Hee mensen ik zou wel is willen weten wat jullie het mooiste dak vinden... Waarom wil iemand dat weten? weet ik niet vindt het wel leuk om te weten op de MR2 persoonlijk vind ik een hardtop dak het mooist (meer fans?:P) wat vinden jullie?:P
greetz Sean
sunroof targa of hardtop?
Moderator: Pieten
T-top, targa is niet geleverd op de MR2
De stijfheid in het chassis merk je bij normaal gebruik toch niet en open rijden geeft toch een heel ander gevoel aan het rijden. Zonnetje op je pan, prutteltje achter je. Heerlijk!
-
Forza!
Vind dat een hardtop de meest 'cleane' look heeft, dus geen
onderbreking vd daklijn.
Maar als 't zonnetje schijnt en de temperatuur is goed, dan heeft
Peerke's variant de voorkeur
.
Zelf rij ik T-roof en ben er dolblij mee
onderbreking vd daklijn.
Maar als 't zonnetje schijnt en de temperatuur is goed, dan heeft
Peerke's variant de voorkeur
Zelf rij ik T-roof en ben er dolblij mee
-
MII
Een targa is ook geen straf. Lijkt veel op een T-Bar. Scheelt slechts 1 stangetje.
Het mooiste is natuurlijk geheel open rijden, maar dat is niet altijd even praktisch, dus een T-bar of targa is een mooi alternatief denk ik.
Targa is zeker geen straf 
Hangt er helemaal vanaf wat je met de auto wilt.
T-top
Voordeel:
- is meer allround, kan je met mooi weer rustig open rijden, "leukere"? auto.
Nadelen:
- bij ouder worden vaak lekkages vd daken
- bij open rijden boven de 120Km/h flinke herrie
- is duidelijk ten koste van de stijfheid vd carrosserie, flext best behoorlijk
Coupe
Voordeel:
-geen lekkages
-mooiere lijn (persoonlijke smaak)
-VEEL stijvere carosserie, voor de echte rijder is dit de enige goede keuze!
Nadeel:
- dak kan er niet af (maar wel meestal airco)
Ik gebruik de Turbo maximaal kwa rijcapaciteiten en dan is er geen enkele twijfel: voor mij uitsluitend de COUPE
T-top
Voordeel:
- is meer allround, kan je met mooi weer rustig open rijden, "leukere"? auto.
Nadelen:
- bij ouder worden vaak lekkages vd daken
- bij open rijden boven de 120Km/h flinke herrie
- is duidelijk ten koste van de stijfheid vd carrosserie, flext best behoorlijk
Coupe
Voordeel:
-geen lekkages
-mooiere lijn (persoonlijke smaak)
-VEEL stijvere carosserie, voor de echte rijder is dit de enige goede keuze!
Nadeel:
- dak kan er niet af (maar wel meestal airco)
Ik gebruik de Turbo maximaal kwa rijcapaciteiten en dan is er geen enkele twijfel: voor mij uitsluitend de COUPE
Met het stijfheid argument ben ik het niet helemaal eens. Als je met een t-top model ook gewoon een band kan optillen in een bocht dan lijkt me dat dat stijf zat is. Verder is het minpunt van de t-top wel het gewicht wat je extra meeneemt.
Geloof me, ik heb één vd laatste '99 T-tops gehad (dus met nog vrij "verse " carosserie). Stijfheid van mijn huidige '94 Turbo Coupe is onvergelijkbaar daarmee::) .
Simpelste test: rijd langzaam van een hoge stoep of oprit afzodat de auto diagonaal eraf komt. Een Targa tordeert dan gegarandeerd, een coupe niet/nauwelijks.
Dit geldt trouwens voor elk model sportieve auto in T-roof vs coupe vergelijk!!!
Targa is ALTIJD slapper (kan ook niet anders)
Simpelste test: rijd langzaam van een hoge stoep of oprit afzodat de auto diagonaal eraf komt. Een Targa tordeert dan gegarandeerd, een coupe niet/nauwelijks.
Dit geldt trouwens voor elk model sportieve auto in T-roof vs coupe vergelijk!!!
Targa is ALTIJD slapper (kan ook niet anders)
Dat klopt, als je schuin van een hoge stoep afgaat hoor je de T-top rubbers.
Neemt niet weg dat ook een T-top MR2 nog een behoorlijk stijve carrosserie heeft vergeleken met een doorsnee auto. Als je de auto aan een achterkant opkrikt bv gaat de voorkant net zo hard mee omhoog. Moet je eens doen bij een gemiddeld gezinsbakje, en vooral de wat oudere Franse wagentjes; dan duurt het aanmerkelijk langer voordat het voorwiel ook omhoog komt, en zie je de auto scheef hangen!
Conclusie: de T-top is al bovengemiddeld stijf vergeleken met een doorsnee auto, maar voor het echte circuitwerk minder stijf dan andere echte sportwagens, waaronder de coupe.
Het gewichtsverschil is overigens best klein, ik meen 12 pounds (6 kilo). Zoek maar eens op de mr2oc
Dus wat dat betreft is het maar een klein voordeel. Sterker nog, met de T-tops eruit is die lichter dan de coupe.
Neemt niet weg dat ook een T-top MR2 nog een behoorlijk stijve carrosserie heeft vergeleken met een doorsnee auto. Als je de auto aan een achterkant opkrikt bv gaat de voorkant net zo hard mee omhoog. Moet je eens doen bij een gemiddeld gezinsbakje, en vooral de wat oudere Franse wagentjes; dan duurt het aanmerkelijk langer voordat het voorwiel ook omhoog komt, en zie je de auto scheef hangen!
Conclusie: de T-top is al bovengemiddeld stijf vergeleken met een doorsnee auto, maar voor het echte circuitwerk minder stijf dan andere echte sportwagens, waaronder de coupe.
Het gewichtsverschil is overigens best klein, ik meen 12 pounds (6 kilo). Zoek maar eens op de mr2oc
Dus wat dat betreft is het maar een klein voordeel. Sterker nog, met de T-tops eruit is die lichter dan de coupe.
Dit "kleine" verschil in stijfheid valt op de normale weg inderdaad niet zo op, behalve als je op een "dribbel" wegdek rijdt...
Maar wanneer je voluit op een circuit gaat, dan stuurt de coupe veel strakker en lekkerderder...

Maar wanneer je voluit op een circuit gaat, dan stuurt de coupe veel strakker en lekkerderder...
Mmm het lijkt mij dat als je echt serieus werk doet er ook een rolkooi in knalt, hoeveel zal het verschil dan nog zijn met rolkooi, doorlassen etc?
Niet om te bashen maar puur nieuwsgierigheid
Niet om te bashen maar puur nieuwsgierigheid
-
Bremo
Doorlopende daklijn is het mooist om te zien, naar mijn idee. Tenzij je emmer zwart is, dan zie je het verschil al stukken minder. Ben het wel eens dat het ten koste gaat van de stijfheid van de body. En dat kan je zeker wel merken op straat.. dat je er geen last van hebt (ik niet iig) is een 2e.
Wat dat aan gaat was ik zeer onder de indruk van een impreza met veerpootbruggen. Die leek wel gehouwen uit één stuk graniet
Heb tijdje terug ook in een Gallardo gezeten maar de omstandigheden lieten niet toe om een indruk te krijgen van dat soort aspecten
Wat dat aan gaat was ik zeer onder de indruk van een impreza met veerpootbruggen. Die leek wel gehouwen uit één stuk graniet
Heb tijdje terug ook in een Gallardo gezeten maar de omstandigheden lieten niet toe om een indruk te krijgen van dat soort aspecten
-
siep wokkel
Had achteraf liever een coupe gehad denk ik... al is het open rijden ook heel leuk natuurlijk met de zomer.. maar goed we hebben bijna nooit zomer 
Voor en achter flinke veerpootbruggen helpt ook aardig met de stijfheid.
verder heb ik nog niet met een coupe gereden, dus ik weet het verschil in stijfheid niet.
Voor en achter flinke veerpootbruggen helpt ook aardig met de stijfheid.
verder heb ik nog niet met een coupe gereden, dus ik weet het verschil in stijfheid niet.
Waarom rijden mensen alleen maar open in de zomer? Je hebt toch een kachel? Droog en zon is open hier hoor
If the tops are on, the storm better have a name