Zoals sommigen misschien wel weten heb ik net voor japanse autodag een motorblok gekocht van Joffrey (Xtreme MR2) Deze zit er dus nu ongeveer ook weer 3 maanden in, net als het blok wat ik hiervoor er inhad.
Vrijdag was ik onderweg naar Automaxx Summer Edition 2008.
zat net een half uurtje vanaf emmen op de A28.
Hoor ik opeens een geluid, grmm, grmm. Dacht even dat het de harde wind was die langs de C-stijl blies. Maar het geluid was daarvoor te regelmatig.
Dus ik trap de koppeling in. Motor sloeg gelijk af. Koppeling op laten komen, hoop geratel....
dus de MR aan de kant, vriendin starten, ik luisteren naar motor. Hij loopt 2 seconden, slaat uit en giert dan een klein beetje. Ik ben dus bang dat het wéér een drijfstanglager is. Kan het zijn dat ik iets structureel fout doe, of dat ik gewoon dikke pech heb en 2 keer een afgetrapt blok heb gekocht?
Ik baalde (en doe het nog steeds), had net die avond ervoor mijn nieuwe geperforeerde en gegroefd remschijven gemonteerd, olie pijl gecontroleerd en helemaal op ge-meguiart:P
Ik zit nu dus in dubio of ik van de drie:X blokken die ik nu heb 1 goede te maken en deze te reviseren, of een ander type blok in moet bouwen.
Hierbij denk ik heb meest aan een 20v.
Wat zijn jullie suggesties. met andere woorden wat is het meeste "bang for buck". Heb namelijk geen zin om over 3 maand weer een blok aan flarden te hebben.
Toch niet weer he....
Moderator: Pieten
Naja de kans is ook aanwezig dat je met een 20V problemen krijgt. Het voordeel van een gereviseerde motor is dat je weet wat je hebt. Je kan er natuurlijk altijd even een paar snelle nokkenassen etc in zetten voor wat extra power 
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Mijn mening is dat je het beste naar een blok kan zoeken met zo min mogelijk kilometers en die dan in ieder geval na laten kijken door Willie Hermans. (om te zien of het blok gezond is ed.)
Mijn eerste blok heeft 165000 gelopen, dit is een 115 pk versie. Als ik deze nou laat reviseren en alle electronica van de 125pk erop bouw, met eventueel snelle nokkenassen. dan heb ik volgens mij een goed blok. Mechanisch verschillen 115pk en 125 pk versies toch niet?
Uhm volgens mij zijn er iets lichtere internals gebruikt in de eerdere versie maar pin me hier niet op vast. Verder zou ik gewoon de koppakking preventief vervangen, waterpomp, oliepomp en de distributie. Bougies etc ook. Zou vrij paranoia worden als er 2 blokken zo kort achter elkaar sneuvelen....
Ja wil hem echt reviseren, alle lagers etc. ook. Dus die 115pk versie zou ook nog eens sterker kunnen zijn. Dat is wel interessant. De twee gesneuvelde blokken zijn beide ex celica AT160 van +/- 1986 en het blok wat er origneel in hoort is van 88.
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
gezien vanaf de Poolcirkel (lees; Ter Apel) is het redelijk richting zuid...
vanaf camping Moekesgat toch al snel een 28 minuten...
met een Apache dan...
vanaf camping Moekesgat toch al snel een 28 minuten...
met een Apache dan...
- Green Goblin
Moekesgat is dicht hoor....
R-dawn, neem eens conatct op met Brum, die heeft een 3s-ge blok gekocht voor in zijn aw11 en zit niet ver van jou af. Misschien wil ie zijn 115-pk blok wel kwijt.
R-dawn, neem eens conatct op met Brum, die heeft een 3s-ge blok gekocht voor in zijn aw11 en zit niet ver van jou af. Misschien wil ie zijn 115-pk blok wel kwijt.
- mr2PUNTfreak
Denk dat brum eerst wil kijken of ie de 3sge in de aw11 krijgt, en natuurlijk niet onbelangrijk ook aan de loop,
voordat ie het blok verkoopt. Maar je kunt altijd even contact met em opnemen natuurlijk.
In ieder geval succes!
In ieder geval succes!
Een 115 pk blok heb ik zelf ook nog, die is mechanisch (voor zover ik weet) nog goed. als ik alle gereviseerde onderdelen van mijn huidige blok overbouw en de 125 pk electronica overbouw moet het wel weer goed lopen denk ik.
Zet ik er voor de zekerheid nieuwe drijfstanglagers in. Nieuwe bougietjes, oliefilter enz.
Denk dat ik dat maar ga doen.
Zet ik er voor de zekerheid nieuwe drijfstanglagers in. Nieuwe bougietjes, oliefilter enz.
Denk dat ik dat maar ga doen.
- mr2PUNTfreak
Je kunt voor de zekerheid alles even laten opmeten (krukas, cylinders enz.),weet je in ieder geval of het blok nog "gezond" is. Zou anders zonde zijn van de tijd en het werk wat je er insteekt.
In Emmen zit Masselink motorrevisie, die zouden dat wel kunnen doen.
LINKJE
In ieder geval succes!
LINKJE
In ieder geval succes!
-
Brum
mr2PUNTfreak wrote:Je kunt voor de zekerheid alles even laten opmeten (krukas, cylinders enz.),weet je in ieder geval of het blok nog "gezond" is. Zou anders zonde zijn van de tijd en het werk wat je er insteekt.
LINKJE
In ieder geval succes!
Klopt, ik was 64 euro kwijt voor het opmeten van de cilinders en krukas.
Ik heb hem dan wel gedemonteerd aangeleverd.
Mijn motor gaat wel in de verkoop, zal waarschijnlijk pas na de zomer zijn.
Wil deze zomer nog wel even kunnen genieten.
- mr2PUNTfreak
Zuigers en krukas moeten er dan wel uit.
-
Chris Arnouts
- Ik lul al aardig mee !
@R-dawn,
Als je voor een ander blok gaat, ik ben bezig met een 4agze swap. Hierdoor komt mijn blok ook in de verkoop.
Het blok is in 2001 compleet gereviseerd via Willie Hermans en heeft sinds dien 50.000 Km gelopen.
Er zit het amerikaanse injectie systeem op. Afgelopen april is mijn 2 op de Dynojet geweest en heeft 105 pk en 132 NM koppel op de wielen. Omgerekend kom je op ongeveer 124 Pk en 155 NM op de krukas. Dit terwijl volgens de specificaties slechts 115 pk moet zijn. Misschien dat er nog meer uit te halen is door er een europees injectie systeem op te zetten.
Het onderblok is van de 2e generatie, ofterwel steviger dan de eerste generatie.
Als je interesse hebt laat het me weten.
Succes met je 2
Greetz
Chris
Als je voor een ander blok gaat, ik ben bezig met een 4agze swap. Hierdoor komt mijn blok ook in de verkoop.
Het blok is in 2001 compleet gereviseerd via Willie Hermans en heeft sinds dien 50.000 Km gelopen.
Er zit het amerikaanse injectie systeem op. Afgelopen april is mijn 2 op de Dynojet geweest en heeft 105 pk en 132 NM koppel op de wielen. Omgerekend kom je op ongeveer 124 Pk en 155 NM op de krukas. Dit terwijl volgens de specificaties slechts 115 pk moet zijn. Misschien dat er nog meer uit te halen is door er een europees injectie systeem op te zetten.
Het onderblok is van de 2e generatie, ofterwel steviger dan de eerste generatie.
Als je interesse hebt laat het me weten.
Succes met je 2
Greetz
Chris
50.000 is ook al best veel. ik laat eerst mijn eigen blok nameten. Ik heb nu drie liggen, dus daar moet toch echt wel één goede van te maken zijn lijkt me. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod. Zal het in mijn achterhoofd houden.
Op marktplaats staat een project AW11 te koop, hier zit een gereviseerd blok in misschien is dat iets voor je?
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... uRTOx&fs=1
Groeten Rowan
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... uRTOx&fs=1
Groeten Rowan
Even een vraagje
Ik was even aan het opsommen wat ik kwijt was voor alle onderdelen voor de revisie. Nu kan ik uit 2 soorten zuiger kiezen 81.5mm lc of hc. Ik neem aan dat dit voor Low en High compression staat. Kan ik zonder pardon die hoge compressie zuigers monteren?
Ik was even aan het opsommen wat ik kwijt was voor alle onderdelen voor de revisie. Nu kan ik uit 2 soorten zuiger kiezen 81.5mm lc of hc. Ik neem aan dat dit voor Low en High compression staat. Kan ik zonder pardon die hoge compressie zuigers monteren?