Ervaringen Engelse MR2's
Moderator: Pieten
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Ervaringen Engelse MR2's
Ik verhuis volgende week voor studie een jaar naar Engeland. Ik ben van plan om er een SW20 te kopen als er exemplaar naar mijn wensen te koop staat. Rev 3 NA Coupe liefst in het wit. Het mooie van Engeland is natuurlijk dat het aanbod Rev3-Rev5 vele malen groter is en de prijzen liggen natuurlijk een stuk lager.
Nu zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn met Engelse (geimporteerde) MR2’s.
Nog dingen waar specifiek op gelet moet worden?
Is het mogelijk om buitenlandse auto op Nederlandse verzekering te zetten?
Daarnaast zou ik willen weten als ik weer naar Nederland kom (~1 jaar later) of ik de auto dan mee kan nemen als verhuisgoed of dat ik hem dan moet importeren? Lijkt me wel wat om er op een gegeven moment een 2GR-FE in te hangen en dan als track-day auto te gebruiken
Nu zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn met Engelse (geimporteerde) MR2’s.
Nog dingen waar specifiek op gelet moet worden?
Is het mogelijk om buitenlandse auto op Nederlandse verzekering te zetten?
Daarnaast zou ik willen weten als ik weer naar Nederland kom (~1 jaar later) of ik de auto dan mee kan nemen als verhuisgoed of dat ik hem dan moet importeren? Lijkt me wel wat om er op een gegeven moment een 2GR-FE in te hangen en dan als track-day auto te gebruiken
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Masacur, als een 2gr er in wilt hangen dan zou ik gelijk voor een Tubby gaan aangezien je de bak, LSD en de assen nodig gaat hebben. Beste dan Tintop als je hem als trackday auto gaat gebruiken..
Verder zou je hem dan het beste gelijk naar Paul woods kunnen brengen als je toch in engeland bent.... gaat je wel 8000 pond kosten.... turbo Blok zelf zou je dan nog kunnen verkopen om de kosten te drukken...
Alleen een Gen3 turbo is ook al aardig.... zeker als je er een met chargecooler op de kop weet te tikken.
Voor de rest moet je precies het zelfde controleren als hier....
Verder zou je hem dan het beste gelijk naar Paul woods kunnen brengen als je toch in engeland bent.... gaat je wel 8000 pond kosten.... turbo Blok zelf zou je dan nog kunnen verkopen om de kosten te drukken...
Alleen een Gen3 turbo is ook al aardig.... zeker als je er een met chargecooler op de kop weet te tikken.
Voor de rest moet je precies het zelfde controleren als hier....
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
MMaddict schreef:Masacur, als een 2gr er in wilt hangen dan zou ik gelijk voor een Tubby gaan aangezien je de bak, LSD en de assen nodig gaat hebben. Beste dan Tintop als je hem als trackday auto gaat gebruiken..
Alleen een Gen3 turbo is ook al aardig.... zeker als je er een met chargecooler op de kop weet te tikken.
Voor de rest moet je precies het zelfde controleren als hier....
Over die LSD, assen en bak heb je inderdaad gelijk. Weer een pluspunt erbij voor de tubby's.
Die 2GR komt later wel en met Coupe bedoelde ik inderdaad Tintop / coupe zonder zonnedak, maar ik heb nog altijd mijn twijfels over de betrouwbaarheid tussen de NA en Turbo. Hoe staat dat in vergelijking? Turbo heeft meer kwetsbare onderdelen. En de betrouwbaarheid tussen een stock turbo en gemodificeerde, maakt dat veel uit?
En ik neem aan dat de gen 3 turbo weer een stuk betrouwbaarder is als de gen 2 turbo?
Verder heb ik wel eens gehoord dat veel turbo's in Engeland afgeracht zijn...?
Dirk schreef:Nederlandse verzekeraars verzekeren geen auto's met buitenlands kenteken, in het buitenland. Dat zul je plaatselijk moeten regelen.
En hou er rekening mee dat door het zeeklimaat Engelse auto's misschien iets meer kunnen roesten.
Zo'n vermoeden had ik inderdaad al. Die tip van roest is mooi meegenomen, thanks. Wegenbelasting daar is trouwens 215 pounds, = 250euro, verzekering is een stuk hoger als hier volgens mij.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
als je voor een gen 3 turbo gaat gewoon niet meer aan komen alleen onderhoud en dan gaan ze eeuwig mee
verder goed naar roest kijken etc
vooral aan de onderkant van de deuren
en in de achter wielkasten
verder goed naar roest kijken etc
vooral aan de onderkant van de deuren
en in de achter wielkasten
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Stock turbo's, (vooral de gen3) zijn dus in principe even betrouwbaar als de NA's mits het onderhoud gewoon goed wordt bijgehouden. Ik heb me ook aangemeld op IMOC.co.uk en wacht gewoon rustig af totdat er een mooi exemplaar op mijn pad terecht komt.
Verder had ik gevonden dat als je 6 maanden auto in bezit hebt en 12 maanden in buitenland hebt gewoont je dan geen BPM over je auto hoeft te betalen als je terug komt naar Nederland. klik
Verder had ik gevonden dat als je 6 maanden auto in bezit hebt en 12 maanden in buitenland hebt gewoont je dan geen BPM over je auto hoeft te betalen als je terug komt naar Nederland. klik
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Net als wat ik pas las over UK Elises, die gekke Engelsen rijden overal gewoon dagelijks in en vergeten een goede antiroestbehandeling (met name ex. JDM auto's zouden hier dan extra gevoelig voor zijn? Of dat waar is, geen idee), waardoor ze na een paar jaar wat minder mooi zijn onderhuids.
Ook bij S2000's die afkomstig zijn uit de UK wil je de onderkant niet zien (bij NL auto's zie je niets).
Ook bij S2000's die afkomstig zijn uit de UK wil je de onderkant niet zien (bij NL auto's zie je niets).
- Hratt Bíll
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06 sep 2010, 21:34
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Autovisie?MarcoTwo schreef:Net als wat ik pas las over UK Elises, die gekke Engelsen rijden overal gewoon dagelijks in en vergeten een goede antiroestbehandeling (met name ex. JDM auto's zouden hier dan extra gevoelig voor zijn? Of dat waar is, geen idee), waardoor ze na een paar jaar wat minder mooi zijn onderhuids..
In ieder geval bedankt voor alle tips tot dusver.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50