Druk, druk, druk....

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Surferdude
http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=1843

Met dat groene vestje aan blijk ik te zijn...;D
black thunder
is dit weer een stukje, herken uw medeclubleden ;)
Beer
Zere vingers van het typen..
Hij stond erbij en keek ernaar.... ;D
Dokter Rob
Type MR2: AW11
Auto botst op tram
Rotterdam - Op het Breeplein vond maandagavond een aanrijding plaats tussen een tram en een auto. De bestuurder zag bij het nemen van de tram de bocht waarschijnlijk over het hoofd.
De bestuurder van de auto raakte gewond en is afgevoerd naar het ziekenhuis. Een tramconducteur is eveneens door de ambulance nagekeken. De technische ongevallen dienst onderzoekt de precieze oorzaak.

Helder, typisch R'dam...;D
Surferdude
Ik sta natuurlijk wel in de basishouding, blik op oneindig, je handen in je zak en een peuk in je smoel..... Gelukkig is dat niet op de foto te zien..anders gaat m'n baas weer klagen..;D

Heeft die mediatraining toch nog zin gehad. ;D
wkwmr2
Ik lul al aardig mee !
Surferdude wrote:http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=1843

Met dat groene vestje aan blijk ik te zijn...;D

ramptoerist:X...................................;D
Wiki_Maaike
Surferdude wrote:Ik sta natuurlijk wel in de basishouding, blik op oneindig, je handen in je zak en een peuk in je smoel..... Gelukkig is dat niet op de foto te zien..anders gaat m'n baas weer klagen..;D

Heeft die mediatraining toch nog zin gehad. ;D

Altijd professioneel blijven kijken! 8)
ROB-E
Surferdude wrote:Met dat groene vestje aan blijk ik te zijn...;D
waarom geen geel???
Surferdude
Protocol, voorschriften, afspraken met hulpdiensten en zo... We hebben wel gele, maar die zijn ergens anders voor. Vanzelfsprekend genieten die ook mijn voorkeur. ;D
Wiki_Maaike
pff je zou bijna gek worden van al die kleuren... :P soort van teletubbies ;)
Surferdude
Nee hoor, dat went snel, is zeer duidelijk, en je weet wie wat moet doen in stressvolle onoverzichtelijke situaties.
Wiki_Maaike
Ik ken t principe van de brandweer.... Maar toch :P
Surferdude
Vaak zijn er meer hulpdiensten tegelijk aanwezig en is de Brandweer een onderdeel van de hulpdiensten. Ook Ambulance, Politie en Technische afdelingen hebben zo hun eigen (afgesproken) herkenbaarheid voor de aanwezigen.
Bij aanwezigheid van de brandweer is de brandweercommandant toonaangevend, de "leading lady" om het zo maar even te zeggen. Bij puur RET-aangelegenheden is de Coordinator Trouble Shooter de leidinggevende en bepaald wat er gebeurd (CTS'er, dat ben ik dus, samen met 17 collega's in volcontineudienst).
Wiki_Maaike
en de kleur geeft aan wat je taken en verantwoordelijkheden zijn... dat is best logisch...
Maar per hulpdienst of actor in de keten zijn er verschillende betekenissen per kleur toch?
erikmr
8) zeg art noem jij dat werken ?;D
Surferdude
Tsja, iemand moet het doen.... ;D

Psies, voornamelijk bij de Metrobaan (nu nog oranje vestjes) en Randstadrail (gele vestjes) hebben we daar mee te maken. Maar de CTS'er draagt bij een calamiteit altijd de groene. Zo dragen veiligheidsmensen weer witte (met de tekst veiligheid) en verkeersregelaars weer oranje (met tekst "verkeersregelaar")
De politie heeft natuurlijk z'n eigen hierarchiek, maar ook de leidinggevende chef van dienst draagt een groen vestje met de tekst "chef van dienst". De brandweer heeft hierarchiek in strepen op de helm en de helmkleur.
Over de spoorwegen kan Dr.Rob je meer vertellen.

Hier zie je een mooi voorbeeld wat ik bedoel van vanmiddag waar ik ook bij was:

Image

Leuk detail van vanmiddag: de spanning moest van de bovenleiding af. Dat regel ik dus. Probleem was dat er een hele grote spanningsgroep uitgeschakeld moest worden. Er was haast bij, dus de tijd om eerst trams uit de stroomgroep te laten rijden was er niet, hierdoor strandden er meerdere trams in R'dam op kruispunten. Ja, het was gezellig op Zuid vanmiddag...

Meer info
Peerke
Type MR2: ZZW30
Lees ik nou: Calamiteiten Coordinator? ..................en dat ben jij.
En dan lid van "de Wild Bunch"?
Dan mag je jezelf hier ook wel eens gaan gedragen.........als een calamiteiten coordinator....8)
Beer
Enne... als ik het goed begrijp hoef je alleen maar een beetje kennis over de kleurtjes van de vestjes te hebben en je bent een Calamiteiten Coordje? ;D ;)

Het lijkt mij wel een boeiend beroep, lekker buiten (mits het mooi weer is natuurlijk ::) ) en met je neus op de rampen in de stad.
Surferdude
Jaja, altijd bovenop het nieuws... ;D

Wijdbeens report!:D
Peerke wrote:Lees ik nou: Calamiteiten Coordinator? ..................en dat ben jij.
En dan lid van "de Wild Bunch"?
Dan mag je jezelf hier ook wel eens gaan gedragen.........als een calamiteiten coordinator....8)
Omgaan met onoverzichtelijke stressvolle situaties is wel een vereiste hier...;D
Green Goblin
Als ik het goed begrijp mag Arthur de stroomleiding doorknippen..
Post Reply