Gek genoeg kom ik via de diverse Toyotanummers die erbij horen ook de Trevis tegen (zit volgens mij geen 1.1 op, denk ik) en Honda VTi en Civic Type R (nu heb ik een 2 liter VTEC voorhanden.... en daar zit wel een hogere waarde op), misschien eens kijken of daar wat te wisselen valt om uit te proberen.[/QUOTE]
Pas tijdens een ritje naar het Groningse even getest met een andere radiateurdop (1.1, die van de Outlander bleek uitwisselbaar te zijn) in plaats van de Oostenrijkse 0.9 dop (volgens een automaterialensysteem zou de Camry V6 1.1 hebben, maar mijn oude dop had 1.0 er op staan, zag ik later). Maakt niets uit. Toch weer wat lucht getrokken toen.
Gek genoeg gaf het automaterialengebeuren alternatieven aan van een Honda 2.0 VTEC motor, dus die geprobeerd... past niet. Wel kwam ik er achter dat de Trevis exact(!) dezelfde radiateurdop van ND heeft als de S2000, ook met 1.1 waarde.
Gisteren 500 km gereden en door rustig rijden was het pas na 200 km (op 1,3 km vanaf mijn eerste bestemming in Rotterdam) pas mis (wel na 100 km rijden kwam er wat beweging in de kvl temperatuurmeter door luchtbellen). Daar aflaten koelen en bijgevuld en op wat kleine bewegingen in die meter na, is de rest van de 300 km daarna goed verlopen.
Tussentijds nog de APK laten doen én de 4 gasmeter aan het slangetje van het expansievat (en controle uitlaatgassen) gehouden, was allemaal o.k. en niet overmatig. Dus geen lekker koppakking(en) ofzo.
Rare zaak, aangezien de verwarming ook niet extreem warm wordt (ja.... met deze temperaturen open rijden de hele dag, vraagt om een beetje warmte ondersteuning!), nou ja, in vergelijking met de andere open tourer, ga ik eens naar de kachelradiator kijken.
Iemand een idee waar die exact zit en hoe te bereiken zonder al teveel werk?