ik vroeg me af wat dat geluidje is als ik mn mr2 start en weg rijd.
nl: als ik start wacht ik eventjes paar seconden en als ik dan weg rijdt dan hoor ik voor bij de remmen een soort robot geluidje... net of er een kleine servo iets inklapt of uitklapt bij de voorwielen. bzzzzzzzzzttttt.
t klint echt mechanich hoor,ik dacht ook abs,.maar ik dacht nu komt er mooi technisch verhaal dat iemand precies wist wat er gebeurde en waren we allemaal weer blij.
ik hoor dat ook wel eens in de leon waar ik in rij....daar dacht ik dat het iets met m'n ventelatie te maken had...die dan open gaat ofzo....ik moest het geluidje toch een naam geven
Dit geluid komt mij ook bekent voor..elke keer, een aantal seconden na het wegrijden als de auto net gestart is.. volgens mij heeft het iets te maken met de stuurbekrachtiging.
Wat mij opviel was het zoemende geluidje onder de voorklep (wat je hoort als je een stukje gereden hebt en alleen hoorbaar is als je stil staat met de motor nog aan) volgens mij is dit zoemgeluidje pas aanwezig na jouw robotgeluidje.
Probeer maar eens uit als je de volgende keer een stukje gereden hebt, motor aan laten staan en even naar de voorkant lopen, dan zul je het horen.
Dit zoemende geluidje veranderd van toonhoogte wanneer je zachtjes aan het stuur draait.
emmer wrote:idd ABS heeft die van mij ook gehad maak je abs-ringen maar s schoon is het weg...
want ik vertrouw mn abs niet echt als hij ingrijpt krijg ik t gevoel dat ik er langer over doe om stil te staan;ofwel als tie de eerste blokkering loslaat heb ik t gevoel dat ik zonder abs sneller kan remmen.
over niet al te lange tijd zal ik verlagings veren onder leggen en ook remblokken,kijk ik gelijk.