Knuckles Turbo Project
Moderator: Pieten
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
decipherer schreef:Gaat de goede kant op! Stoel erin zetten en verlichting fixen lijkt me niet zo veel werk. Dan zou je deze week dus een APK kunnen doen? Zou wel mooi zijn, kun je eindelijk rijden!
Dat van die achteruitrijverlichting is wel erg raar. Zou die daar wel mee goed gekeurd worden?
waarschijnlijk slechte massa... dan krijg je van deze rare dingen
- Knuckles
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
- Type MR2: SW20/21/22
Naja we gaan het allemaal wel mee maken als ik voor de APK ga.
Gisteren lag ik zo lekker in mijn bed, dat ik maar lekker ben blijven liggen en niet naar de garage ben geweest. Heel slecht ik weet het
Vanavond maar even heen om de laatste hand er aan te leggen.
Dan zou ik morgen voor de APK kunnen. En anders volgende week maar.
Vanaf woensdag mag ik 3 dagen lang niet rijden wegens een te hoog percentage alcohol in mijn bloed
Dan is namelijk de feestweek hier begonnen
Wat betreft de rare verlichting. Dat zou idd wel eens een massa probleem kunnen zijn. Zal me niets verbazen als er ergens nog een draadje los hangt. Dus dat wordt weer even speuren in het oerwoud der draden.
Gisteren lag ik zo lekker in mijn bed, dat ik maar lekker ben blijven liggen en niet naar de garage ben geweest. Heel slecht ik weet het
Vanavond maar even heen om de laatste hand er aan te leggen.
Dan zou ik morgen voor de APK kunnen. En anders volgende week maar.
Vanaf woensdag mag ik 3 dagen lang niet rijden wegens een te hoog percentage alcohol in mijn bloed
Dan is namelijk de feestweek hier begonnen
Wat betreft de rare verlichting. Dat zou idd wel eens een massa probleem kunnen zijn. Zal me niets verbazen als er ergens nog een draadje los hangt. Dus dat wordt weer even speuren in het oerwoud der draden.
- Knuckles
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
- Type MR2: SW20/21/22
Na 3 dagen lang feesten en veel alcohol nuttigen vandaag toch redelijk fris opgestaan. Dus maar met de auto richting de garage om de MR2 van stal te halen.
De auto een beetje stofvrij gemaakt, want naar buiten kunnen kijken door je voorraam is toch best wel makkelijk tijdens het rijden.
De MR2 aangeslingerd en de eerste testkilometers gemaakt.
Na een klein stukje gereden te hebben de kap ff open gegooid en een blik geworpen. Je hoort een beetje een hard, constant tikkend geluid. Dat geluid komt bij de dumpvalve vandaan. Dat getikt is ook duidelijk te voelen als je daar je vinger op legt. Geen flauw idee of dat normaal is, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet.
Maargoed daarna weer rustig verder gereden. Helaas zag ik de temperatuur meter niet oplopen. Dus daar zit ergens niet goed. Dus gelijk maar rechts om keer gemaakt en richting garage gereden.
Daar aangekomen en de kap weer open om te kijken hoe het er voor stond. De ventilatoren draaien, stekkertje zit ook goed vast. Maar nog steeds geen teken van leven in de temperatuur meter. De motor zelf was echt goed heet. Waarschijnlijk veel te heet, want niet heel veel later ging het motorlampje branden. Dus de MR2 maar weer snel binnen gezet om af te laten koelen. Morgen maar weer verder kijken wat er allemaal nog meer aan de hand is.
Ben het zo onderhand wel goed zat aan het worden al dat gesleutel. Wil nu wel weer eens rijden
Dus de APK moet nog maar weer op zich laten wachten
De auto een beetje stofvrij gemaakt, want naar buiten kunnen kijken door je voorraam is toch best wel makkelijk tijdens het rijden.
De MR2 aangeslingerd en de eerste testkilometers gemaakt.
Na een klein stukje gereden te hebben de kap ff open gegooid en een blik geworpen. Je hoort een beetje een hard, constant tikkend geluid. Dat geluid komt bij de dumpvalve vandaan. Dat getikt is ook duidelijk te voelen als je daar je vinger op legt. Geen flauw idee of dat normaal is, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet.
Maargoed daarna weer rustig verder gereden. Helaas zag ik de temperatuur meter niet oplopen. Dus daar zit ergens niet goed. Dus gelijk maar rechts om keer gemaakt en richting garage gereden.
Daar aangekomen en de kap weer open om te kijken hoe het er voor stond. De ventilatoren draaien, stekkertje zit ook goed vast. Maar nog steeds geen teken van leven in de temperatuur meter. De motor zelf was echt goed heet. Waarschijnlijk veel te heet, want niet heel veel later ging het motorlampje branden. Dus de MR2 maar weer snel binnen gezet om af te laten koelen. Morgen maar weer verder kijken wat er allemaal nog meer aan de hand is.
Ben het zo onderhand wel goed zat aan het worden al dat gesleutel. Wil nu wel weer eens rijden
Dus de APK moet nog maar weer op zich laten wachten
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Tik in bpv is niet goed, of het hoort in ieder geval niet zo Is je thermostaat nog goed? Heet wordt zo'n blok je toch wel snel Succes!
Ps ik heb eventueel nog een BPV liggen mocht je die willen lenen Je kunt wel nog ff tjekke of je vacuumslangetje goed zit wat. Zit die niet goed of geknikt ofzo kan het zijn dat die hem niet helemaal goed open trekt
Succes!
Ps ik heb eventueel nog een BPV liggen mocht je die willen lenen Je kunt wel nog ff tjekke of je vacuumslangetje goed zit wat. Zit die niet goed of geknikt ofzo kan het zijn dat die hem niet helemaal goed open trekt
Succes!
- Knuckles
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
- Type MR2: SW20/21/22
Een andere, originele, dumpvalve heb ik ook nog wel liggen. Kep zo veel losse rommel voor de MR2
Moet ook nog ergens een HKS SSQV (of een replica daar van) hebben, maar ken dat ding nergens meer vinden
Maar ik zal die andere originele er eens opschroeven. Kijken of dat verschil maakt.
Thermostaat heb ik nog niet naar gekeken. Kan ik nog wel ff doen.
Maar zal de koelvloeistof ook wel ff na kijken. Misschien is daar ook wel wat mis mee is.
Het blijft in ieder geval een gebed zonder end dat ding.
Moet ook nog ergens een HKS SSQV (of een replica daar van) hebben, maar ken dat ding nergens meer vinden
Maar ik zal die andere originele er eens opschroeven. Kijken of dat verschil maakt.
Thermostaat heb ik nog niet naar gekeken. Kan ik nog wel ff doen.
Maar zal de koelvloeistof ook wel ff na kijken. Misschien is daar ook wel wat mis mee is.
Het blijft in ieder geval een gebed zonder end dat ding.
- Knuckles
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
- Type MR2: SW20/21/22
En er zit weer een weekendje MR2 sleutelen op.
De dumpvalve is vervangen en daarmee behoort het rare tikkende geluid tot het verleden.
Tevens nog even het koelvloeistofniveau nagekeken en deze bleek in orde te zijn. Na dat gecontroleerd te hebben de MR2 maar weer onderworpen aan een test rit.
Deze ging best goed en het lampje bleef uit na een stukje rijden.
Wel kwam ik er achter dat bij wat harder remmen ineens ging branden. Maar ging daarna ook vanzelf weer uit.
Vandaag even op zoek geweest naar het probleem betreffende de niet werkende temperatuurmeter in het dashboard, maar daar ben ik helaas nog niet uit. De bedrading zit wel goed. Ook heb ik spanning op dat ding.
Dus mogelijk is de sensor stuk of er zit iets bij de tellerbak niet helemaal in orde. Aangezien dit nog niet in orde is, durf ik er nog niet de snelweg mee op.
Dus vandaag even op zoek geweest naar APK-keurstations in de buurt van mijn garage. Hopelijk morgen even langs met de MR2 vom hem te laten keuren. Dus allemaal ff duimen morgen middag
De dumpvalve is vervangen en daarmee behoort het rare tikkende geluid tot het verleden.
Tevens nog even het koelvloeistofniveau nagekeken en deze bleek in orde te zijn. Na dat gecontroleerd te hebben de MR2 maar weer onderworpen aan een test rit.
Deze ging best goed en het lampje bleef uit na een stukje rijden.
Wel kwam ik er achter dat bij wat harder remmen ineens ging branden. Maar ging daarna ook vanzelf weer uit.
Vandaag even op zoek geweest naar het probleem betreffende de niet werkende temperatuurmeter in het dashboard, maar daar ben ik helaas nog niet uit. De bedrading zit wel goed. Ook heb ik spanning op dat ding.
Dus mogelijk is de sensor stuk of er zit iets bij de tellerbak niet helemaal in orde. Aangezien dit nog niet in orde is, durf ik er nog niet de snelweg mee op.
Dus vandaag even op zoek geweest naar APK-keurstations in de buurt van mijn garage. Hopelijk morgen even langs met de MR2 vom hem te laten keuren. Dus allemaal ff duimen morgen middag
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
??
Ik zei dus:
Als je de kabel van de sensor kortsluit met het chassis, dan moet de teller in de cockpit uitwijken (hoe warmer de sensor wordt hoe minder weerstand deze heeft, dus hoe warmer hoe meer kortsluiting als het ware).
Je moet dus niet de sensor kortsluiten, maar de aansluitkabel van de sensor.
Het viel mij namelijk op toen ik de sensor, die nog aangesloten was, schoonmaakte met een staalborstel. De staalborstel zorgde voor contact tussen de aangesloten draad en de behuizing van de sensor. Daardoor bewoog de wijzer in de cockpit. Aangezien die ervoor niet bewoog bij warme motor kwam ik tot de conclusie dat de sensor kapot was en na vervanging bleek ik gelijk te hebben gehad. Wel de sleutel op contact zetten...
Ik zei dus:
Als je de kabel van de sensor kortsluit met het chassis, dan moet de teller in de cockpit uitwijken (hoe warmer de sensor wordt hoe minder weerstand deze heeft, dus hoe warmer hoe meer kortsluiting als het ware).
Je moet dus niet de sensor kortsluiten, maar de aansluitkabel van de sensor.
Het viel mij namelijk op toen ik de sensor, die nog aangesloten was, schoonmaakte met een staalborstel. De staalborstel zorgde voor contact tussen de aangesloten draad en de behuizing van de sensor. Daardoor bewoog de wijzer in de cockpit. Aangezien die ervoor niet bewoog bij warme motor kwam ik tot de conclusie dat de sensor kapot was en na vervanging bleek ik gelijk te hebben gehad. Wel de sleutel op contact zetten...