-mr2- project
Moderator: Pieten
-mr2- project
Ik denk dat ik toch maar een projecttopic begin aangezien mijn plannen voor mijn auto het steeds meer tot een project maken.
De specs:
duitse import mr2 in 1999 ingevoerd naar nederland met de volgende specs:
91 Mr2 SW20 gti
ABS
stof interrieur met lederen zijpanelen
K&N luchtfilter
15 inch velgen van het merk dotz
dus een vrij standaard orginele mr2.
toen ik op 2 februari deze auto kocht bij een autobedrijf in zutphen waren er een paar punten aan de auto die gedaan moesten worden, zoals :
distributie
nieuwe apk
banden waren versleten
targarubbers waren lek
flexibel stuk was lek
topmount voor, lagers waren kapot.
en wat plekjes op het caroserie die aandacht nodig hadden.
wat ik meteen heb laten doen is een nieuwe apk erop laten zetten en de distributie laten vervangen.
zo zag de auto eruit de eerste dag toen ik hem thuis had:
toen even gespaard en eerst maar is even zorgen dat we droog kunnen gaan zitten. dakrubbers besteld.
toen kreeg ik een tip van iemand dat mijn katalysator wel eens dichtgeslipt kon zijn, ofterwijl verkoold. omdat hij merkbaar inhield.
ik via dit forum een katvervanger kunnen scoren. eronder gehangen en een zeer merkbaar verschil:P
toen werd het tijd dat alle plastic delen van de auto die zwart waren, zoals dorpel lipjes en andere delen dezelfde kleur kregen als de rest van de auto.
toen heb ik mijn auto met een tein schroefset een eind naar de grond geschroefd wat een veel mooier beeld geeft naar mijn idee:
toen vond ik de velgen niet meer bij de auto staan dus hebben we ze een make-over gegeven, wat naar mijn idee wel geslaagd is:
net geschuurd
http://pic20.picturetrail.com/VOL1232/4 ... 503579.jpg
nieuw design liggen te drogen.
http://pic20.picturetrail.com/VOL1232/4 ... 503560.jpg
onder de auto. ik vind het persoonlijk zeer dik staan onder de auto.
van de winter gaat de auto uit elkaar en dan word er een complete bodykit gemonteerd, van het merk border.
de roest word uit de wielkasten gehaald,en als ik van de zomer nou genoeg verdien een complete body respray. maar dat moet ik nog even bekijken.
laat even weten wat jullie er van vinden en mischien nog bruikbare tips hebben. laat het even weten altijd makkelijk
groeten ivo
De specs:
duitse import mr2 in 1999 ingevoerd naar nederland met de volgende specs:
91 Mr2 SW20 gti
ABS
stof interrieur met lederen zijpanelen
K&N luchtfilter
15 inch velgen van het merk dotz
dus een vrij standaard orginele mr2.
toen ik op 2 februari deze auto kocht bij een autobedrijf in zutphen waren er een paar punten aan de auto die gedaan moesten worden, zoals :
distributie
nieuwe apk
banden waren versleten
targarubbers waren lek
flexibel stuk was lek
topmount voor, lagers waren kapot.
en wat plekjes op het caroserie die aandacht nodig hadden.
wat ik meteen heb laten doen is een nieuwe apk erop laten zetten en de distributie laten vervangen.
zo zag de auto eruit de eerste dag toen ik hem thuis had:
toen even gespaard en eerst maar is even zorgen dat we droog kunnen gaan zitten. dakrubbers besteld.
toen kreeg ik een tip van iemand dat mijn katalysator wel eens dichtgeslipt kon zijn, ofterwijl verkoold. omdat hij merkbaar inhield.
ik via dit forum een katvervanger kunnen scoren. eronder gehangen en een zeer merkbaar verschil:P
toen werd het tijd dat alle plastic delen van de auto die zwart waren, zoals dorpel lipjes en andere delen dezelfde kleur kregen als de rest van de auto.
toen heb ik mijn auto met een tein schroefset een eind naar de grond geschroefd wat een veel mooier beeld geeft naar mijn idee:
toen vond ik de velgen niet meer bij de auto staan dus hebben we ze een make-over gegeven, wat naar mijn idee wel geslaagd is:
net geschuurd
http://pic20.picturetrail.com/VOL1232/4 ... 503579.jpg
nieuw design liggen te drogen.
http://pic20.picturetrail.com/VOL1232/4 ... 503560.jpg
onder de auto. ik vind het persoonlijk zeer dik staan onder de auto.
van de winter gaat de auto uit elkaar en dan word er een complete bodykit gemonteerd, van het merk border.
de roest word uit de wielkasten gehaald,en als ik van de zomer nou genoeg verdien een complete body respray. maar dat moet ik nog even bekijken.
laat even weten wat jullie er van vinden en mischien nog bruikbare tips hebben. laat het even weten altijd makkelijk
groeten ivo
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
dd
zo, afgelopen week weer even bezig geweest met onder andere de motorruimte, met de volgende updates:
orgineel luchtfilter komt er weer op.
stab. stangen allemaal rood gemaakt.
blokje schoongemaakt.
nieuwe veerpoot voorin.
nieuwe rotor en verdelerkap.
nieuwe bandjes achter:P eindelijk
reed al bijna 2 maanden op slicks, wegligging was was ziekelijk:D maar met regen is het wat minder.
hier paar foto's
veerpoot voor:D
ziet er toch weer netjes uit dacht ik:D
greetz ivo
orgineel luchtfilter komt er weer op.
stab. stangen allemaal rood gemaakt.
blokje schoongemaakt.
nieuwe veerpoot voorin.
nieuwe rotor en verdelerkap.
nieuwe bandjes achter:P eindelijk
reed al bijna 2 maanden op slicks, wegligging was was ziekelijk:D maar met regen is het wat minder.
hier paar foto's
veerpoot voor:D
ziet er toch weer netjes uit dacht ik:D
greetz ivo
ziet er inderdaad netjes uit.
zag tot mijn grote verbazing dat jij de zelfde style op jou velgen had losgelaten als ik nu ben aan het maken. grappig....
eigenlijk excat het zelfde... kijk maar onde algemeen --> two tone..
ik had het in amerika gezien toen ik aan het zoeken was naar de juiste manier om de velgen aan te pakken. was een zwarte met de zelfde two tone velgen er onder.
suc6
zag tot mijn grote verbazing dat jij de zelfde style op jou velgen had losgelaten als ik nu ben aan het maken. grappig....
eigenlijk excat het zelfde... kijk maar onde algemeen --> two tone..
ik had het in amerika gezien toen ik aan het zoeken was naar de juiste manier om de velgen aan te pakken. was een zwarte met de zelfde two tone velgen er onder.
suc6
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11