mijn V-6 3.4 N/A

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

mijn V-6 3.4 N/A

Bericht door Quadc@msix »

ik heb sinds vandaag een 3.4 N/A en ik moet zeggen dat je heel goed kan merken dat de charger er af is, de "schop" onder je gat is beduidend minder als met de bladblazer :*( maar goed, het doel heiligd de middelen, hij is er af voor de keuring, zonder de charger blijf ik onder de 40% vermoegenstoename grens, en het scheelt ook gewoon 37 kilo:::| op de schaal......
Ook de uitlaat is er onder vandaan, ik heb zo het idee daqt ze daar bij de RDW ook not amused zijn als ik binnenkom met die herrieschopper.....

Ben uiteraard even proef gaan rijden met deze setup, en de trekkracht blijft indrukwekkend, maar nu met een diepe v-6 roffel op de achtergrond:P :P

Verder zal de auto nog een afvalkuur krijgen om het gewicht nog een beetje af te laten nemen, dus de R-stoel, portierbekleding, complete stereo, targadakjes en allerlij andere troep die niet nodig is zal ik thuis laten als ik op visite ga bij de RDW......ben benieuwd........

zonder charger, maar een mooi gepolijst spruitstuk:
Afbeelding

en de centrale stortkokers zijn ook verdwenen:
Afbeelding

J8) hn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Dan wel met standaard motor kap brengen. Anders vragen ze waar is die built voor.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

bult

Bericht door Quadc@msix »

dan zeg ik dat ik die bult mooi vindt :p deze motorkap is lekker licht dus hou ik maar even zo....... ik heb de "supercharged"stickertjes ook maar even afgeplakt......

j8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) dus met een normale boot naar duderstadt?
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Ik ben benieuwd in ieder geval wat ze gaan zeggen bij de rdw. In ieder geval succes.
Wanneer ga je??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

bladblazer

Bericht door Quadc@msix »

erikmr schreef:8) dus met een normale boot naar duderstadt?

hehehehe als ik om 9:00 gekeurd ben zit de SC er om 11:00 weer op.....:P alleen die uitlaat blijft standaard (voorlopig) zal in volle glorie in Dudecity verschijnen hoor:P :P :P

@ Gidon: thanks!! ik heb een open afspraak.......ff kijken wanneer het past...

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Wat ik niet snap is dat je hem laat keuren om verzekeringstechnisch niet in de problemen te komen (toch? Want je zou boven de 40% vermogenswinst komen) en na de keuring ga je hem weer wijzigen zodat je weer niet aan de gestelde eisen voldoet.
Laat hem dan niet keuren, of laat hem keuren met SC erop gemonteerd, dan ben je goed bezig. Maar dit doe je niet om kosten te besparen terwijl je bij een aanrijding met jouw schuld vele malen duurder uit zal zijn omdat je het risico loopt dat de verzekering niet uit zal keren.

Verklaar je nader of snap ik het niet?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

RDW verzekeringstechnish

Bericht door Quadc@msix »

Je begrijpt mij verkeerd Art., mijn auto is verzekerd als "sporttimer" tot een vermogen van 400 pk, dus daar doe ik het NIET voor. Je zal begrijpen dat de V-6 behoorlijk wat zwaarder is dan de 4 cilinder, en de SC doet daar nog even 37 kilo bij dus ik doe dit zuiver en alleen om hem niet te zwaar te laten herkeuren...(kentekengewicht)....ik betaal al genoeg belasting;D .....de 40 pk grens wil ik niet bereiken, omdat ik niet naar het TCL wil voor en geluids- en weggedragtest....het geld daarvoor geef ik liever uit aan iets anders.....

Ik begrijp trouwens niet dat je mij deze vraag stelt te weten dat er hier zat opgefokte turbo's rondrijden die bij lange na niet legaal bezig zijn:-/ :-/ ......bij mij staat er straks gewoon "6 cilinder" op het kenteken, én dáár gaat het me om, want mócht er ooit een keer van komen, dan klopt het aantal cilinders gewoon, SC of vermogen worden nml. nooit vermeld, en een turbo wel.....8) zijn er überhaupt wel turbo's gekeurt na een swap, of tuning en kom dan niet met het 4 cilinder verhaal, maar gewoon over de enorme hoeveelheid pk's die er in zitten toch??

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ok, duidelijk. Je hebt m'n vraag beantwoord. Van het bestaan van een door jou afgesloten verzekering tot een bepaald vermogen had ik nog nooit gehoord. Wellicht interessant voor anderen? Bij wie, hoe, wat, waar, wanneer?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

verzekering

Bericht door Quadc@msix »

Ik zal het even opzoeken, en stuur het je wel per PM, zaak is wel dat het om een 2e auto naast een gezinsauto gaat waarvan er slechts met een auto tegelijk mag worden gereden, en daarmee niet meer dan 5000 km per jaar rijdt.......


J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Mooi uitlaat John ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

blaaspijpjes

Bericht door Quadc@msix »

tweakmaster schreef:Mooi uitlaat John ;)

uitlaat?? ik schoot vroeger papieren pijltjes met zulke pijpjes:X

Het heeft me trouwens best nog wel moeite gekost om hem passend te krijgen, uiteindelijk zit hij nog een beetje scheef, maar ik kan er verder niet mee zitten.......

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Zo te zien heb je een mooi exemplaar SW20 staan! Ook lekker met de V6 erin gelepeld :) Alvast succes bij de RDW.. En idd er maar vanuitgaan dat ze geen rare vragen gaan stellen ;)
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

Bericht door whitespyder »

He John, heb je gister zelfs nog kunnen horen toen je bezig was met je uitlaat haha. Niet tot aan mn huis, maar vrienden van me wonen bij je aan de overkant, daar was ik ff langs gegaan. galmt lekker door daar. haha Herkende je auto ff niet met gewone uitlaat. Succes met de keuring
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

suc6 met de keuring!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Leuk zo'n EVO-F bodykit, moet uit Oostenrijk komen als ik het goed heb?
Is er verder al iemand in Nederland met die bodykit?
Ben al benieuwd naar het resultaat.
suffie
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2008, 22:02

Bericht door suffie »

Als je hem nu laat keuren staat er toch het aantal kw wat de motor (de v6) volgens gegevens produceert ? dus mag je daar weer bovenop 40% vermogenswinst hebben..
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

EVO-F bodykit

Bericht door Quadc@msix »

Masacur schreef:Leuk zo'n EVO-F bodykit, moet uit Oostenrijk komen als ik het goed heb?
Is er verder al iemand in Nederland met die bodykit?
Ben al benieuwd naar het resultaat.


Komt idd uit Oostenrijk, en bij mijn weten is er niemand hier in NL die er een heeft, dus ben straks redelijk uniek in NL met deze bodykit, en redelijk uniek in Europa met de motor + SC wan daar ben ik ook de enigste mee

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

40% regeling

Bericht door Quadc@msix »

suffie schreef:Als je hem nu laat keuren staat er toch het aantal kw wat de motor (de v6) volgens gegevens produceert ? dus mag je daar weer bovenop 40% vermogenswinst hebben..

daar bestaat hier op het forum nogal wat onduidelijkheid over......
de 40% regel haoud dus in als het vermogen met meer dan 40% toeneemt op het originele vermogen dan moet de auto naar Lelystad (TCL) voor een weggedrag en geluidstest ( dure grap). Als je onder de 40% blijft is dat niet nodig, wle meot je een verklaing hebben van de importeur waarin aangegeven staat of de nieuwe motor werkelijk niet meer dan 40% vermogen meer geeft dan de eerder geregistreerde motor. Wat ik dus zou kunnen doen is het volgende ( maar dat doe ik niet!): ik registreer deze V-6 van rond de 200PK, mijn geregistreerde vermogen was 156 PK ik blijf dus onder de 40% grens, Er staat dus dan op mijn kenteken 6 cilinder (daar gaat het om) en het vermogen (Ik weet niet zeker of het vermeld word) Ik heb mijn kenteken terug en maak een nieuwe afspraak om te keuren, maar nu met SC. Het vermogen is met ca. 50 PK toegenomen ( 25%) dus ik hoef weer niet naar Lelystad ;) en heb het originele vermogen op mijn kenteken staan 8)

Nogmaals, ik weet niet of het vermogen vermeld word, mij gaat het er hoofdzakelijk om het aantal cilinders wat op je kenteken staat.......dat meot kloppen......het is hier nog neit zo dat ze je net als met je Zündapp je op de rollenbank zetten om te kijken hoeveel vermogen je hebt......cilinders tellen doen ze wel, en als dat niet klopt ga je aan de ketting:*( ....en dat wil ik natuurlijk voorkomen:P



J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Hallo John,

Als je een kenteken invoert bij de rdw staat het aantal Kw gewoon vermeld.
Plaats reactie