Puppetmaster -> even voorstellen

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Puppetmaster
Hoi beste Wild Bunchers!

Laat ik me ook even voorstellen en meteen de reden van aanmelden verklappen.
Ik ben Björn, 37 jaar en verkeersvlieger van beroep. Al zolang ik me kan herinneren gek van auto's en werken aan auto's.
Momenteel nog geen MR2, maar daar wordt aan gewerkt. Op dit moment rijden we een Subaru Impreza GTT (1998-er, 300 pk), een Seat Ibiza Cupra (zakelijk) en een Suzuki Swift GTi (voor de boodschappen). Onze "oude" Suzuki Swift (GTi, turbo, 180 pk) is net verkocht, net als de ultime kinderspeeltje, de Yamaha R1.

Waarom hier dan aangemeldt?
Nou, we hebben de mogelijkheid om een SW20 aan te schaffen. De auto is van een kennis van een kennis en heeft ondertussen al 3 jaar stil gestaan. Tijd voor een leuk projectje dus! :applaus-smiley:
Er moet een hoop aan gebeuren, maar eerst moet de aankoop even gerealiseerd worden. ;)
Om toch even het één en ander aan informatie te verzamelen, kwamen we op jullie forum terecht. En informatie is er genoeg!

Mochten jullie meer willen weten, laat maar horen!
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Hallo Ben,

Welkom hier, en veel leesplezier uiteraard.

mr2 van een kennis van een kennis van een kennis... toevallig via een opgedrongen vage bekende van de neef van de buurman?
In dat geval zal het wel om een gele gaan...

naja, mocht je gerichte vragen hebben dan lezen we het wel...

plaats anders wat meer info van de betreffende mr2, zitten hier redelijk wat mensen met wat info van specifieke auto's...
Puppetmaster
Nee, geen gele. Het gaat om een zwarte.
Spec's zijn nog niet helemaal bekend, maar het gaat om een 92-er, dik 2 ton op de teller en een hoop kleine dingetjes die eraan moeten gebeuren.

Enne... Ben heet Björn. ;)
BlackMR2
Hey Bjorn, welkom bij de gezelligste club van NL
weer een project MR2, heel veel suc6 en plezier ermee
Xhermes
Heb je misschien een lijstje met dingetjes die moeten gebeuren? Eeeen natuurlijk pics 8)

Welkom!

*EDIT*

BTW ik zie dat je uit Uithoorn komt! Mijn broer woont in Aalsmeer vlakbij, volgens mij geeft hij les in Uithoorn.... Grappig!
Puppetmaster
Nee, tot op heden kan ik er nog weinig van zeggen. Het is een tijdje geleden dat ik de auto heb gezien, dus het is een beetje een gokje. Ach... soms moet je eens een gok wagen natuurlijk. :D

Wat er sowieso moet gebeuren is de koppeling vervangen, uitlaat vervangen, banden vervangen en hier en daar wat oppervlakkige roest weg werken.
Mocht ik meer weten, dan hou ik jullie natuurlijk op de hoogte. ;)
BlackMR2
Puppetmaster wrote: Wat er sowieso moet gebeuren is de koppeling vervangen

ik heb nog wel een setje koppelingsplaten liggen ;)
Puppetmaster
Bedankt voor de reacties!

@ BlackMR2:
Ik zal het effe in mijn achterhoofd houden. Altijd makkelijk natuurlijk. ;)

Voor de geintresseerde, een paar fotootjes van ons kindje:

Image

Image

Image
BlackMR2
dat is en blijft een brute bak, geweldig zo'n subaru :D
Peerke
Type MR2: ZZW30
Welkom en een bijzonder leuke tijd hier!!
Etter
maar een mr2 +/- 150 pk en een subje 300 pk....is het niet handiger om voor een turbo te zoeken...of ben je niet bang voor het vermogen verschil?
Puppetmaster
Etter wrote:maar een mr2 +/- 150 pk en een subje 300 pk....is het niet handiger om voor een turbo te zoeken...of ben je niet bang voor het vermogen verschil?

Nee, ik denk dat een MR2 op een andere manier een bepaalde funfactor heeft. Een achterwiel aangedreven auto is natuurlijk altijd leuk om mee te spelen. ;)

En alles is natuurlijk om te bouwen natuurlijk. ;)
Voorbeeldje? Hier een fotootje van onze (net verkochte) Suzuki Swift GTi. Standaard 101 pk, na een paar maandjes bouwen rond de 170 pk.

Image

Image

Ik weet niet hoe sterk de standaard MR2 2.0 blokken en bakken zijn, maar wellicht dat met een aanpassing aan de zuigers (lagere compressie zuigers), een stand alone ECU en het aanpassen van de fuel intake er ook nog wel een turbo op te zetten is. Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft? Zitten er grote, essentiele verschillen in een N/A blok en een turbo blok?
BST
Type MR2: SW20/21/22
Welkom, en veel succes met het project!
Enne, je kan idd ook zeker fun hebben met een gewone MR2 hoor.. ik heb 3 MR2 turbo's gehad, varierend tussen de 200 en de 300+ pk en ik heb nu ook volop lol van mijn eerste non turbo :)
Puppetmaster
Thanks! Ik zat net al even oude topics door te lezen over standaard turbo motoren en aftermarket turbo motoren. Een turboswap is dus het beste, mocht ik meer vermogen willen hebben. Mooi!

Ach... laat ik nou eerst maar effe de auto aanschaffen. :P
MR2_SW20
hey hallo,

en welkom hiero!!

groeten uit t zuiden,

Coen
Etter
niet ff aanschaffen :D neem de tijd..dan heb je er de meeste lol van :)
speedfreak
Hee Bjorn jij ook hier?

Hoezo heb je het swiftje verkocht dan? had je er niet zo veel schik mee of bleven er apexi nouwkeurigheids probleempjes?
ik er trouwens voor gekozen om de swiffer te houden en er gewoon een sw bij te kopen ;D ;D ;D ;D alleen eerlijk is eerlijk een swift turbo is toch echt sneller als een n/a sw.... dus ff sparen en zullen we is kijken hoeveeel paardjes we er kunnen uitpersen als we een fohn los laten op de toyo...
een n/a sw heeft trouwens een erg hoge funfactor hoor! erg goed overdwars te krijgen ook met standaard vermogen tenminste niet zo verrekte onderstuurd zoals zoveel andere auto's

Gr. maarten
Xhermes
Staat een turbo te koop ;)
Puppetmaster
Hey Maarten!
Heb hier inderdaad nog een Swifje staan, maar die krijgt binnenkort een schop. Is best grappig, maar ik zoek toch iets leukers dan dat.
Heb een MR2 op het oog, dus ik ben erg benieuwd.

De Swift erbij houden heeft voor ons geen zin, want we hebben ook de Impreza nog. Wordt een beetje veel van het goede. ;)
erikmr
8) welkom hier en veel plezier
Post Reply