Knap design mét prestaties

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Van het Corvetteforum overgenomen:

Ugur Sahin, een Nederlandse designer die naam maakte met een mogelijke Ferrari Dino concept, heeft een nieuwe concept car getekend die zo in productie zou kunnen gaan. Naar alle waarschijnlijkheid gebeurt dat ook. We hebben het hier over de Corvette Z03.
Image
De basis van deze bolide ligt bij de Corvette Z06. Vandaar uit is men verder gaan werken met als eindresultaat dit fantastische ontwerp. De consument krijgt de mogelijkheid om te kiezen voor vermogens die tussen de 500 en 750 pk liggen, genoeg om je mee te vermaken dus. Het gewicht van de Z03 zal lager zijn dan de Z06 dus waarschijnlijk zullen de prestaties nóg beter zijn.
Image
De gelimiteerde oplage van waarschijnlijk 100 exemplaren zal binnen no time uitverkocht zijn aangezien er veel belangstelling is naar dit prachtige ontwerp. In maart zullen er meer gegevens vrij gegeven worden betreffende de Z03. Corvette chief engineer, Dave McLellan, heeft ook aangegeven het ook een erg mooi ontwerp te vinden en verleent dan ook positieve steun aan Ugur Sahin Design.[/i]
Image
Ik heb Ugur Sahin vorig jaar ontmoet bij André Boer toen hij zich aan het oriënteren was op Corvettes en al wat schetsen bij zich had. Ik heb hem meegenomen voor een ritje in mijn 74ér Corvette en hij was duidelijk gecharmeerd van de C3 lijnen. Daarentegen moest zijn Corvette wel Z06 techniek krijgen.
Wat vinden jullie van zijn ontwerp? Denk je dat het levensvatbaar is? Wat zou zoiets gaan/mogen kosten?
kijk ook eens op http://www.ugursahindesign.com

Image
Image
Image

aangezien er hier ook échte kenners van sportwagens de revue passeren wilde ik deze informatie natuurlijk met jullie delen...
Dokter Rob
ook hele knappe foto's...

http://www.rodbaby.com/pics/Curvettes/index.html

(althans, als je die gele smurrie weglaat...)
Xhermes
Ik vind de lijnen van de zijkant echt heel heel mooi ! Koplampen mogen iets anders maar ook daar kan ik nog wel mee leven :)
Timo
Dokter Rob wrote:

ik vind zo'n gele corvette niet lelijk...::)
een gele MR2 ook niet::)
Surferdude
Dus word ik heel nieuwschierig als ik de topictitel lees... maar nee hoor, het gaat hier gewoon weer om een plastic omhulsel om een ouwe Yanken-bak...

Nee... not my cup of thea... Als je nou begint over een knap design met prestaties denk ik toch wel minimaal hieraan:

Image
Made allmost entirely of wood composites it weighs in at 1134 kg,
has a v8 4.6 litre twin supercharged engine with 700bhp output,
240mph top speed.
(Bron: IMOC)
BlackMR2
ik wil niet slijmen,
maar ben het eens met Arthur
Corvette: knap design met prestaties..............................................................................................................nee, laat maar
Surferdude
Jij gaat ver komen binnen de club... ik voel het... :Handshake_emoticon_
Bremo
ImageImage

Denk die scherpe lijn op de zijkant weg.. en voilá.. komt toch stiekem wel in de buurt van de 8C ::)

Het korte, lage neusje, de korte achterkant, het zijraam dat omhoog richting daklijn loopt.. ze hebben in ieder geval een mooi voorbeeld gekozen :dux-blij_thumb-up:

Die voorruit/dakraam vind ik wel erg stoer.. en die motorkap is ook wel apart, ben benieuwd of dat de productielijn haalt! Achterkant ook tikkeltje retro. Al met al best een radicaal ontwerp voor een Corvette! Hopelijk is ie qua onderstel wel wat aangepast want in de Z06 schijnt het toch vrij stug te rijden? Maargoed.. prijs/prestaties was/is? haast unbeatable!
tilma800
Is die prijs dan zo laag? ;D
BlackMR2
Surferdude wrote:Jij gaat ver komen binnen de club... ik voel het... :Handshake_emoticon_

:Handshake_emoticon_ :deal:
BST
Type MR2: SW20/21/22
Ik dacht al dat ik die lijnen eerder had gezien, maar nu ik die 8C er naast zie weet ik het weer ;D

Ik vind het overigens geen lelijke auto, vind hem wel mooi eerlijk gezegd, maar niet echt heel bijzonder.
Green Goblin
Ban de zijkant mooier als die 8C....

Ment name dde achterkant is geinspireerd op de Stingray zo te zien..

Image
Green Goblin
Dokter Rob wrote:ook hele knappe foto's...

http://www.rodbaby.com/pics/Curvettes/index.html

Kunststof en siliconen...past wel bij elkaar he..;D
Melle
BlackMR2 wrote::Handshake_emoticon_ :deal:

ZOver ben je nog lang niet
BlackMR2
hoofdpiet wrote:ZOver ben je nog lang niet

nee, maar ben op de goeie weg ;D
Bremo
Green Goblin wrote:Ban de zijkant mooier als die 8C....

Ment name dde achterkant is geinspireerd op de Stingray zo te zien..

Deze toch?

Image
Bijrijder
je moet er van houden;D :superkots: ;D
SirhC
Ik lul al aardig mee !
Hele mooie achterkant, idd een tikje retro. Maar ik moet nog wel wennen aan de lampen aan de voorzijde.
Beer
Surferdude wrote:Dus word ik heel nieuwschierig als ik de topictitel lees... maar nee hoor, het gaat hier gewoon weer om een plastic omhulsel om een ouwe Yanken-bak...

Nee... not my cup of thea... Als je nou begint over een knap design met prestaties denk ik toch wel minimaal hieraan:

Image

(Bron: IMOC)
Nou, daar rij je dan in je gemoderniseerde Flinstones kar :X

Maar het is inderdaad wel helemaal jouw smaak Arthur... :P

Image

ps Als de Corvette er maar niet zo uit komt te zien :X
Ewoud
Hahaha, ja ook bij corvette gaan ze bezuinigen, de nieuwe wordt gewoon een Caddilac Cien met een beetje bijgetimmerde carroserie :P
Post Reply