samco prut binnen gekregen...

nu kan ik weer gaan knutselen :)

Image
Youp
zo en dat was dat :) ik heb aardig wat moeten modificeren omdat de 57i kit voor een europese AW11 was zonder lucht hoeveelheidsmeter. ik heb dus een amerikaanse AW11 met luchthoeveelheidsmeter. normaal word het luchtfilter direct op het gasklephuis gezet maar in dit geval moest de luchthoeveelheidsmeter er nog tussen. ook heb ik hier een flens voor moeten kopen (was nog aardig wat zoekwerk). alleen had de flens natuurlijk weer een foute diameter, de buitendiameter van de flens is het zelfde als de buitendiameter van de aansluiting van het luchtfilter. dit paste dus niet....

toch heb ik alles opgelost met wat ouderwets creatief knutselwerk :)

als eerst heb ik alles los geschroefd

Image

en dat heb ik aan de kant gepleurd

Image

toen ben ik een van de slangen gaan "modificeren" :P
blijkt nog best taai spul te zijn....

Image

ik heb deze slang gekocht met de juiste diameter zodat hij over de flens paste en over de aansluiting van het luchtfilter.

Image

op de flens kon ik hem vastschroeven met een slangklem en op het luchtfilter heb ik hem gewoon vast gelijmd met echte ruitenkit.

Image

en dat spul laat echt nooit meer los :)

en dit is het resultaat

Image

nu alleen wat minder nieuws... ik heb dus proef gereden en het geluid bevalt me prima enzo... en toen kwam ik thuis ook niks aan de hand.... en toen ik net weg wilde startte hij niet meer :( de startmotor doet helemaal niks, hij tikt ook niet ofzo.. ik denk dat het of in de startonderbreking zit in het koppelingspendaal (hier zit een schakelaartje op) of het zit in mijn super geweldige pin code startonderbreking :( (dat zat er helaas al in toen ik hem kocht) en als het dat niet is is de startmotor naar zijn malle moer :( en toen ik de schakelaar onder het koppelingspedaal aan het checken was kwam ik er ook nog achter dat mijn hoofdkoppelingscilinder begint te lekken... :(
Youp
hij start weer! ;D

vanmorgen ben ik meteen begonnen met het demonteren van de pincode startonderbreker... dit zat aardig goed verwerkt en ik heb er het nodige los voor moeten schroeven maar uiteindelijk is het gelukt... ik had het systeem natuurlijk ook gewoon goed kunnen testen maar ik wilde toch al een tijdje van het onding af. weg ermee dus :)

Image

Image

helaas bleek dit het niet te zijn... hij startte nog niet... toen heb ik t schakelaartje onder het koppelingspendaal nagemeten en overbrugd. dit was het ook niet. toen ben ik op zoek gegaan naar de signaalkabel die van het contactslot naar de startmotor loopt. deze had ik al gauw gevonden en ook deze bleek te werken, ik heb hem goed gesoldeerd enzovoorts. ik heb besloten de kabelboom eens naar achteren te volgen en te kijken waar hij de motorruimte in gaat. hier was ook niks aan de hand. leek het... tot mijn oog een stekker zag :X

Image

daar zat de zelfde wit/zwarte draad met rode stippen in als voor in de kabelboom. dus dit kon er wat mee te maken hebben. op het eerste gezicht lijkt er niks met de stekker aan de hand... totdat je wat beter kijkt... hij hoort er namelijk zo uit te zien :X

Image

en jawel hoor... hij startte... nu is al het werk gelukkig niet voor niks geweest aangezien ik van die startonderbreker af ben :)

en voor de liefhebbers heb ik trouwens meteen wat filmpjes gemaakt van het motorgeluid...

onder de motorkap
in de vrij

niet schrikken in het laatse filmpje als ik naar de 2 schakel. de synchromesh van de 2e versnelling is versleten en als je vlot schakelt hoor je dit... ik schakel daarom normaal ook nooit vlot door naar de 2 ;D

rijdend
Youp
ik heb trouwens nog wat "last minute, no budget, high efficiency" modificaties gemaakt 8)

een regenschildje ;D

Image

en dat is daadwerkelijk nodig in mijn geval...

Image

de regen valt zo door het roostertje op het filter plus het gootje onder de motorkap komt ook precies midden op het filter uit :X

Youp
mini update

ik had nog wat spul thuis rondslingeren...

Image

en ik dacht... hmmm die dingen zijn 10cm, en zijn de boxjes van de AW11 dat niet ook toevallig?? en ja hoor ;D

Image

Image

het geluid is er 300% beter van geworden, ook gaat de radio nu een stuk harder zonder te vervormen. dat is wel makkelijk, vooral op de snelweg als bij 130km/h de TVIS open gaat... dankzij het open luchtfilter krijg je daar nogal wat van mee :D

weer een low budget high efficiency mini upgrade 8)

ik heb nu ook een origineel "subwoofertje" gevonden onder mijn bestuurdersstoel... ik vroeg me af of ik hier het woofertje ook van kan vervangen door iets "beters" want dit is 3x niks... dan bevalt het me voorlopig prima :)
Brum
Ziet er allemaal goed uit.
Dat probleem had ik ook met de luchthoeveelheidsmeter.
Het probleem met het regenwater heb je goed opgelost, dat moet ik nog doen.(rij meestal met mooi weer);D
MRobbert
8) Goed bezig 8)

Groet Robbert
Youp
vanmiddag na het werk even snel gepoetst en snel wat fototjes geschoten :) ze zijn wel geresized tot 1024*768 voor het forumgemak...
[sub]en zodat je de beschadigingen niet ziet ;D [/sub]

lekker blinken in de zon 8)
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

8)
Image
BlackMR2
dat ziet er allemaal weer goed uit, je bent druk bezig geweest ;D
Gimmick
Zo Youp je hebt een mooie AW11 te pakken en je boft dat je zelf zo handig bent. Dat geluid als je naar z'n twee schakelt klinkt mij trouwens heel bekend in de oren, helaas. De synchromesh van mijn tweede versnelling is ook naar de knoppen. Mijn oplossing: double clutchen! Ben er al behoorlijk handig in. In z'n een trek ik nooit hard door, maar als je voor een rotonde van drie terug gaat naar twee (want je wil er hard doorheen, op zich komt 'ie in z'n drie ook goed rond) dan moet ik toch echt wel double clutchen. Maar dat werkt prima, boterzacht schakelen geeft heel veel voldoening ;D
Post Reply