geluidjes vraag

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

MR2_SW20
beste mede mr2 bezitters

ik vroeg me af wat dat geluidje is als ik mn mr2 start en weg rijd.

nl: als ik start wacht ik eventjes paar seconden en als ik dan weg rijdt dan hoor ik voor bij de remmen een soort robot geluidje... net of er een kleine servo iets inklapt of uitklapt bij de voorwielen. bzzzzzzzzzttttt.

:driving: who knows?:driving:

groetjes coen
spieker
abs pomp misschien :huh:
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Compressor vergeten los te koppelen na het vullen van de banden?...
Surferdude
Volgens mij heeft de ABS geen pomp maar is die electrisch/mechanisch.

Ik zou dan eerder aan de stuurbekrachtigingspomp denken..
xander
mequairs bug and tar remover
Dokter Rob
xander wrote:mequairs bug remover

Zal het eens op de computer testen...
Leliev
je voorspoiler??

Image
MR2_SW20
hahaha

nou ik heb geen stuurverkrachting.

t klint echt mechanich hoor,ik dacht ook abs,.maar ik dacht nu komt er mooi technisch verhaal dat iemand precies wist wat er gebeurde en waren we allemaal weer blij.

groetjes coen
spieker
ach gewoon een skytune eronder zetten hoor je het ook niet meer ;)
Etter
ik hoor dat ook wel eens in de leon waar ik in rij....daar dacht ik dat het iets met m'n ventelatie te maken had...die dan open gaat ofzo....ik moest het geluidje toch een naam geven :P
Xhermes
Benzinepomp?
jrw
Dit geluid komt mij ook bekent voor..elke keer, een aantal seconden na het wegrijden als de auto net gestart is.. volgens mij heeft het iets te maken met de stuurbekrachtiging.
Wat mij opviel was het zoemende geluidje onder de voorklep (wat je hoort als je een stukje gereden hebt en alleen hoorbaar is als je stil staat met de motor nog aan) volgens mij is dit zoemgeluidje pas aanwezig na jouw robotgeluidje.
Probeer maar eens uit als je de volgende keer een stukje gereden hebt, motor aan laten staan en even naar de voorkant lopen, dan zul je het horen.
Dit zoemende geluidje veranderd van toonhoogte wanneer je zachtjes aan het stuur draait.
Arnie
....
MR2_SW20 wrote:hahaha

nou ik heb geen stuurverkrachting.

groetjes coen
Leliev
Xhermes wrote:Benzinepomp?
aan de voorkant..
emmer
idd ABS heeft die van mij ook gehad maak je abs-ringen maar s schoon is het weg...
MR2_SW20
waar zit die stuurservopomp? en hoe ziet ie er uit..?

als ik de auto uitzet veranderd er niets aan de weerstand van het stuur.

volgens mij zet de auto de abs op scherp.het geluidje komt ook pas als je op t rechte stukkie zit na uitparkeren.

grt coen
MR2_SW20
emmer wrote:idd ABS heeft die van mij ook gehad maak je abs-ringen maar s schoon is het weg...

want ik vertrouw mn abs niet echt als hij ingrijpt krijg ik t gevoel dat ik er langer over doe om stil te staan;ofwel als tie de eerste blokkering loslaat heb ik t gevoel dat ik zonder abs sneller kan remmen.

over niet al te lange tijd zal ik verlagings veren onder leggen en ook remblokken,kijk ik gelijk.

grt coen
emmer
Btw abs heeft niets met harder remmen te maken het zorgt er alleen voor dat de wielen niet blokkeren en de auto bestuurbaar blijft
MR2_SW20
sta je dan niet sneller stil?
Dokter Rob
Op het ijs, in de blubber en in de sneeuw duidelijk wel!

Heeft ook erg veel voordelen als je bv in de berm terecht komt, lekker vol in de remmen, en gewoon blijven sturen, auto blijft onder controle...

Had ik al vermeld dat ABS al heeeeel erg lang aan de overkant van dat open riool gebruikt word?
Slimme jongens hoor, die amerikanen...

Image
Post Reply