Die van mij staat nu binnen (bij de spuiter weliswaar)
Maar vorigjaar heb ik er gewoon me gereden maar als hij gespoten is zal hij in de winter niet snel meer buiten komen.
Jouw Mr2 ook de auto voor de winter?
Moderator: Pieten
-
MR2_SW20
jrb wrote:Die van mij staat nu binnen (bij de spuiter weliswaar)
Maar vorigjaar heb ik er gewoon me gereden maar als hij gespoten is zal hij in de winter niet snel meer buiten komen.
waarom? en auto is toch gemaakt voor buiten.... die autolak ook trouwens,en waarschijnlijk heb je hele dure beschermende wasmiddelen erbij.....
grt coen
- Surferdude
Laagje lak.... laagje Maquiars... een warm dekentje... tochtig droog schuurtje... Lijkt me een goede overwinteringsplek.
-
Etter
auto staat buiten..en gaat niet de weg op....garage waar hij in moest staat wegens omstandigheden vol
-
siep wokkel
Staat in de garage.. ik rijd even 1 keer in de week op een mooie dag een flink blok om. Anders gaat alles vastzitten
Daarna even wassen en weer naar binnen!
- corollaWRC
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
De mijne dot elke dag zijn kilometers nog. Daar het (voorlopig) nog maar mijn enige wagen is. Hij staat nu wel op de originele velgen en winterbanden.
-
jrb
MR2_SW20 wrote:waarom? en auto is toch gemaakt voor buiten.... die autolak ook trouwens,en waarschijnlijk heb je hele dure beschermende wasmiddelen erbij.....
grt coen
omdat hij toe is aan een nieuw is aan een nieuwe lak. En als hij strax helemaal strak is wil ik het risico niet nemen dat als het glad is ik hem plat rij. en om nou te zeggen dat pekel enzo goed is voor jou auto..
-
MR2_SW20
Als je elke week je autotje wast is er nix aan de hand hoor...hij is niet van suiker gemaakt.
en je moet geen gas geven als t glad is.
en je moet geen gas geven als t glad is.
Die van mij staat lekker warm en droog in de garage.
Ik gebruik hem niet dagelijks.
Ik maak gebruik van openbaar vervoer om op mijn werk te komen.
Maar als ik hem echt nodig heb en het weer laat het toe (geen sneeuw enzo), dan wil ik hem zo af en toe in de winter ook gebruiken.
Maar zodra ik zie dat hij vuil is dan was ik hem gelijk!
En anders spoel ik hem toch vaak voor de zekerheid helemaal af.
Ik gebruik hem niet dagelijks.
Ik maak gebruik van openbaar vervoer om op mijn werk te komen.
Maar als ik hem echt nodig heb en het weer laat het toe (geen sneeuw enzo), dan wil ik hem zo af en toe in de winter ook gebruiken.
Maar zodra ik zie dat hij vuil is dan was ik hem gelijk!
En anders spoel ik hem toch vaak voor de zekerheid helemaal af.
Ze staan lekker schoon en droog te wachten op betere tijden.

Gele in de garage. Deur dicht natuurlijk, en zelfs de droge blaadjes worden opgeveegd. Moet er niet aan denken als er straks een op hol geslagen vuurpijl onder de deur doorschiet. Zonder al die blaadjes loopt het nog wel met een sisser af. Verder, in goed gezelschap van een Triumph Tiger. In bijpassende kleur.

En de blauwe staat altijd al droog onder het dakje (iets verder achteruit dus
). Voor de winterperiode zijn ze beide geschorst, volgetankt, schoon en droog onder een hoes. En aan al die andere zaken is ook gedacht. Accu eruit en aan de druppellader, rubbers ingevet, banden op spanning en met een krik onder het subframe het meeste gewicht van de achterwielen af gehaald. Je kan het zo gek niet bedenken.....
Voor Kerst heb ik een dosis geduld gevraagd, maar ik kreeg wat anders

Gele in de garage. Deur dicht natuurlijk, en zelfs de droge blaadjes worden opgeveegd. Moet er niet aan denken als er straks een op hol geslagen vuurpijl onder de deur doorschiet. Zonder al die blaadjes loopt het nog wel met een sisser af. Verder, in goed gezelschap van een Triumph Tiger. In bijpassende kleur.

En de blauwe staat altijd al droog onder het dakje (iets verder achteruit dus
Voor Kerst heb ik een dosis geduld gevraagd, maar ik kreeg wat anders
-
BlackMR2
de mijne staat op dit moment gedemonteerd in de garage,
maar zodra hij helemaal af is, ziet ie niks van de winter
lekker op stal
maar zodra hij helemaal af is, ziet ie niks van de winter
lekker op stal
-
X-treme mr2
de mijn staat ook lkkr droog in een loods bij mijn baas....
inmiddels al het een en ander gedemonteerd voor herstel.
begin volgend jaar gaat hij naar een schuur in breda waar we een ander motorblok erin pas gaan maken...
grtz
inmiddels al het een en ander gedemonteerd voor herstel.
begin volgend jaar gaat hij naar een schuur in breda waar we een ander motorblok erin pas gaan maken...
grtz
Die van mij staat gelukkig ook droog in de garage.. Heb sinds 2,5 maand ander werk, maar dat is ongeveer een uur rijden. Zonde om zoveel km's te maken met voor mij de geweldigste auto ooit.. bovendien is't amper te betalen dus heb er een polo diesel bij gekocht (ook een rode
).. en de MR2 staat te wachtten tot alle ideeën worden uitgevoerd.. maar deze zijn nog top secret 
-
ijsbeer
Ik blijf gewoon mee rijden.
Ik zeg altijd... had ie maar geen auto moeten worden.
En daarnaat zo'n RWD in de winter is toch leuk!!!
Ik zeg altijd... had ie maar geen auto moeten worden.
En daarnaat zo'n RWD in de winter is toch leuk!!!
Elk jaar gaat de MR2 overwinteren.
Deze winterslaap duurt van medio oktober tot medio maart.
Gewoon in de eigen garage, alleen nu (nou ja, binnenkort, eerst nog een definitieve was/reinigingsbeurt doen) met pyama plus de druppellader er op natuurlijk.
Hopelijk lukt het binnenkort om wat klusjes te doen (paravan bewapenen tegen corrosie, ruitenwissers opnieuw kaalmaken en spuiten, koelvloeistof e.d. verversen).
Deze winterslaap duurt van medio oktober tot medio maart.
Gewoon in de eigen garage, alleen nu (nou ja, binnenkort, eerst nog een definitieve was/reinigingsbeurt doen) met pyama plus de druppellader er op natuurlijk.
Hopelijk lukt het binnenkort om wat klusjes te doen (paravan bewapenen tegen corrosie, ruitenwissers opnieuw kaalmaken en spuiten, koelvloeistof e.d. verversen).